2026-06-18, 10:25
Medlem
borrasss avatar
Eller att folk lyfter sina feta lata arslen och går och hämtar maten själva!
Det bästa vore dock om dom/ni lagade riktigt mat själva.
Citera
2026-06-18, 10:59
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Svenskar har det för bra idag, även folk på gruppboenden beställer hem en slav som kommer med maten.
Om ni inte är i pengaknipa och gjort er skolplikt så söker ni inte jobb som springschas.
Citera
2026-06-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?
Behöver vi ens cykelbud? Vem använder Foodora liksom? Verkar mer vara en storstads grej för lata cucks.
Citera
2026-06-18, 11:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Men då kan väl den lata fittan göra sin egna mat istället för att gå till restaurangen. Döda sin egna ko också, odla sina egna grönsaker med. Lata jävlar.
Handla och laga sin egen mat, just det jag skrev. Alla har en jävla spis hemma om de inte är hemlösa. Alla har däremot inte slakthall eller åkrar på balkongen.

Foodora är ett jävla skapat behov som inte fyller någon funktion annat än importera indier, pakis och vad de nu är? Folk går ju på gymmet, varför orkar de inte laga sin egen mat, än mindre hämta turkpizza?
Vad blir nästa lösning, en nanny som matar dem? Dropplösning så de slipper tugga maten?
Citera
2026-06-18, 11:53
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Behöver vi ens cykelbud? Vem använder Foodora liksom? Verkar mer vara en storstads grej för lata cucks.
Mycket bakfyllemat som beställs hem. Buden är en våt dröm för hobby alkisarna.
Citera
2026-06-18, 12:12
Medlem
FNLSs avatar
Blev soffan bättre, sämre eller lika bra som om två vitingar levererat den?
Citat:
Beställde en soffa från IKEA, en ung somalier kom och levererade den hemma hos mig, i sällskap hade han en ung arab. Varför var det inte svenskar som körde dessa order? Färdtjänst, invandrare... busschaufförer..

Var är svenskarna i arbetslivet?
Citera
2026-06-18, 12:15
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?

Hämta maten själv ditt fetto. Det finns Ozempic-knark om du behöver för att komma igenom dörrhålet.
Citera
2026-06-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Mycket bakfyllemat som beställs hem. Buden är en våt dröm för hobby alkisarna.
Kan tänka mig det. Weak.
Citera
2026-06-18, 12:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Beställde en soffa från IKEA, en ung somalier kom och levererade den hemma hos mig, i sällskap hade han en ung arab. Varför var det inte svenskar som körde dessa order? Färdtjänst, invandrare... busschaufförer..

Var är svenskarna i arbetslivet?

Ja men vart är invandrardamerna på arbetsmarknaden. Dom som inte kan svenska och endast har
koranskola på sitt CV. Jag har svaret: Dom sitter hemma med försörjningsstöd och hyran betald av soss.

Jag har haft hemstäd i snart 20 år. Städarna har varit svenskar, balter, polacker, rumäner, chilenare,
thailändare.

Noll från våra stora invandringsländer som Iran, Irak, Somalia, Syrien, Afganistan
Dom städar inte hos svenskar. Dom är för fina för det, och varför skulle dom ?
Lika mycket i plånboken med sossbidrag som att ha en städlön.
Citera
2026-06-18, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ja men vart är invandrardamerna på arbetsmarknaden. Dom som inte kan svenska och endast har
koranskola på sitt CV. Jag har svaret: Dom sitter hemma med försörjningsstöd och hyran betald av soss.

Jag har haft hemstäd i snart 20 år. Städarna har varit svenskar, balter, polacker, rumäner, chilenare,
thailändare.

Noll från våra stora invandringsländer som Iran, Irak, Somalia, Syrien, Afganistan
Dom städar inte hos svenskar. Dom är för fina för det, och varför skulle dom ?
Lika mycket i plånboken med sossbidrag som att ha en städlön.

De kör taxi och buss, åker en hel del taxi och nästan bara skötsamma araber från MENA som kör medan mindre skötsamma lata svenskar på bidrag beställer mat via Foodora?
Citera
2026-06-18, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
En utmärkt idé. Bidragsberoende och samhällsbelastande Sd-väljare bör ta dessa jobb. Dock kommer nog många tvingas flytta då Foodora inte är verksamma i deras bonnhålor.

Finns ingen anledning för staten att nära tärande SD-väljare med bidrag. In med dem i städerna och upp på Foodora-cyklar (eller in i bussar/taxibilar) med denna lägre arbetarklass bara - tuppar de så klipp bidragen på en gång. Det pratas om det globala samhället men än har de lata svenskarna inte anpassats till (lägre) internationell standard.

Främst svenska icke-akademiker bör tvingas att ta dessa jobb, varför slipper de undan? Ned med lönerna på internationell nivå på en gång bara.
Citera
2026-06-18, 14:47
Medlem
slagskotts avatar
Cyklande bud är.något som inte behös, jag har aldrig använt.mig av sådana tjänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in