2026-06-18, 08:56
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?

Dom som cyklar är ofta folk som pluggar här på stipendier. Dom stipendierna är inte direkt feta så för att klara sig behöver man ett jobb som inte kräver svenska och då blir det foodora som ju betalar rövlöner OCH likt Academic Work och liknande bemanning just vill ha studenter för att det driver ner kostnaden och dom har färre rättigheter för det mesta.

Lönen är röv, villkoren sämre och om du inte pluggar eller har "annan sysselsättning" så är dom inte direkt intresserade

Personligen är jag väl gammal men kan inte fatta varför folk använder Foodora om dom inte år multihandikappade eller har nåt enormt kritiskt som måste klaffa och glömt att planera käk.
Citera
2026-06-18, 09:01
Medlem
Citat:
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?

Det är bara och hoppa upp på cykeln och föregå med gott exempel. Och uppenbarligen har du inget emot att få lägre än avtalsenlig lön.
Citera
2026-06-18, 09:02
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag vet svenska ungdomar i åldrar 18-20 som sitter hemma hos mamma på pojkrummet och aldrig har jobbat en dag. Varför kan inte dom jobba som matbud eller bärplockare, eller kanske i hemtjänsten? Då jag var 18 på 1980-talet jobbade jag på ålderdomshem, andra unga svennar gjorde detsamma. Men idag ser jag bara blattar på de flesta tjänster eller vikariat. Varför vill dagens svennar inte jobba?
Vet 44-åringar som sitter hemma hos mamma och aldrig lyft ett finger som yrkesarbetande.
Men det är en enda kille, sedan känner jag 300+ som jobbar som fan, jobbar lagom eller bara jobbar.
Citera
2026-06-18, 09:34
Medlem
Citat:

Löner är det som bromsar.
Svensken vill ha toppskikt jobben.

Och låta invandrarna ta smuts jobben.
Men sen har dem ändå mage nog att klaga på invandringen.
Citera
2026-06-18, 09:36
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Vet 44-åringar som sitter hemma hos mamma och aldrig lyft ett finger som yrkesarbetande.
Men det är en enda kille, sedan känner jag 300+ som jobbar som fan, jobbar lagom eller bara jobbar.

Befinner mig på hotell i Lund för tillfället. Självklart är städerskan negress. Dessa jobbar medan svennen tar sovmorgon på bidrag? På frukosten ser jag tre styck vita män, en vit man med asiatisk hustru, en kvinna från Asien och en del indier (mest ingenjörer som bor på hotellet mitt i veckan). Förr hade det varit endast svenska ingenjörer nu är de mindre än 50%. Sverige har globaliserats. Dags att globalisera lata svenskar som går på bidrag? Dags att utbilda dessa till cykelbud, städare, chaufförer? Svenskar som latar sig på bidrag har det för bra?

Dra bidragen för lata svennar. Tvinga ut dem som cykelbud på lön som erbjuds. I kombination med marknadshyror så de har råd att bo i låglönebostadsområden. Dags att modernisera Sverige och svensk integration?
Citera
2026-06-18, 09:41
Avstängd
Vi behöver inte Foodora jävla nöt.
Citera
2026-06-18, 09:50
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Befinner mig på hotell i Lund för tillfället. Självklart är städerskan negress. Dessa jobbar medan svennen tar sovmorgon på bidrag? På frukosten ser jag tre styck vita män, en vit man med asiatisk hustru, en kvinna från Asien och en del indier (mest ingenjörer som bor på hotellet mitt i veckan). Förr hade det varit endast svenska ingenjörer nu är de mindre än 50%. Sverige har globaliserats. Dags att globalisera lata svenskar som går på bidrag? Dags att utbilda dessa till cykelbud, städare, chaufförer? Svenskar som latar sig på bidrag har det för bra?

Dra bidragen för lata svennar. Tvinga ut dem som cykelbud på lön som erbjuds. I kombination med marknadshyror så de har råd att bo i låglönebostadsområden. Dags att modernisera Sverige och svensk integration?
Lite som i USA?
Citera
2026-06-18, 09:51
Medlem
En utmärkt idé. Bidragsberoende och samhällsbelastande Sd-väljare bör ta dessa jobb. Dock kommer nog många tvingas flytta då Foodora inte är verksamma i deras bonnhålor.
Citera
2026-06-18, 09:51
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Löner är det som bromsar.
Svensken vill ha toppskikt jobben.

Och låta invandrarna ta smuts jobben.
Men sen har dem ändå mage nog att klaga på invandringen.

På höga löner i kombination med höga bidrag andas såssialismen med hjälp av konstgjord andning? Tar man bort den konstgjorda andningen tvingas svenne cykla för Foodora i ösregn = mindre massinvandring?

Svennarna försöker med tricket att både äta kakan och ha den kvar?
Citera
2026-06-18, 09:56
Medlem
LKKINGENs avatar
Hade vi inte haft massinvandringen hade vi kanske inte haft Foodora i vårt avlånga och vem hade saknat det?
Alla fetton hade åtminstone fått uppsöka närmsta pizzeria för att få dagens första pizza och lite motion när hissdörren skall öppnas och bilen startas, en win win.
Citera
2026-06-18, 09:58
Medlem
En tråd fylld av idioter.

Vänsterextrema har jobbat på ett folkutbyte i 20år nu och sen undrar ni varför invandrare får jobben samtidigt som Svenskar går arbetslösa ??

Rösträtten måste dras tillbaka för alla er vänsterextrema inavlade idioter.

En Demokrati fungerar inte med idioter som får rösta.
Citera
2026-06-18, 10:20
Medlem
Placeholders avatar
Buden är en ohållbar ekonomi så vi betalar ännu mer för dessa leveranser än vad man ser på kvittot. Men jag tror staten är ganska glada över dessa, nu ser det ju ut som de är sysselsatta i statistiken så man tuffar på med de här dyra(för samhället) buden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in