2026-06-20, 12:15
Medlem
Ibland när man åker förbi villatomtar så ser man den nästan obligatoriska skitfula studsmattan som tar upp halva tomten, är detta något som faktiskt används? Det känns som en sån där grej som ungarna hoppar lite och sen tröttnar dom.
Citera
2026-06-20, 12:18
Avstängd
FarliKorvs avatar
Välmående barn hoppar såklart. tjocka barn hoppar inte dom sitter inne och äter chips godis kakor och spelar Fortnite.
Citera
2026-06-20, 12:19
Avslutad
Som barn hoppade jag jättemycket studsmatta. Känns som att sådana utomhuslekar avtagit.
Var ju rena frihetskänslan att få hoppa, gunga och klättra
Och ja dom är fula men bra för barnen.
Citera
2026-06-20, 12:27
Medlem
Gubbens avatar
Barnen orkar inte hoppa. De ligger och kollar padda/mobil i studsmattan.
Citera
2026-06-20, 13:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har inga barn men många grannar har. Studsmattorna används några veckor på våren när den sätts upp och sen är det lite då och då så absolut inte så ofta.
Citera
2026-06-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Ibland när man åker förbi villatomtar så ser man den nästan obligatoriska skitfula studsmattan som tar upp halva tomten, är detta något som faktiskt används? Det känns som en sån där grej som ungarna hoppar lite och sen tröttnar dom.
Mina två yngsta barn använder den dagligen.
Citera
2026-06-20, 13:42
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Jodå, de används. Och de används inte enbart för att hoppa. De används även tillsammans med bollar. Har sett otalet studsmattor med bollar, men vet inte på vilket sätt bollarna används där. Och de används också för att bygga koja. Och för övernattning utomhus. Istället för tält. Barnen bäddar med filtar och kuddar. Vissa ligger och solar på studsmattor. Så studsmattorna har olika användningsområden.
Citera
2026-06-20, 13:44
Medlem
Studsmattan är en av dom ”leksaker” jag köpt till ungarna som använts mest, funkar från småbarnsåren upp till tidiga tonåren, den användes dagligen hela sommaren när ungarna var mindre, min yngsta är 14, så numera används inte studsmattan så ofta, men det händer ibland.
Citera
2026-06-20, 13:46
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Skulle nog påstå att studsmatta är den bästa prylen man kan ha åt barnen på våren och sommaren.
Citera
2026-06-20, 13:49
Medlem
Tycker det är mest en sommar grej. Jo de används nog lite. Ungefär som uppblåsbara pooler av större modell. Används ett tag och sedan står de nog mest bara där tills de tröttnar på dem och kastar dem.
Citera
2026-06-20, 13:53
Avstängd
Connykrims avatar
Används på sommarn av barnen. Är du fet o avis eller?
Citera
2026-06-20, 13:55
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag har också reflekterat över detta.
Kanske är det "grannen har det och således ska jag också ha det" sjukan

Fenomenet som speglar de verkliga i-landsproblemen i västvärlden och som drar ner människan i tävlings träsket
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in