2026-06-14, 14:46
Medlem
Skampis avatar
Förutspår typ detta inlägg om någon vecka eller två:

"Hej älskade vänner! Ja som ni vet har jag legat på sjukhus med intravenös antibiotika ett tag. Det blev så illa med tandinfektionen... Jag bara gråter. Hur kan JAG drabbas av all olycka såhär? Men vet ni varför det gick så långt? Jag är helt enkelt så van vid smärta och sjukdom!!! Jag har vårdats för total organsvikt på IVA, jag måste sova med 12 tennisbollar under ryggen för att inte ha ont, jag måste stå upp 23 timmar varje dygn för att slippa smärta i mina fötter, och min 20 cm njursten trycker på alla organ och orsakar smärta... Så ja, ni förstår ju att när man är såååå van vid att ha ont och alltid har ett leende på läpparna (jag älskar livet!) så är det inte helt lätt att ta till sig att en liten sketen tand kan orsaka så mycket problem! Mamma har tagit min ricinolja och 39 st proteinbars till sjukhusavdelningen nu i alla fall, så jag kan vara mätt och fräsch hihi! Hemma på torsdag och då blir det bakskola så snälla prenumerera! Puss älsklingar!"

Ja just det, glömde en liten rant om hur IVA (läs: psykiatrin fast det nämner ju inte A tydligt) ligger bakom den sjuka tanden för de inte lät henne svälja ner tandkrämen med 4 liter vatten, "IVO är underrättade!!".
Citera
2026-06-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Förutspår typ detta inlägg om någon vecka eller två:

"Hej älskade vänner! Ja som ni vet har jag legat på sjukhus med intravenös antibiotika ett tag. Det blev så illa med tandinfektionen... Jag bara gråter. Hur kan JAG drabbas av all olycka såhär? Men vet ni varför det gick så långt? Jag är helt enkelt så van vid smärta och sjukdom!!! Jag har vårdats för total organsvikt på IVA, jag måste sova med 12 tennisbollar under ryggen för att inte ha ont, jag måste stå upp 23 timmar varje dygn för att slippa smärta i mina fötter, och min 20 cm njursten trycker på alla organ och orsakar smärta... Så ja, ni förstår ju att när man är såååå van vid att ha ont och alltid har ett leende på läpparna (jag älskar livet!) så är det inte helt lätt att ta till sig att en liten sketen tand kan orsaka så mycket problem! Mamma har tagit min ricinolja och 39 st proteinbars till sjukhusavdelningen nu i alla fall, så jag kan vara mätt och fräsch hihi! Hemma på torsdag och då blir det bakskola så snälla prenumerera! Puss älsklingar!"

Ja just det, glömde en liten rant om hur IVA (läs: psykiatrin fast det nämner ju inte A tydligt) ligger bakom den sjuka tanden för de inte lät henne svälja ner tandkrämen med 4 liter vatten, "IVO är underrättade!!".
…eller så kommer det snarare än vi kan ana ett inlägg från mamman om att dottern ligger nersövd med organsvikt. Det kan gå åt hälvetet snabbare än hon hinner säga ”huuuur krispigt” eller ”sååå fluffig”.
Citera
2026-06-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon skrev nåt om att hon sökt tandvård, men att det inte räcker utan behöver få hjälp med bakterien o verkar inte själv förstå varför hon har så dåligt immunförsvar.

Men tandläkare får väl skriva ut behandling om det behövs? Så jag antar att hon inte sökt tandvård utan något hon hittar på eller så behövs det inte utan borsta , tandtråd , skölja som räcker.
Citera
2026-06-17, 01:05
Medlem
MuppEms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobledotte
Men tandläkare får väl skriva ut behandling om det behövs? Så jag antar att hon inte sökt tandvård utan något hon hittar på eller så behövs det inte utan borsta , tandtråd , skölja som räcker.

När det går så långt att man svullnar upp i ansiktet av infektionen så behövs det antingen rotfyllning eller att tanden dras ur. OM det är så illa för A.
Men man brukar kunna se ut som en alkoholiserad gädda i ansiktet och dom flesta brukar inte vilja visa sig ute om det händer, så det känns inte rimligt att gå på normal om det är så illa.
Dessutom vill man bara skjuta sig när man har tandvärk, och får även den med extrem tandläkarfobi att frivilligt gå till tandläkare 🙈
Citera
2026-06-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppEm
När det går så långt att man svullnar upp i ansiktet av infektionen så behövs det antingen rotfyllning eller att tanden dras ur. OM det är så illa för A.
Men man brukar kunna se ut som en alkoholiserad gädda i ansiktet och dom flesta brukar inte vilja visa sig ute om det händer, så det känns inte rimligt att gå på normal om det är så illa.
Dessutom vill man bara skjuta sig när man har tandvärk, och får även den med extrem tandläkarfobi att frivilligt gå till tandläkare 🙈

Ah därför jag misstänker att hon inte varit där… hon är väl väldigt duktig på att fota varje ställe hon är inne på , haha
Citera
2026-06-17, 13:45
Medlem
Hur har det gått med utredningen hos neurologen tro? Tystnaden talar väl för att de inte ”hittade nåt” - men med Alice-logik så hade det väl betytt lååååååånga rants om vårdens alla bristande kunskaper?!
Citera
2026-06-17, 15:53
Medlem
Nu är det foten som gäller. Allt fokus på foten! Tarmen och tanden är bra, så nu får det bli dags för foten att göra entré.
Citera
2026-06-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hur har det gått med utredningen hos neurologen tro? Tystnaden talar väl för att de inte ”hittade nåt” - men med Alice-logik så hade det väl betytt lååååååånga rants om vårdens alla bristande kunskaper?!

Ja hon fick ju ett brev om att hon skulle bli remitterad till en ännu större neurologisk klinik, eller iallafall ett större sjukhus än det i Borås. Men inte hört mer sen dess…
Citera
2026-06-17, 16:20
Medlem
Skampis avatar
Dagens gnäll: "Folk borde plinga mer när de cyklar! Så dumt att inte plinga!"

Låt mig förutspå gnället om ca två veckor: "Guuuud vad cyklister plingar mycket? Som om man är blind och döv? Så dumt av dem."
Citera
2026-06-17, 17:45
Medlem
första gången jag hör henne äta nu i sista sliden
Citera
2026-06-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
första gången jag hör henne äta nu i sista sliden

Grymt starkt av henne att klara av och äta bra mat med den tandvärken.
Citera
2026-06-17, 20:06
Medlem
Mamman skulle besöka läkare och vem va det inte som tog över allt som vanlig, läkaren va så orolig över Alices fot så hon fick ta massa prover och fick remiss till röntgen. Hon ska alltid vara värst, stackars mamman som alltid alltid hamnar i andra hand. Men hon bäddar väl kanske för det själv för att hon tillåter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in