2026-06-16, 22:28
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/5HlX9C5PYgpso4b5YhSKT/sandra-13-utvisas-till-ett-land-hon-aldrig-varit-i-bara-panik

Citat:
13-åriga Sandra utvisades på måndagen till Mongoliet tillsammans med sin mamma.
Hon talar knappt språket i landet och har aldrig satt sin fot där.
– När jag fick höra det av mamma jag fick bara sån panik. Alltså, hur ska vi klara oss där? Hur ska vi hitta ett hem där? Ska jag gå på skola där? Jag blev bara jätteledsen och chockad, säger Sandra.

Hon utvisas tillsammans med sin mamma, som inte når upp till de nya lönekraven och inte heller anses ha synnerligen ömmande skäl till att stanna i Sverige. Krav som skärpts de senaste åren och som nu får kritik.

Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.

Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.

Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?
Citera
2026-06-16, 22:31
Medlem
DenverAirports avatar
Det låter toppen.
Citera
2026-06-16, 22:34
Medlem
Baimeis avatar
Mongoliet är en demokrati. Vad har fört damen till Sverige? Vilket giltigt skäl har hon haft för att befinna sig här? Vilket giltigt skäl har myndigheterna haft att tillåta detta att ske? Är städning något som inte en halv miljon arbetslösa blattar inte kan utföra?

Dottern kan väl stanna, men då får hon skiljas från modern.
Citera
2026-06-16, 22:39
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Mamman borde ha åkt hem när hon fick utvisningsbeslutet. Så jag tycker att det till stor del är hennes eget fel. Nu hann hon få ett barn som påverkas negativt tack vare att hon valde att dröja sig kvar här trots utvisningsbeslutet. Samtidigt måste jag också skylla en del på Sverige. Att folk kan dröja sig kvar trots att de fått utvisningsbeslut är ett systemfel. Man borde placeras i någon slags förvaring så man inte kan gå under radarn, så fort utvisningsbeslutet kommit och skickas hem fortast möjligt.
Citera
2026-06-16, 22:46
Medlem
Mamman är kriminell och ungen åker dit mamman åker. Ett typfall som utnyttjar oss i årtionde och hittar på nya skäl hela tiden när hon får avslag efter avslag. Man måste ta bort dessa ständiga överklagan, gömma sig och söka på nytt igen osv.
Citera
2026-06-16, 22:49
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Man börjar i fel ände.

När man har sparkat ut alla klaner och gängkriminella. Då kan man börja jaga dessa, inte tvärtom.
Citera
2026-06-16, 22:52
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Muslimerna som infiltrerat migrationsverket ser till att endast skötsamma icke-muslimer utvisas. Synd för henne att Bortre Bongoliet inte är ett islamiskt land-
Citera
2026-06-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Man börjar i fel ände.

När man har sparkat ut alla klaner och gängkriminella. Då kan man börja jaga dessa, inte tvärtom.
Kan tänka mig att många av dessa är svenska medborgare blir nog fler sådana när medborgarskap kan sägas upp. (Dom med dubbla)
Samt att nu (1 september) måste åklagare yrka på utvisning av icke medborgare vid brott med fängelse i straffskalan.
Senast redigerad av tjanska 2026-06-16 kl. 23:03.
Citera
2026-06-16, 22:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Mamman borde ha åkt hem när hon fick utvisningsbeslutet. Så jag tycker att det till stor del är hennes eget fel. Nu hann hon få ett barn som påverkas negativt tack vare att hon valde att dröja sig kvar här trots utvisningsbeslutet. Samtidigt måste jag också skylla en del på Sverige. Att folk kan dröja sig kvar trots att de fått utvisningsbeslut är ett systemfel. Man borde placeras i någon slags förvaring så man inte kan gå under radarn, så fort utvisningsbeslutet kommit och skickas hem fortast möjligt.

Hon skaffade säkerligen barnet bara för att öka sina chanser att få stanna istället för att helt enkelt åka direkt hem.
Hela felet är att man ens kan stanna i landet med utvisningsbeslut som inte infrias direkt. Det bästa är att sätta personerna i förvar så fort de får utvisningsbeslut och släpps då bara ut åt ett håll, med enkelbiljett till hemlandet.
Citera
2026-06-16, 22:59
Medlem
Så kvinnan väljer att förstöra sitt barns liv? Vilken hemsk kärring.
Citera
2026-06-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.tv4.se/artikel/5HlX9C5PYgpso4b5YhSKT/sandra-13-utvisas-till-ett-land-hon-aldrig-varit-i-bara-panik

Mamman kom till Sverige 2008 men fick utvisningsbeslut gång på gång. Hon valde att stanna kvar trots att hon skulle utvisas. Mamman fick sedan barn, denna nu 13 åriga Sandra som nu skall utvisas tillsammans med sin mor. Mamman har tidigare lyckats med att jobba som städare men når nu inte upp till dom nya lönekraven. Det verkar inte finnas en pappa med i bilden.

Visst är det sorgligt att Sandra skall utvisas. Det skär i hjärtat. Mamman borde ha blivit utvisad tidigare men har lyckats med att uppehålla sig i landet trots att hon inte har skäl att stanna kvar. Att hon har gjort det visar på vilken slapphänt myndighet vi har.

Jag är kluven inför vad jag skall tycka. Vad tycker ni?

Att starta såna här trådar i en forum som kryllar av SD:are blir inte speciellt opartiskt eller framgångsrikt.
Lönekraven är ju orimligt höga för att kunna sparka ut folk hur som helst.
Sverigedemokraternas logik är att alla människor som inte är svenskar är undermänniskor och ska ut. Det spelar ingen roll om personerna jobbar, betalar skatt eller liknande.
Det är inlindad rasism och inget annat.
Citera
2026-06-16, 23:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Sverige är för snällt som godtar dessa eviga överklaganden och att folk håller sig gömda. Vi måste styra upp invandringssörjan en gång för alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in