2026-06-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Absolut! Du har rätt tycker jag. Jag gillar Sebastian mer än Amanda faktiskt t.o.m

Jag håller med! Hon känns rätt obehaglig om jag får säga vad jag tycker. Gör en jättestor sak av att han ska uttryckt sig märkligt. Kränkt ända in i ryggmärgen och kan inte förlåta eller ens försöka förstå hans perspektiv. Allt handlar bara om henne. Men hon verkar ju gå igång på excelplanering så det är kanske inte så konstigt. Hon ger ett väldigt osympatiskt intryck och man förstår varför hon har levt ensam.

Hon skapar ett trauma av en struntsak. Har man inte större problem än det som inträffade så lever man i en skyddad värld.
Citera
2026-06-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag håller med! Hon känns rätt obehaglig om jag får säga vad jag tycker. Gör en jättestor sak av att han ska uttryckt sig märkligt. Kränkt ända in i ryggmärgen och kan inte förlåta eller ens försöka förstå hans perspektiv. Allt handlar bara om henne. Men hon verkar ju gå igång på excelplanering så det är kanske inte så konstigt. Hon ger ett väldigt osympatiskt intryck och man förstår varför hon har levt ensam.

Hon skapar ett trauma av en struntsak. Har man inte större problem än det som inträffade så lever man i en skyddad värld.

Hennes vidriga "affirmationer" hon beställt till sin egen kalender som hon ska mötas av varje dag också, "Fittkärring brinn i helvetet!".
Det är inte ens roligt. Det är pinsamt, smaklöst och bara motbjudande.
Hur är man på insidan om DET är vad man väljer att sätta upp i köket?
Citera
2026-06-18, 03:50
Medlem
Jo jag tänker det med. Tänk på dom som blivit våldtagna som barn eller slagna var och varannan dag. Kallas värdelös som barn eller mobbad under en längre tid.
Så är det Amanda och Sebastian under ca 1 veckas tid. Dom verkade inte heller ha det så hemskt ens halva veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting

Citera
2026-06-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
När det gäller John tror jag att han ska ha en yngre tjej som beundrar honom mer. Någon skrev att han är perfekt för alla kvinnor men ingen vill ha honom nej han är väl den typiska kompisen. Men med en yngre funkar det nog och Anna behöver en äldre och erfarnare än hon själv.
John behöver sluta visa sig svag hela tiden. Det finns inget som tjejer föraktar mer än svaga killar även om de inte vill erkänna det. Anna vågade nog inte erkänna det vid beslutet och att hon sen dumpar honom för det ger henne ångest i sista programmet. När John ska visa sig tuff mot Anna efter de gjort slut blir det dock bara väldigt konstigt vad han säger.
Citera
2026-06-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt. Hon förklarar sig så klokt.

Och imponerande hur hon är the bigger person och alltid bemöter kritik mot Henke bland sina instakommentarer på ett mildrande sätt, så det inte ger något utrymme för pajkastning. Motpolen till Amanda.
Citera
2026-06-18, 13:00
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
John behöver sluta visa sig svag hela tiden. Det finns inget som tjejer föraktar mer än svaga killar även om de inte vill erkänna det. Anna vågade nog inte erkänna det vid beslutet och att hon sen dumpar honom för det ger henne ångest i sista programmet. När John ska visa sig tuff mot Anna efter de gjort slut blir det dock bara väldigt konstigt vad han säger.

Tror också att det är så, i detta fall Annas. Föraktet för svaghet. Fick intrycket att hennes pappa nog är en ganska tuff och auktoritär figur där han redan på bröllopet går på John rätt så hårt och begär någon slags redogörelse för hur de ska hantera sitt äktenskap. Tyckte det var lite märkligt att gå in så i sin vuxna dotters privata angelägenheter. Tror att Anna haft stark press på sig hemifrån med t ex studier och yrkesval. Därför vill hon ha någon som är tvärtemot sin pappa, en som kan prata känslor och visa sig sårbar. Men när hon väl får det så spökar pappans förakt för svaghet där i det omedvetna.

John beter sig lite passivt aggressivt mot Anna på återträffen och jag tror han hållit tillbaka mycket under tiden de var tillsammans och nu när Anna sagt nej till honom vill han tjyvknipa till henne för gammal sur ost. Han behöver lära sig att säga till och inte bara ta och ta och knyta näven i fickan.

Jasmine har jag tyckt var fin och sympatisk men det ligger något martyrliknande över hennes sätt, särskilt vid parhelgen där hon sitter och lider och utplånar sig själv när den blekfete trotsar. Precis som hon vill visa sig förstående och tålig samtidigt som hon låter honom bara fortsätta och fortsätta. Och sista avsnittet alltså…som hon tramsar runt honom, hihi oj hål i byxorna, wow har du hällt upp kaffe i en kopp vad duktig du är, kramas och skojas och tröstas. Nä fy fan, han skulle haft en avhyvling och minimalt med uppmärksamhet den där rödingen.
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-06-18 kl. 13:10.
Citera
2026-06-18, 13:20
Medlem
RedXs avatar
Jag tror inte att ”förakt för svaghet” är riktigt korrekt.

Det är nog snarare så enkelt som att svaghet hos en man är oattraktivt. Och att det finns en kognitiv dissonans hos vissa kvinnor, som principiellt anser att mannen borde få vara den svaga (läs: kvinnan borde få vara den starka), men som när allt kommer kring finner den sortens man ganska osexig.
Citera
2026-06-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Och imponerande hur hon är the bigger person och alltid bemöter kritik mot Henke bland sina instakommentarer på ett mildrande sätt, så det inte ger något utrymme för pajkastning. Motpolen till Amanda.

Jasmine beter sig som en vuxen kvinna som har varit med om ett och annat och har livserfarenhet. Det är skillnaden mot Amanda. Förstår inte varför hon sökte till det här programmet. Så dömande personlighet helt utan förmåga att förlåta. Det är mänskligt att fela.

Snälltolka är ett ord hon skulle kunna ha i sitt kök. Att inte ta allt på så himla blodigt allvar. Ta livet med en klackspark. Alla kan göra fel, göra bort sig.
Citera
2026-06-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Tror också att det är så, i detta fall Annas. Föraktet för svaghet. Fick intrycket att hennes pappa nog är en ganska tuff och auktoritär figur där han redan på bröllopet går på John rätt så hårt och begär någon slags redogörelse för hur de ska hantera sitt äktenskap. Tyckte det var lite märkligt att gå in så i sin vuxna dotters privata angelägenheter. Tror att Anna haft stark press på sig hemifrån med t ex studier och yrkesval. Därför vill hon ha någon som är tvärtemot sin pappa, en som kan prata känslor och visa sig sårbar. Men när hon väl får det så spökar pappans förakt för svaghet där i det omedvetna.

John beter sig lite passivt aggressivt mot Anna på återträffen och jag tror han hållit tillbaka mycket under tiden de var tillsammans och nu när Anna sagt nej till honom vill han tjyvknipa till henne för gammal sur ost. Han behöver lära sig att säga till och inte bara ta och ta och knyta näven i fickan.

Jasmine har jag tyckt var fin och sympatisk men det ligger något martyrliknande över hennes sätt, särskilt vid parhelgen där hon sitter och lider och utplånar sig själv när den blekfete trotsar. Precis som hon vill visa sig förstående och tålig samtidigt som hon låter honom bara fortsätta och fortsätta. Och sista avsnittet alltså…som hon tramsar runt honom, hihi oj hål i byxorna, wow har du hällt upp kaffe i en kopp vad duktig du är, kramas och skojas och tröstas. Nä fy fan, han skulle haft en avhyvling och minimalt med uppmärksamhet den där rödingen.
Gud vad du läste in mycket i det då.. tycker det är fint att en pappa bryr sig så, även om sin vuxna dotter, förälder är man livet ut. Väldigt ovanligt i svensk kontext att se det dock, inte minst i sådan konfrontativ stil (även om många föräldrar säkert skulle oroat sig om pratat internt om dottern berättar att hon skulle gifta sig out of the blue) men de träffades ju inte innan bröllopet de heller, och troligen knappt efter heller, klart de funderar vad det är för filur. Amerikanska varianten har ju haft några föräldrar som har varit över gränsen dock och verkligen gått hårt åt nya svärsonen/svärdottern..
Väldigt många har duktig flicka-syndrom, kanske en majoritet av kvinnor, är knappast huvudsakligen föräldrars fel utan tidsandan, miljö i form av samhälle och sociala medier, könens olikhet..
Citera
2026-06-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hennes vidriga "affirmationer" hon beställt till sin egen kalender som hon ska mötas av varje dag också, "Fittkärring brinn i helvetet!".
Det är inte ens roligt. Det är pinsamt, smaklöst och bara motbjudande.
Hur är man på insidan om DET är vad man väljer att sätta upp i köket?
Får lite kaninkokerskavibbar av henne, särskilt i uppföljande avsnitt. Ligger där i sängen och skrattar åt någon fet katt som hasar sig ner i trappen (djurplågeri, inte sällan gjorda av ägarna för att göra "roliga klipp av det, vem berättar så glatt att man tkr om kattvideos idag?) snusandes mot sin kille (som hon säkert förvägrar sex i största möjliga grad men nu behöver hon ju en avelsponny och en mänsklig kudde).

Nä, något djupt obehagligt över henne, folk som tar till lipen för sympati ska man också vara vaksam mot, särskilt i kombination med det där "eller hur-skrattet" som hon utstöter när hon vill ha eller fått bekräftelse. Usch..

därmed inte sagt att sebastian är en höjdare, som såklart har fått flickvän igen (en "tidigare vän", ja resten av sverige har han väl skrämt bort). En sak hade sebastian och amanda gemensamt dock, typen som inte kan vara ensamma utan ständigt vill vara i relation, bra eller ej. Klängiga bägge två, antagligen rätt ensamma individer.
Citera
2026-06-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Får lite kaninkokerskavibbar av henne, särskilt i uppföljande avsnitt. Ligger där i sängen och skrattar åt någon fet katt som hasar sig ner i trappen (djurplågeri, inte sällan gjorda av ägarna för att göra "roliga klipp av det, vem berättar så glatt att man tkr om kattvideos idag?) snusandes mot sin kille (som hon säkert förvägrar sex i största möjliga grad men nu behöver hon ju en avelsponny och en mänsklig kudde).

Nä, något djupt obehagligt över henne, folk som tar till lipen för sympati ska man också vara vaksam mot, särskilt i kombination med det där "eller hur-skrattet" som hon utstöter när hon vill ha eller fått bekräftelse. Usch..

därmed inte sagt att sebastian är en höjdare, som såklart har fått flickvän igen (en "tidigare vän", ja resten av sverige har han väl skrämt bort). En sak hade sebastian och amanda gemensamt dock, typen som inte kan vara ensamma utan ständigt vill vara i relation, bra eller ej. Klängiga bägge två, antagligen rätt ensamma individer.

Ja väldigt märklig beteende. Ger sig inte trots att Sebastian ber om ursäkt. Skrattar konstigt och verkar extremt självgod. Det ser också ut som att hon har fixat sig ordentligt med botox osv till återföreningen.
Citera
2026-06-18, 16:25
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90

Håller med om det - jag tycker att det är så patetiskt med folk som verkligen inte KAN vara ensamma, utan är helt desperata kring att alltid vara i en relation (med vem verkar kvitta, bara de har NÅGON).

Och det ska så klart också visas upp för så många som det bara är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in