2026-06-17, 10:28
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Maxi är värdelöst och ffa dyrar än vanliga mindra icabutiker. Men dumkärringar som du jämför inte priser och kollar om de verkligen är billigare som svensson tror.

Ja willys är bäst helt klart. De har bäst egna varor också från garant.

Bara araber o luffare som handlar på willys. Äckliga skitlokaler o allt med dåliga datum.

Nejtack! Ica blir det för mig maxi är suveräna med bra priset med! Dumsnål är man när man snålar in på mat och går på budgetprylar
Citera
2026-06-17, 10:34
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Bara araber o luffare som handlar på willys. Äckliga skitlokaler o allt med dåliga datum.

Nejtack! Ica blir det för mig maxi är suveräna med bra priset med! Dumsnål är man när man snålar in på mat och går på budgetprylar
Du är väl för ung för att minnas köttfärsskandalerna och det på ica maxi. Det sätter det i system att märka om gammal köttfärs och när de tappar färs på golvet lägger de bara tillbaka det och låtsas som det regnar. De har blivit påkomna med byxorna ner lite för många nu. Underviker att köpa allt kött från Ica. De är äckliga och ohygienska. Det de gjorde och gör fortfarande är oförlåtligt.

Man fattar att inte Barilla vill sälja till dem längre.
Citera
2026-06-17, 10:36
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Du är väl för ung för att minnas köttfärsskandalerna och det på ica maxi. Det sätter det i system att märka om gammal köttfärs och när de tappar färs på golvet lägger de bara tillbaka det och låtsas som det regnar. De har blivit påkomna med byxorna ner lite för många nu. Underviker att köpa allt kött från Ica. De är äckliga och ohygienska. Det de gjorde och gör fortfarande är oförlåtligt.

Man fattar att inte Barilla vill sälja till dem längre.

Willys har möss/råttbajs i lagerlokalen o på varor.. ja skit händer överallt men man får tänka i nuet. Deras ommärkta kött påverkade ej mig alls då de va nån butik i storstockholm jag aldrig ens skulle sätta min fot i den staden
Citera
2026-06-17, 10:48
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
ICA är helt hopplösa!

Köpte ICA bacon, smakade inget. Ringde ICA centralt och frågade var de gjorde sin produkt, svaret var att det var svenskt kött men rimmat i ett annat land (kommer inte ihåg vilket) för de har inget rökeri.

Även haft en fråga till ICA centralt ang varför de tog bort Yes stora flaska från hyllorna, de skulle ev inte komma tillbaka (och har inte gjort). Numer beställer jag Yes stora flaska via Apotea.

För några år sedan försvann min Gröna Mjölk... kom en med ICA-s namn i stället!
Har de egna kossor eller...

ICA har blivit på tok för stora, jag beställer mina varor för hemleverans nu för tiden och då finns det inte mycket att välja på där jag bor.
ICA har blivit mycket sämre på senare år. T.ex. har dom bara två olika sorters Heinz soppa konserv på ICA Maxi och det är de tråkigaste sorterna. Sen är det alldeles för mycket av deras egna märken på olika varor.
Citera
2026-06-17, 10:59
Medlem
Sladdarens avatar
Spelar det nån roll ?

Är huvvet så dumt att man är köptrogen slav till bara en butik pr vecka utan att
ta hänsyn till bra kvalite av produkter av flera butiker pr vecka och anpassa även sina köp
efter alla butikers kampanjer pr vecka får man ju skylla sig själv. Är ju bara mata frysboxen
och skafferiet med sk fynd, enkelt snabbt och knappast svårt, inte ens tidskrävande

Blir ju liksom ett uppehåll sen också i handlandet när du matat upp frysboxen och skafferiet tillräckligt för att konsumera mat i minst 3 månader utan att handla ett dyft förutom mejerivaror då

Det normala för den som vill behålla 1000 lappar / år å lägga dessa på nåt roligare än onödigt dyr prissatt mat, men med god kvalite, är att besöka 2-3 butiker pr vecka och köpa efter kampanjer och då får du ju med dig din hemska barilla spagetti och goda wasa bröd på det viset av nån butik oavsett
Senast redigerad av Sladdaren 2026-06-17 kl. 11:02.
Citera
2026-06-17, 10:59
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Problemet är dock att de stora kedjorna i sverige brukar köra med utpressning.

Många små lokala svenska tillverkare gick på knäna då ica och andra stora kedjor ville ha varorna gratis om de ska få plats i hyllan.

Sen blev det känt genom att aftonbladet tog upp det och de blev antagligen aningen snällare för ett tag fö att inte reta upp folk.

Nu har det fallit i glömska så de kanske börjat pressa små leverantörer också.

Hemköp,willys hade ju ekologisk pastasås av bra kvalite till bra pris men slutat sälja de nu för antagligen ville de inte betala tillverkaren tillräckligt och willys har plockat bort den enda vinägern som går att köpa från skåne i riktig glasflaska och ersatt med nåt skitigt eget märke i skitig plastflaska som inte går att köpa.
Ica har dock kvar den.
Ja, om ICA vill att barilla skall tillverka billig spagetti åt dem (samma spagetti men märkt med ica) varför skulle de öppna dörrarna för någon nystartad dyr kvalitetsspagetti?

Ibland blir det uppenbart att folk helt svalt en ideologi och har noll koll på hur verkligheten fungerar.

Det obegripliga är att konkurrensverket tillåter de att köpa upp all konkurens (senast bergendahl av willys).
Så småningom går coop i putten då har vi bara två...plus lidl
Citera
2026-06-17, 11:03
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Vem fan bryr sig om att knäckebröd försvinner annat än en dumsvenne? Det är bara Svenssons i typ hela världen som äter något som fuckar upp tänderna och låter förfärligt när man tuggar. Skitprodukt som knappast är lika viktig som pasta från Barilla som i princip alla i hela världen äter.
Citera
2026-06-17, 11:11
Medlem
Perfekt. Hoppas att det uppmanar till konsumtion från de helsvenska knäcke-producenterna LEKSANDS, PYRAMIDBRÖD, SKEDVI och så vidare
Citera
2026-06-17, 11:14
Medlem
DoktorNos avatar
Tror Wasa/Barilla är de som kommer att förlora på det här, så jag ger det ett halvår innan de på ett eller annat sätt är tillbaka i icabutikerna.

Till dess får jag köpa Wasa Husman i nån av de andra butikerna jag handlar hos.

Sen finns det både bättre och sämre pasta och knäckebröd hos ica att köpa, om man nu bara vill handla hos ica.
Citera
2026-06-17, 11:17
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Tror Wasa/Barilla är de som kommer att förlora på det här, så jag ger det ett halvår innan de på ett eller annat sätt är tillbaka i icabutikerna.

Till dess får jag köpa Wasa Husman i nån av de andra butikerna jag handlar hos.

Sen finns det både bättre och sämre pasta och knäckebröd hos ica att köpa, om man nu bara vill handla hos ica.

Den analysen har ICA också, annars hade de ej slagits såhär.

Skönt att man handlar på Willys.
ICA har, som tidigare i tråden nämnt, blivit ertappade med byxorna nere lite väl många gånger nu. Stora drakar vill ha mer.
Willys är varken små eller några änglar heller men verkar snäppet bättre än ICA samt det som finns i min byhåla.
Citera
2026-06-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
ICA har blivit mycket sämre på senare år. T.ex. har dom bara två olika sorters Heinz soppa konserv på ICA Maxi och det är de tråkigaste sorterna. Sen är det alldeles för mycket av deras egna märken på olika varor.

Undviker i största möjliga mån att köpa ICA.s egna varor, har ingen bra erfarenhet av dessa (gröna mjölken med lång hållbarhet är vad jag köper... tror inte att den finns i något annat märke nu för tiden).

Ps Köper sällan något på burk, men Felix Gulaschsoppa finns och den är god. Ds
Citera
2026-06-17, 11:26
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Den analysen har ICA också, annars hade de ej slagits såhär.

Skönt att man handlar på Willys.
ICA har, som tidigare i tråden nämnt, blivit ertappade med byxorna nere lite väl många gånger nu. Stora drakar vill ha mer.
Willys är varken små eller några änglar heller men verkar snäppet bättre än ICA samt det som finns i min byhåla.
I min byhåla finns ica, willys, hemköp och lidl inom gångavstånd från jobbet så jag har lärt mig att sprida ut matinköpen. Det är bara att hålla koll på rabatter och erbjudanden och handla utifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in