Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Funderar på vem som förlorar mest på konflikten, av Ica och Barilla.
Tänker mig att få byter butik för att Ica inte har Wasaknäcke, man tar väl något annat och inser att exempelvis Leksandsknäcke är minst lika bra. Inom kort har man vant sig vid det, även om Wasaknäcke kommer tillbaka.
Och Ica:s egna pasta smakar precis som Barillas, jag kan i alla fall inte känna någon skillnad på spaghettin, och då köper man det i fortsättningen.
Om det nu inte är så att man skäms för att använda Ica:s egna produkter som någon skrev i tråden.
Det där med egna varumärken (EMV) har ändrats över tid upplever jag. Tycker det är sällan EMV är så mycket sämre än etablerade märken. Dessutom kan det faktiskt vara så att etablerade klassiska märken tillverkar åt just ICA, Axfood, COOP. Ofta är förpackningarna i sin utformning identiska när det gäller mått och vikt, det är bara trycket på förpackningen som skiljer. Någon gång har jag jämfört innehållsförteckningarna och de har också varit identiska och då har jag dragit slutsatsen att det är samma vara.
Sen är det ju så, att just för ICA som ändå utger sig för att vara välsorterade, så är ligger det i deras intresse att ha flera produkter att välja på, det förväntar man sig på ICA men inte lika mycket hos de andra drakarna.