2026-06-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Fråga 4:

Vill du att de blåa ska få 4år till på sig för att försöka lösa de rödgrönas 20år av kaos, så röstar du på något av TIDÖ-partierna.

Vill du ha tillbaks full invandring, skenande elpriser, matpriser, bensinpriser och nedmontering av skola, sjukvård och polis, ja då är det ju Vänstersidan som gäller.

Har varit högermajoritet i riksdagen den 2006, av dom har sossarna styrt 8 år, på högerns budgetar Tack vare SD och C.

Har du bott under en sten?

Hade inga problem med kompassen, svarade som jag tyckte och fick partiet jag röstade på som svar.

Veckla ut och titta hur partierna tycker i varje enskild fråga så klarnar det kanske mer för dig.
Senast redigerad av Robokopf 2026-06-17 kl. 16:26.
Citera
2026-06-17, 16:32
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsagpappakyssa
Om du inte har kapacitet att sätta dig in i de olika partiprogrammen skulle jag rekommendera dig att inte rösta.

Alldeles för lätt att du röstar efter du blivit utsatt för utländsk påverkans kampanj.

Brukar när val är nära göra undersökning på varje parti i riksdagen samt kolla på lite debatt. Vill bara inte gå in i val och bestämt mig innan.
Citera
2026-06-17, 17:20
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionsdjur
Hur ska jag välja vilken värdering som ska styra, förklara hur jag ska tänka enligt dig?

Vad betyder mest för dig, det ska du går efter eller så skit i att rösta!
Citera
2026-06-17, 17:22
Medlem
Illustrerar väl mest hur "trång" politiken blivit. I och med globaliseringen har nationens handlingsfrihet begränsats och vi är idag bundna av internationella avtal och EU som i hög grad sätter gränser för självbestämmandet. Det högljudda tonläget motsvaras alltså inte av större politiska skillnader, snarare tvärtom. Mycket i dagens politik handlar om framtoning och känslor snarare än nykter analys. Kanske dags för teknokrati trots allt? Expertvälde men med ökad direktdemokrati som säkerhetsventil?
Citera
2026-06-17, 17:39
Medlem
Room531s avatar
Ja de försöker valla dig och folket att "välja" mellan etablerade "alternativ" så de kan fortsätta med förräderi mot.land och folk och säga "Ni rÖstADe för deT hÄr. 🤨"

för det finns ju INGENTING utanför riksdagen enligt globaliSVT värt en chans..

rösta in något nytt, som vill göra det nödvändiga att stänga gränsen från 3e världen och påbörja en fullt nödvändig återvandring.. ut ur EU och dylikt, gå emot genomkorrupta massvåldtäkts-FNs direktiv, massutvisningar av de som kommit och begått brott där andra drabbats, kommit från andra sidan världen ändå hit till vårat land i norr (!) för att plundra välfärden som byggts upp över generationer, och nu bara ges bort( var det det våra far och morföräldrar och generationerna innan ville tror ni!?) eller sprida isläähm. Och försöka "sprida" - det kommer de göra med en mycket grövre, mer omfattande grad av våld, olika former av mer aggresiv jihad när de har numren att tro sig kunna göra det.

ANNARS,.om inte remigration så väntar otroligt mycket död och oskyldigt flytande blod dagen sovande jihadceller börjar gå till mer aggresiva attacker på omfattande skala. Mer än alla mindre små jihaddåd, rån, våldtäkter, utpressning, hot och överfall, kärleksjihad som indierna kallar det, (lura in småtjejer in i deras "gemenskap" på olika sätt,.ibland med droger och göra dem beroende för att gruppvåldta och förnedra, ja det som motsvarande globaliSVT i england gått långt för att försöka mörka sker där, sker här, sker på många platser i Europa. ) jizyah-plundrande av välfärdssystem osv... De försöker flytta upp och bli så många de bara kan först.

För islamisterna, jihadisterna, och vi vet inte hur stor andel det handlar om, för de som kommer med "bara en liten andel är extremister" -argumentet.

- inte så att majoriteten av dem med dessa avsikter att försöka erövra världen för deras ide om världsherravälde under pislam kommer vara ärliga med det, för dem så är det ett "heligt krig", som vi tvingas in i pga korrupta, förrädiska och köpta partier, samt globalistregim-tv och media som dolt motiv, metoder, antal, kostnader, infiltrering, brottstatistik, ja manipulerat folket i hela Europa i årtionden.

Och många är hämndlystna pga vad de tycker "väst" gjort mot dem, med alla oskyldiga mördade i krig och bombdåd i Mellanöstern. Vilket givetvis är helt absurt, hemskt, förkastligt, men har attackerat folk pga det och tyvärr väntar mycket mer, - Trots att du, jag, de flesta här har noll och ingenting att göra med dessa vansinniga krig.

Trots medias "alternativ", propaganda och lögner i princip varenda ett av deras ämnesinriktingar, deras "valkompass" går vissa efter!? Man skulle önska att det inte var så för det är Fullständigt tappat!! Man tror inte det är sant.

det börjar bli allvar...

Man har försökt ge logiska alternativ som båda sidor av motstånd till invandringen på invasionsnivå och de som varit för vansinnet pga "humanitära skäl" borde sett direkt att det var vettigare. stängd gräns och hjälp till självförsörjning till närområden genom matproducerande ekosystemdesign som bevisligen funkar, både skulle ta bort de flesta skälen man ursäktat massinvasionen med - och hjälpt många gånger om fler, många många gånger om, till ett billigare pris och utan att sätta folk i vårat tidigare relativt trygga land på spel - men nej nej nej -bara fortsättsa ösa in folk och sätts oskyldiga liv på spel istället, annars är det "islamofobiskt" "främlingsfientligt" eller till och med "rasistiskt" enligt globaliSVT .

Hoppas tacksamt att vi får hjälp, av gud om gud finns, eller av fler som inte vill se vad som annars har stor risk att hända, för folket har gjorts för naiva, vilseledda eller för korkade för att förstå allvaret som finns runt hörnet..

Finns till och med gott om folk fortfarande, till och med här på Flashback som räknar M till höger och S till vänster som om det inte båda är rakt igenom köpta globalistplantor.

- Oj vilken skillnad på inga gränser-ulf eller inga murar-Löfven eller Maggan.

Den fredligaste lösningen är remigration, återvandring. Snarast.

Folket behöver gå utanför 8klövern för det första, för det andra måste det till mycket mer engagemang än en röstlapp var fjärde år, mer protester och aktivism, lokalt engagemang i politiken för att lyfta frågan om remigration.

Eller vill ni riskera omfattande blodspill genom jihad av en massimporterad mördarkult hellre, verkligen! För att "det inte gäller alla invandrare" eller "inte alls muslimer är så" vilket givetvis stämmer men inte förändrar faktum att vi tillåtit massimportera en kult som är ute efter att erövra och satt rikets och folks säkerhet på spel, och stoppar huvudet i sanden tills att jihad och radikal islamism är intill deras eget hems dörr.

Helt stört, tragiskt, hemskt.
Blodet som kommer flyta pga det här, inte lite heller om inte den fredliga vägen ut tas - stängd gräns från dessa regioner och återvandring.

det är så tragiskt att folket i Sverige och i väst varit så jävla lättvallade.. Många av de av oss som förstår att det börjar bli riktigt allvar kommer önska att vi gjorde mer...
Senast redigerad av Room531 2026-06-17 kl. 17:56.
Citera
2026-06-17, 17:45
Medlem
Man måste ha i åtanke att "valkompasserna" bara upprepar vad partierna säger sig vilja och inte tar hänsyn till politiken som faktiskt drivs.
Citera
2026-06-17, 17:52
Medlem
John-Roccas avatar
Läs "Om de politiska partiernas allmänna avskaffande" av Simone Weil. Texten är typ inte mer än hundra sidor och lättläst även för den som är ovan att läsa politisk filosofi. Hon förklarar enkelt problemen men politiska partier. Något av det bästa jag läst.
Citera
2026-06-17, 18:09
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Provade jag med. Inte det minsta klokare
Det är inte meningen att någon ska bli heller.
Ska vi ha "inga gränser" (M) eller "inga murar" (S) "höger" eller "vänster". 🙄

Massinvandring7klövern eller låt oss fortsätta för invandringen har ändrat karaktär så dags att massimportera indier, -8klöver inkl. SD.

Samma "misstag" igen.
Subrahmanyam Jaishankar, India, minister of foreign Affairs:
https://x.com/i/status/2064314247992197462

Lyssnar de gallrade & kopplade topp-politikerna? Ja fast inte på honom, utan på direktiven som ges via massvåldtäktsFN, EU, bilderberg, bankhierarkin och dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Room531
inte deras egna ansvar i massimport av jihadister och kriminella, eller deras egna anställdas minst 60000+++ våldtäkter begångna av FN-anställda själva?? Deras roll i pågående medveten destabilisering av länder genom massimport av fakeflyktingar, religiös extremism, och grov kriminalitet m. m.??

tiotusentals! av deras egna arbetare! och om detta är vad som kommit fram, hur stort mörkertal?!
[url]https://youtu.be/d_Zisgk9Ffk
Farligt det här med sociala medier, folk för veta för mycket utan tillräckliga filter ibland. Bäst att börja begränsa det med digital ID" för att skydda alla ungdomar."

Eller är det här något som globaliSVT och annan regimmedia via Bonnier och dylikt informerar allmänheten om?
Citera
2026-06-17, 18:13
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Sluta rösta.

Uppmuntra inte cirkusen genom att legitimera farsen.
Men vad föreslår du istället? För det finns många sätt man kan påverka mer på i samhället än en lapp var fjärde år, särskilt om det är på en av de korrumperadd och etablerade "valen", hagarna som de försöker valla folket emellan.

Men jag vet ju inte vad du skulle vilja se ske heller...
Citera
2026-06-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Men vad föreslår du istället? För det finns många sätt man kan påverka mer på i samhället än en lapp var fjärde år, särskilt om det är på en av de korrumperadd och etablerade "valen", hagarna som de försöker valla folket emellan.

Men jag vet ju inte vad du skulle vilja se ske heller...
Jag vet tyvärr faktiskt inte. Jag har inga bra förslag.

Men valen är för mig uppenbarligen en fars och helt värdelösa. Man kan påverka i det lilla runtomkring sig. Men det gör ingen större skillnad i det stora hela. Det är väldiga krafter att tampas med, och få som är vakna nog att inse att något radikalt måste göras.

Vi måste sluta upp med det här käbblet mellan oss som pågår horisontellt. Vi ställs mot varandra som i en arena för deras nöje; kvinna mot man, svart mot vit, hetero mot homo osv i alla möjliga konstellationer.

Men vi bör snarare se uppåt, och sluta upp tillsammans. Vi har mer gemensamt med varandra än vad som skiljer oss åt. Men vi har inget gemensamt med de som styr och manipulerar oss som boskapsdjur.
Citera
2026-06-17, 19:25
Medlem
Du ska inte rösta på det partiet du får mest av på valkompassen. Lyssna på P1 där de går igenom hur man använder en valkompass.

Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionsdjur
Osäker på vilket parti som mest tilltalar mina värderingar så jag knappade mig igenom Valkompassen SVT har.

Följande resultat fick jag.

54% M / S
53% KD
52% SD / V
51% MP / L
50% C

Av detta blev jag nästan ännu mer virrig och flera frågor dök upp.

Fråga 1: Ska jag verkligen rösta när de partier jag prickar in mest på bara håller med mig i hälften av frågorna, det känns inte rimligt. Det betyder att i hälften av fallen håller vi inte alls med varandra.

Fråga 2: Hur kan det vara så liten skillnad mellan partierna att samtliga ryms inom en väldigt snäv krets?

Fråga 3: Hur kan jag bli 54% Moderat och 52% Vänster. Det om något känns helt orimligt.

Fråga 4: Vilket parti ska jag rösta på egentligen?
Citera
2026-06-17, 19:29
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Du ska inte rösta på det partiet du får mest av på valkompassen. Lyssna på P1 där de går igenom hur man använder en valkompass.

SD kommer jag rösta på, hamnade på vänsterpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in