2026-06-18, 02:43
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?
Citera
2026-06-18, 03:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Den late svensken..?
Citera
2026-06-18, 03:52
Medlem
Ganonitos avatar
Du har ju hela tiden påstått att dessa foodorabud är kompetensinvandring. Hur ska du ha det nu?

Och nej. Dessa jobb behövs inte. Den lata svensken kan gått gå till restaurangen personligen och beställa sin jävla mat.
Citera
2026-06-18, 03:53
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Den late svensken..?
Precis min första tanke.
Samma resultat skulle förstås uppnås om den "late svensken" slutar att nyttja matbuden och själv hämtar sitt käk.
Citera
2026-06-18, 03:57
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Precis min första tanke.
Samma resultat skulle förstås uppnås om den "late svensken" slutar att nyttja matbuden och själv hämtar sitt käk.
Jag vet svenska ungdomar i åldrar 18-20 som sitter hemma hos mamma på pojkrummet och aldrig har jobbat en dag. Varför kan inte dom jobba som matbud eller bärplockare, eller kanske i hemtjänsten? Då jag var 18 på 1980-talet jobbade jag på ålderdomshem, andra unga svennar gjorde detsamma. Men idag ser jag bara blattar på de flesta tjänster eller vikariat. Varför vill dagens svennar inte jobba?
Citera
2026-06-18, 03:59
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har ju hela tiden påstått att dessa foodorabud är kompetensinvandring. Hur ska du ha det nu?

Och nej. Dessa jobb behövs inte. Den lata svensken kan gått gå till restaurangen personligen och beställa sin jävla mat.
Svenskar har det för bra idag, även folk på gruppboenden beställer hem en slav som kommer med maten.
Citera
2026-06-18, 04:02
Medlem
Pinoputchins avatar
Beställde en soffa från IKEA, en ung somalier kom och levererade den hemma hos mig, i sällskap hade han en ung arab. Varför var det inte svenskar som körde dessa order? Färdtjänst, invandrare... busschaufförer..

Var är svenskarna i arbetslivet?
Citera
2026-06-18, 04:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag vet svenska ungdomar i åldrar 18-20 som sitter hemma hos mamma på pojkrummet och aldrig har jobbat en dag. Varför kan inte dom jobba som matbud eller bärplockare, eller kanske i hemtjänsten? Då jag var 18 på 1980-talet jobbade jag på ålderdomshem, andra unga svennar gjorde detsamma. Men idag ser jag bara blattar på de flesta tjänster eller vikariat. Varför vill dagens svennar inte jobba?
Svaret är nog, för att dom inte behöver göra det?

Fixar "mamma" allt ändå så finns väl ingen anledning, i ungarnas ögon.

Jag skulle gladeligen fyllt min fritid med en massa aktiviteter som var roligare än att arbeta när jag var ung, om jag ändå fått pengar till dom fritidsintressen jag ville hålla på med (först motorcyklar och sedan även bilar).
Men att sitta hemma på arschlet hade varit HELT uteslutet.
Citera
2026-06-18, 04:15
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Svaret är nog, för att dom inte behöver göra det?

Fixar "mamma" allt ändå så finns väl ingen anledning, i ungarnas ögon.

Jag skulle gladeligen fyllt min fritid med en massa aktiviteter som var roligare än att arbeta när jag var ung, om jag ändå fått pengar till dom fritidsintressen jag ville hålla på med (först motorcyklar och sedan även bilar).
Men att sitta hemma på arschlet hade varit HELT uteslutet.
Kan vara som du säger. Men TS har en intressant frågeställning "Cykla för Foodora" är bara en symbolisk beskrivning av ett problem. Jag ser inte svennarna ute i arbetslivet, utan jag ser bara alla dessa förbannade svartskallar överallt, de så kallade "bidragstagarna" jobbar hela tiden. Varför är det inte svenskar på jobben, de kanske diskrimmineras och blir bortvalda?
Citera
2026-06-18, 04:20
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Kan vara som du säger. Men TS har en intressant frågeställning "Cykla för Foodora" är bara en symbolisk beskrivning av ett problem. Jag ser inte svennarna ute i arbetslivet, utan jag ser bara alla dessa förbannade svartskallar överallt, de så kallade "bidragstagarna" jobbar hela tiden. Varför är det inte svenskar på jobben, de kanske diskrimmineras och blir bortvalda?
Man kan vända på det också, åk ner "på stan" under normal arbetstid envardag och kolla vilka som driver runt där.
Där jag bor är det i alla fall inte mest svenskar som driver runt mellan butik och fik. Och då är i alla fall en stor majoritet av befolkningen fortfarande svenskar.
Citera
2026-06-18, 04:34
Medlem
Citat:
Beställde en soffa från IKEA, en ung somalier kom och levererade den hemma hos mig, i sällskap hade han en ung arab. Varför var det inte svenskar som körde dessa order? Färdtjänst, invandrare... busschaufförer..

Var är svenskarna i arbetslivet?
Staten står för deras lön så det officiellt blir bra statistik där nybyggarna får jobb. Äldre svenskar ratas och straffas nu även ut som långtidsarbetslösa och blir nästan helt utan ersättning.

Själv har jag aldrig anlitat Foodora och ändå får jag mat dagligen.
Citera
2026-06-18, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Först när svenskar cyklar för Foodora har svenskarna integrerats fullt ut i den globala ekonomin.

Finns ingen anledning att importera cykelbud från andra sidan jordklotet, dessa jobb ska svenskar kavla upp och ta tag i.

Vad är det som bromsar? Facken som envisas med höga löner? Med lägre löner mindre massinvandring?
FBs egen lilla liberala Krösamaja som domedagsvarnat om vad som händer om S skulle vinna valet är nu emot Ulf Kristerssons massinvandring av Indier?
Vad har hänt?
Indierna var ju guds gåva till Sverige så företagen kunde sparka etniska svenskar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in