2026-06-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Var går din gräns för otrohet?

Inte vid en puss i alla fall.
Citera
2026-06-17, 14:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Nu när säsongen är slut kan man konstatera att ”experterna” misslyckats.

Sebastian och Amanda. Hur lyckas Sebastian att både vara försiktig, blyg och fullständigt sämst på att läsa av rummet i sina klumpiga raggningsförsök med en rigid Amanda. Han är Jim 2026 och hon någon form av psykopatisk nunnekaraktär. Bägge två är totala bottennapp. Undra just om nån av dom kommer få mycket glass i fortsättningen? Men han ska nog vara glad utöver att han fick våldtäktsman stämplat i pannan. Dags för en makeover istället för att se ut som en uteliggare från pakistan?

Emilia och Sofie. En bonnig fläskfia och en Harry Potterliknande Eliot Page. Emilia är hysteriskt jobbig och Sofie en iskall liten pojke som aldrig träffar sin släkt förutom när hon ska fly från Emilia. Emilia är gråterska och Harry... jag menar Sofie får känna på hur det är att vara mannen i förhållandet och får genast avsmak.

Henke och Jasmine. Det är som att se en duracellkanin dansa med en packe valium. Stoppljus och turbo. Hon vill helst vara igång 24/7 medans han genast måste lägga sig när mat- och sovklockan ringer. Givetvis blir otrohetsaffären biljetten ut för dom båda.

John och Anna. Utåt sätt perfekta men när kameran är avstängd och Tore Skogman kopian visar sin osäkerhet och flickighet så blir det för mycket för psykologen som får akut penisavund och avslutar det hela med gråtkalas för att hon inte ville förstå hans klantiga liknelser. Anna kommer såklart söka en ny man som inte tramsar med nagellack och känslotrams.
Citera
2026-06-17, 15:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Inte vid en puss i alla fall.
Du tror att det var en puss? Rekommenderar att du ser avsnittet innan du uttalar dig.
Citera
2026-06-17, 15:18
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Dags för en makeover istället för att se ut som en uteliggare från pakistan?
Har funderat på detta. Sebastian är alltså 33(!) år. Varför klär han ut sig till 55?
Citera
2026-06-17, 15:23
Medlem
paggans avatar
Citat:
Otrohet och otrogna är även vad fundamentalt religiösa människor inom islam säger om de som inte delar deras trosuppfattning.
Det värsta med inskränkta människor är att alla måste tänka som de. För mig är svartsjuka och kontrollbehov en mycket värre varningssignal än att pussa någon i fyllan. Men vi har alla olika bakgrund om för Jasmine var det ett svek, medan jag bara hade tyckt det var fint av honom att berätta eftersom jag vet att alla kan göra misstag. Jag hade värdesatt det fina man byggt upp tillsammans i förhållandet mer än ett litet snedsteg, som jag inte ens skulle kalla "otrohet".

Att förvänta sig att ens partner inte pussar/kysser/slickar hals på andra har väl inte med svartsjuka eller kontrollbehov att göra?
Och ”det fina man byggt upp” kanske då inte var så viktigt för den som söker bekräftelse och fysisk närhet hos någon annan?

Du kanske bara inte upplevt riktig kärlek och förälskelse än? Det är nog först då man tillsammans kommer överens om vad som är ok och vad som inte är ok och man sen heller inte passerar den gränsen. Att man delar samma moraliska kompass. Skulle man inte dela den får man väl hitta en som gör det.
Citera
2026-06-17, 15:35
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
En man som John är teoretiskt rätt för ”alla” tjejer, men jag är inte ett dugg förvånad att han blev dumpad. Han är urtypen för killen som är ”helt perfekt… för min väninna”. Kvinnor älskar typen i teorin, men går sällan igång på den.
Det är möjligt att han hade lyckats bättre om han hade gjort Anna osäker, genom att lämna henne efter två dagar, för att sova naken med sitt ex. Men jag förstår inte riktigt vad det är som alla tycker är så perfekt med John? Att han har bacillskräck och skurar golvet 10 gånger per dag? Att han är extremt fåfäng gällande sin egen look, men för pk för att våga berätta vad han uppskattar i en kvinnas utseende? Att han lider av nåt slags electrakomplex och kan bli förälskad i nästan vemsomhelst? Han verkar inte vara nån dålig person, nej. Men är det så konstigt om man vill känna sig utvald och speciell?
Citera
2026-06-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Kåta tjejer finns väl lite överallt för en hunk som Henke.

Nu är du ironisk mot orangea, otroligt tatuerade, manlig förskollärare med grav ADHD?

Som att leva med ett barn som aldrig blir vuxen.
Han kommer att skylla allt i livet på ADHD och alkohol.
Citera
2026-06-17, 18:21
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Jag hade värdesatt det fina man byggt upp tillsammans i förhållandet mer än ett litet snedsteg, som jag inte ens skulle kalla "otrohet".
Exakt vad för fint hade de byggt upp tycker du? Så många situationer gick ut på att Jasmine fick rädda upp när Henke låg inne och sov när de hade gäster, behövde bajsa istället när de skulle bära in saker, halvpackade en liten väska när han skulle städa när Jasmine åkte till sin sjuka mamma, låg inne och surade när de hade PAR-helg...Allt hängde på Jasmines axlar och varje gång han gjort fel skulle hon trösta honom, så även nu när han slickat en tjejs hals och smekt hennes bröst och rumpa (du kan sluta kalla det "en puss").
Bägaren rann över för Jasmine när hon insåg att hon ständigt skulle utsättas för sånt här. Inget fint i det! Att de var attraherade av varandra räckte inte, för vad skulle kunna hålla förhållandet uppe när attraktionen svalnade?
Citera
2026-06-17, 19:36
Medlem
Spider-Girls avatar
I en intervju med Hänt nämner Jasmine just det som flera sagt här, att de inte ens hunnit bygga upp något innan hans feltramp och att det kunde varit en annan sak om de haft flera åt tillsammans.

"– Det är väl klart att det tog en tid innan jag landade i beslutet. Men jag tycker att sviker man sin partner på det sättet...man gör inte det tycker jag. Sen om man hade varit tillsammans i flera år en längre tid kanske man haft en grund att stå på. Men det hade inte vi."
Citera
2026-06-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
I en intervju med Hänt nämner Jasmine just det som flera sagt här, att de inte ens hunnit bygga upp något innan hans feltramp och att det kunde varit en annan sak om de haft flera åt tillsammans.

"– Det är väl klart att det tog en tid innan jag landade i beslutet. Men jag tycker att sviker man sin partner på det sättet...man gör inte det tycker jag. Sen om man hade varit tillsammans i flera år en längre tid kanske man haft en grund att stå på. Men det hade inte vi."

Exakt. Hon förklarar sig så klokt.
Citera
2026-06-17, 21:52
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Jasmine tog ett moget och klokt beslut. Och precis som du skrev tidigare - att ta ett så stort beslut när man fortfarande är relativt nykär är ännu svårare.
Hon slet av plåstret och gjorde det som behövdes snabbt och det hedrar henne. Hon kommer hitta en stabil, mogen karl snabbt efter denna säsongen.
Citera
2026-06-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Jag undrar hur de som jobbar som experter kvalar in. Vad jag som icke expert direkt ser som stora fel i deras bedömning är...
Emilia och Sophie, en mycket intelligent stark träningsmänniska möter en lågambitös ömtålig soffpotatis - hur tänkte man att det kunde bli något, en gåta.
Amanda och Sebastian. Amanda borde kunna säga till Sebastian att han skulle hålla inne med snuskpratet, avtändamde äckligheter. Så en mespropp möter en galopperande hingst. Han möter inte upp hennes idealbild av man, idealet är hennes nuvarande, blond och försiktig.
Anna som är en grabbig tjej behöver inte en flickig grabb utan en ännu mer grabbigare grabb. John behöver en lite sprallig galen lättsam tjej.
Energiknippet Jasmine möter trögstartade Henrik. Han behöver en annan förskolepedagog, alternativt undersköterska som är pedagogisk och insiktsfull för andras svårigheter. Jasmin behöver någon i ledande befattning, någon som är chef och stark i sin framtoning.
Till experterna vill jag säga, opposite attracks är välkänt begrepp, men gäller inte alltid.

När det gäller John tror jag att han ska ha en yngre tjej som beundrar honom mer. Någon skrev att han är perfekt för alla kvinnor men ingen vill ha honom nej han är väl den typiska kompisen. Men med en yngre funkar det nog och Anna behöver en äldre och erfarnare än hon själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in