2026-06-18, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kan vara som du säger. Men TS har en intressant frågeställning "Cykla för Foodora" är bara en symbolisk beskrivning av ett problem. Jag ser inte svennarna ute i arbetslivet, utan jag ser bara alla dessa förbannade svartskallar överallt, de så kallade "bidragstagarna" jobbar hela tiden. Varför är det inte svenskar på jobben, de kanske diskrimmineras och blir bortvalda?
Jobbar du på Migrationsverket eller som socialsekreterare?
Citera
2026-06-18, 05:21
Medlem
Onanikrems avatar
Behövs inget jävla Foodora! Svensken har överlev tusentals år, lärt sig bära hem mat och laga den.
Vi går bakåt i utvecklingen med hämtmat och skitiga matbud.
Citera
2026-06-18, 05:37
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?
Finns ingen som helst anledning att släppa in miljoner främlingar i landet överhuvudtaget helt oavsett arbetsmarknad.

Sverige har arbetslöshet och minst 90% av "arbetslösa" svenskar skulle leverera pizza med cykel eller utveckla autonoma svenska bilar om vi inte betalade dem motsvarandr heltidslöner i olika bidrag för att inte göra det.

Det sjukaste av allt är att vi släppt in mängderna med invandrare är motivet att vi ska "hjälpa" stackars människor och de lever i sådan misär och fattigdom och att vi minsann har råd: från de fattigaste länderna där barn svälter ihjäl flyttar arbetsföra vuxna till Sverige för att förse övernärda svenskar med skräpmat i de mest bekväma former.

Vi gör indirekt extrem skada mot de länder som mest behöver verklig hjälp, samtidigt som vi förintar oss själva.

Att slänga ut miljoner invandrare vore win-win för alla.
Citera
2026-06-18, 05:49
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Beställde en soffa från IKEA, en ung somalier kom och levererade den hemma hos mig, i sällskap hade han en ung arab. Varför var det inte svenskar som körde dessa order? Färdtjänst, invandrare... busschaufförer..

Var är svenskarna i arbetslivet?
Chefade somaliern över araben?
Citera
2026-06-18, 06:42
Medlem
Citat:
Beställde en soffa från IKEA, en ung somalier kom och levererade den hemma hos mig, i sällskap hade han en ung arab. Varför var det inte svenskar som körde dessa order? Färdtjänst, invandrare... busschaufförer..

Var är svenskarna i arbetslivet?
Vi jobbar hemifrån.
Citera
2026-06-18, 08:15
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Man kan vända på det också, åk ner "på stan" under normal arbetstid envardag och kolla vilka som driver runt där.
Där jag bor är det i alla fall inte mest svenskar som driver runt mellan butik och fik.
Det är samma i staden jag bor i, svartskallar som dräller omkring på stadens torg. Men jag tror att det beror mycket på deras kultur, att röra sig ute tillsammans. Svenskarna som är inaktiva sitter hemma framför dataskärmen och får sin dagliga dos av spelande i flera timmar. Dagens föräldrar måste det fan vara något fel på, sluta curla era avkommor! En spark i arslet är vad dom behöver, sätt dom i militärtjänst eller något, se till att det blir något av dom!
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi jobbar hemifrån.
Hur länge har du gjort det? Upplever du att du är lika produktiv hemma som när du satt på den egentliga arbetsplatsen?
Citera
2026-06-18, 08:16
Medlem
Citat:
Den late svensken..?

Nja, svensken är väl främst överlag intresserad av bra betalt och det lär han inte få via Foodora, men det skulle ju kunna vara ett sätt att få lite mer form på alla överviktiga ungdomar, fast hur det skulle gå till är ju en fråga.
Strafftjänst på Foodora när ungdomar passerar ett visst BMI?
Ironiskt i vilket fall med en affärside som bygger på topptrimmad personal och kunder som blir allt fetare ju mer de handlar av dem.
Citera
2026-06-18, 08:17
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Den late svensken..?

Mitt i prick! Svennarna har blivit för lata och bekväma. Nysvenskar tar låglönejobb som taxi-chaufför, buss-chaufför, Foodorabud, hemtjänst, städare. Samtidigt sitter svennarna hemma på bidrag och klagar på nysvenskar som inte jobbar?

Svennarna har blivit så lata/tröga att de inte ens orkar tänka när de röstar? Fokus är på mer bidrag, det är viktigast för svennarna. Dags för en ordentlig uppsträckning! Sänk lönerna ordentligt för svennarna och ut med dem på Foodora-cyklar eller acceptera massinvandring!

I höst går min röst till C.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-18 kl. 08:22.
Citera
2026-06-18, 08:25
Medlem
Anybodykillers avatar
Man skulle kunna se det som en socio-ekonomisk utjämning oavsett om Sverige har massor av invandrare eller inga alls. Grejen är att svenskar idag ser sig mer i nivå med andra svenskars levnadsstandard än förr.

Klasskillnader är idag mer maskerade än förr även om skillnaderna är stora om inte större i vissa fall.

Angående foodora blev jag litet inspirerad av den där tyska minläggaren Skorpion 2... 400 minor på tio minuter... tänk om man kunde ladda en sådan med matlådor istället?
Citera
2026-06-18, 08:33
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har ju hela tiden påstått att dessa foodorabud är kompetensinvandring. Hur ska du ha det nu?

Och nej. Dessa jobb behövs inte. Den lata svensken kan gått gå till restaurangen personligen och beställa sin jävla mat.

Men då kan väl den lata fittan göra sin egna mat istället för att gå till restaurangen. Döda sin egna ko också, odla sina egna grönsaker med. Lata jävlar.
Citera
2026-06-18, 08:36
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?

Är du så dum på riktigt?

Din historielöse fan. Då ska jag berätta.

Innan alliansrn med Reinfeldt så hade vi dels arbetskraftsprövning och dels fick facken säga sitt, dvs inga indier importerades som bud. Detta var under sossarna som du tror du hatar.

Sen kom Moderaterna med Reinfeldt och tog bort arbetskraftsprövningen och fackens prövning. Enda som behövdes var en minimilön på 13000(!). Så nej ditt jävla fån det är knappast facken och höga löner som gör att det importeras folk, hur fan du nu ens gör den jävla kopplingen.

Nu har iaf SD lyckats få upp minimilönen till 29000 med vissa undantag för arbetskraftsinvandring men de flesta indier som är här är här på studentvisum så det spelar ingen roll.

Håll nu käften och gråtrunka när Moderaterna säljer ut din vårdcentral och säg till dig själv att det är bättre än såssarna
Citera
2026-06-18, 08:44
Medlem
Jag skulle kunna vara Foodorabud om lönen var dräglig enligt svensk standard.

Babbarna tar väl jobbet för det är bra pengar jämfört med vad de hade fått i sina hemländer, och att de dessutom saknar möjlighet till vilket annat jobb som helst.

Skulle vi vita svenska män börja jobba för foodora, så skulle lönerna behöva höjas och således priserna och vips så finns inte foodora längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in