2026-06-17, 10:33
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Källa: https://petterssonsblogg.se/2026/06/17/sandra-13-ar-utvisas/

Jag tycker att denna tjej ska stanna kvar och så kan vi istället utvisa alla kriminella nysvenskar istället.
men i mentalsjukhuset swedenistan så finns det inga saker som är normalt.

Förövrigt tycker jag att monolgerna börjar bli allt fler här i Swedenistan, har det hänt något i Ulanbator?
dålig ekonomi, skendemokrati?
Citera
2026-06-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
De flesta tonårsutvisningar gällde inte ens tonåringar. Det var vuxna människor. Tillräckligt gamla för att gå ut i krig eller ta ett bolån.

Personen i denna artikel är född till en illegal migrant som uppehållit sig illegalt i landet i 18 år. Mamman borde lämnat redan 2008.

Om det bara hade gällt mamman så är det 50/50 om hon skulle utvisats men nu borde det vara självklart att båda skulle ha fått stanna.
Citera
2026-06-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.tv4.se/artikel/5HlX9C5PYgpso4b5YhSKT/sandra-13-utvisas-till-ett-land-hon-aldrig-varit-i-bara-panik

Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.

Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.

Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?

Människor som har ljugit och bedragit och fuskat sig till att vara i Sverige.

Är väl inget att tänka på förutom de pengar som har gått förlorade i onödan men de här parasiterna slängs det ju pengar efter ändå, så svårt att bry sig längre.
Citera
2026-06-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MATochLIVSMEDEL
Detta är skit. Tänk vilken psykologisk påverkan det har på en 13:åring att rivas upp från landet hon är född i, sina kompisar, skola etc. för att flytta till en helt annan kultur och till ett land hon inte pratar språket i. Tänk er in i hennes situation.

Det är givetvis fel att olagligt stanna sig kvar i Sverige och hålla sig undan utvisning. Samtidigt, varför finns det inte övergångsregler?

Absolut att mamman gjort fel och borde lämnat landet, men varför ska dottern straffas för detta? Det är sinnessjukt.

Det sinnesjuka är att mamman inte utvisades dag 1.

Men Sverige är ett sjukt land.

Politikerna berikar sig själva åtminstone så någon vinner på systemet.
Citera
2026-06-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Man börjar i fel ände.

När man har sparkat ut alla klaner och gängkriminella. Då kan man börja jaga dessa, inte tvärtom.

Så du erkänner att ni höger är tvättäkta nazister?

Givetvis, ger vi sociopatiska narcissistiska fascister och rasister makten så leder det till just socopatisk inhuman narcissistisk och rasistisk politik. Glädjer mig att vänstern leder, majoriteten är människor som inte saknar empati likt ni sadistiska nazistkräk gör. I valet röstar vi bort denna ondskan, rösta bort Tidö.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-06-17 kl. 11:05.
Citera
2026-06-17, 11:08
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Lönekraven är ju orimligt höga för att kunna sparka ut folk hur som helst.
Lönekraven torde vara satta på en nivå, som är förenligt med självförsörjning av individen (jag misstänker dock att när det gäller kvinnor, vars behov kräver högre offentliga kostnader, nivån är generöst tilltagen).
Vilket jag hoppas att du anser vara helt i sin ordning (?) Det är ju trots allt ett system som tillämpas i större delen av världen; och som förutom att det säkerställer att invandraren ej blir en alltför stor börda för samhället, också har det fördelen att anseendet av invandrarna hos svenskarna torde förbättras avsevärt.
Citat:
Det är inlindad rasism och inget annat.
Sverige är svenskarnas land. Om indier och afrikaner får fritt välja grunder på vilka de förvisar sin (tidigare) vita befolkning, så får svenskarna göra det också.

Det bör ej förglömmas att ett antal länder har viss etnicitet som krav för medborgarskap, utan att mottaga anklagelser likt dina ovan.
Citera
2026-06-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Förövrigt tycker jag att monolgerna börjar bli allt fler här i Swedenistan, har det hänt något i Ulanbator?
dålig ekonomi, skendemokrati?

Det är inte några lokala mongoler du stöter på till och från? De är en ganska liten minoritet (jämfört med tex thailändarna)

5,582 st (31 december 2024)
*enligt Statistiska Centralbyrån

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personer_i_Sverige_f%C3%B6dda_i_Mongoliet
Citera
2026-06-17, 11:23
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Mamman borde ha åkt hem när hon fick utvisningsbeslutet. Så jag tycker att det till stor del är hennes eget fel. Nu hann hon få ett barn som påverkas negativt tack vare att hon valde att dröja sig kvar här trots utvisningsbeslutet. Samtidigt måste jag också skylla en del på Sverige. Att folk kan dröja sig kvar trots att de fått utvisningsbeslut är ett systemfel. Man borde placeras i någon slags förvaring så man inte kan gå under radarn, så fort utvisningsbeslutet kommit och skickas hem fortast möjligt.
Exakt.

Precis som många nära så skaffar de barn i hopp om att det ska göra att de får stanna.

Vissa skaffar flera barn med olika män.

Att barnet far illa är helt hennes fel plus att vi haft en politik med spårbyte o skit som möjliggör att det kan bli såhär.
Citera
2026-06-17, 11:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername

Givetvis, ger vi sociopatiska narcissistiska fascister och rasister makten så leder det till just socopatisk inhuman narcissistisk och rasistisk politik. Glädjer mig att vänstern leder, majoriteten är människor som inte saknar empati likt ni sadistiska nazistkräk gör. I valet röstar vi bort denna ondskan, rösta bort Tidö.
Va ?
Citera
2026-06-17, 11:26
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Det är inte några lokala mongoler du stöter på till och från? De är en ganska liten minoritet (jämfört med tex thailändarna)

5,582 st (31 december 2024)
*enligt Statistiska Centralbyrån

https://sv.wikipedia.org/wiki/Personer_i_Sverige_f%C3%B6dda_i_Mongoliet

tänk dig från ca 30 år 1998 till ca 6000-7000 i skrivande stund. Något bör ha hänt ?
Citera
2026-06-17, 11:33
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername

Det är som sagt lätt att vara generös med det andra har arbetat ihop… Vänsterfolk figurerar sällan bland de senare, men älskar däremot att klappa sig själva på axeln.

Tyvärr är detta en allvarligare fråga än att enbart handla om pengar.
Det har en stor påverkan på sammansättningen på landets befolkning, på landets utveckling; och sammanhållning.

Sverige är svenskarnas land; och om stadsbilden anses vara en lika gott skäl som det monetära, till att visa icke-européer dörren, så är det svenskarnas rätt.
Citera
2026-06-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
tänk dig från ca 30 år 1998 till ca 6000-7000 i skrivande stund. Något bör ha hänt ?

Det vettetusan vad det beror på

Citat:
Att folk kan dröja sig kvar trots att de fått utvisningsbeslut är ett systemfel. Man borde placeras i någon slags förvaring så man inte kan gå under radarn, så fort utvisningsbeslutet kommit och skickas hem fortast möjligt.

Tänk om vi varit såhär "alerta" för ca tio år sedan när Akilov skulle utvisas (men dröjde sig kvar)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in