Citat:
Har blandade känslor. Har ju läst tidigare folk som blivit utvisade pga tjänat för lite eller tagit ut för lite semester å som inte haft utvisningsbeslut vill jag minnas men betalar sin egen utbildning å blivit försvenskad (tänker på nån indier å nån som ägde en pizzeria eller hur det var). Då tycker jag att det är sjukt med utvisning när man samtidigt behåller mördare/våldtäktsmän. Men här har det funnits utvisningsbeslut i flera år å hon dessutom skaffat barn under tiden. Gjorde hon det för att öka sina chanser för att få vara kvar tro. Om hon söker upp pappan (om hon vet vem det är) så kanske hon får stanna om dom gifter sig eller nåt? 🤔
https://www.tv4.se/artikel/5HlX9C5PYgpso4b5YhSKT/sandra-13-utvisas-till-ett-land-hon-aldrig-varit-i-bara-panik
Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.
Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.
Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?
Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.
Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.
Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?
Sverige är verkligen slappa på det här. Hade det funnits nån form så som bland annat gränsbevakarna Australien så hade inte detta hänt å blivit en media grej för att spela på folkets känslor med att det är galet att dom ska ut nu. Samtidigt så förtjänar dom flesta en chans å så länge folk sköter sig samt kan försörja sig, så borde man få vara kvar ändå. Nä har som sagt blandade känslor i detta.