Villatomtar ja de kan bli farliga om man inte ger dem gröt....
Det är skillnad på trampolin och studsmatta den ena kvadratisk eller rektangulär den andra cirkulär. Det vanligaste är de runda!
Det är vanligt att dessa studsmattor efter installation blir använda ett par sommrar sedan antingen tröttnar barnen eller så blir de inte så sugna efter att ha skadat sig. En av de vanligaste skadorna som gör hemsk ont är att man sträcker ryggen, det har jag råkat ut för när jag var barn och avskräcke mig från studsmattor!
Så svaret är att oftast används dem när de är nya sedan står de mest och ruttnar bort tills barnen är stora och då monteras den ned. Ibland bygger man pool på den ytan som användes. Pooler är en bättre investering vad gäller markanvändning då dessa tenderar användas varje sommar oavsett ålder.Nu för tiden finns dessutom diverse jumplands som är lite roligare än vad man kan ha hemmavid.
Mitt intryck är att trenden med studsmattor på var och varannan villa/brf tomt därför är över tack och lov. När man kollar in områden på Google Maps så ser man färre och färre av dessa!