2026-06-21, 12:17
Medlem
Våra barn har använt vår studsmatta en hel del. Känns bra att de rör sig istället för att sitta inomhus. Vi har en stor tomt så den stör oss inte heller utseendemässigt.
Citera
2026-06-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Jag förstår att du antingen bor i stan, elller att du själv tillhör sagda socialgrupp.

Förstår faktiskt inte. Hela Täby och Danderyd kryllar av studsmattor. Är de white-trash?
Citera
2026-06-21, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Ha ha, jag tänkte just tanken när ett ex berättade att hennes son på typ tio var på en sån där jumpyard med kvadratiska mattor. 😁

Har tyvärr inga barn själv och är typ förtio, men jag tyckte det lät jätteroligt.
Får smyghoppa i villaträdgårdarna framöver.

(Nej ska inte, vet inte hur folk tar skämt nu för tiden) 😌
Jag är typ i samma ålder med dig och har dragit med vänner till JumpYard.
Blir väl kanske ”enklare” när det finns barn med i bilden att leka. Man slipper ju bli ifrågasatt vilket kan va skönt.
Vi var där dock utan barn och hade svinkul!
Citera
2026-06-22, 07:55
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Så ofta kan de väl inte användas att varje familj ska ha en egen? Det känns som om man borde kunna gå ihop minst fem familjer och ha gemensam studsmatta.

Gå ihop? Aldrig i livet. Ok om barnen ändå leker med varandra och att de vill hoppa. Men att andras ungar ska hem till oss för att hoppa eller att ens egna ska hem till en annan för att hoppa... Nej... Man har en egen, så är det bara... (Samma med pool faktiskt)... Med studsmatta (och även pool) kommer också ett ansvar... Nej, det är bättre och enklare ur flera perspektiv att alla har sitt eget...
Citera
2026-06-22, 07:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Vem fan vill ha hela traktens ungar springande och hoppandes i sin trädgård? Nej tack, folk får skaffa sig egna. Vi hsr gatans största studsmatta och största pool men det är för mina barn inte andras.

Exakt! Och som vuxen vill man faktiskt inte heller ha det ansvaret för alla barn som skulle komma och hoppa. Skulle bli galen om en massa barn kom hem till oss för att hoppa. Är oerhört glad för att de flesta familjer har egna studsmattor hemma.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in