2026-06-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Inflammation i en tand, sedan flera veckor tillbaka som antibiotika inte tycks rå på? Nu ett igenbommat öga och vad gör hon då? Tar en promenad till Normal och babblar på där...

Menar hon att hon på allvar fortf inte sökt vård för tandproblemet? Jag förstår mig inte på henne. Är det för att kunna vältra sig i hur sjuk hon är, att hon inte vill bli frisk? Hon får väl boka en akuttid till tandläkaren för att få rätt vård dvs inte bara utskrivet antibiotika
Citera
2026-06-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Menar hon att hon på allvar fortf inte sökt vård för tandproblemet? Jag förstår mig inte på henne. Är det för att kunna vältra sig i hur sjuk hon är, att hon inte vill bli frisk? Hon får väl boka en akuttid till tandläkaren för att få rätt vård dvs inte bara utskrivet antibiotika
Verkar inte bättre. Vad jag uppfattat var hon ju inte hos tandläkaren innan resan heller - bara lipade om att hennes tänder var FÖRSTÖRDA eftersom hon inte fått borsta tänderna på psyk. Eller så var hon hos tandläkaren efter det, men har inte sökt igen. Oavsett - hon har inte rantat på om att hon har sökt för det efter Turkiet och den FANTASTISKA läkaren på hotellet.
Citera
2026-06-13, 19:14
Medlem
Jag blir på ren svenska f-bannad 🤬 om det nu är så att Alice har en tandinfektion som spridit sig till ögat, mm . Har man ont i käken så vill man inte äta ngt som behöver tuggas, trots detta lagar Alice till kyckling spett..... Fattar inte Alice eller hennes mamma att en obehandlad infektion kan ge sepsis vilket är livsfarligt. Alice sa ju att hon aldrig skulle söka vård igen efter det att hon låg inlagd strax efter nyår, ändå håller hon på med sina journaler, söker läkare skriver egna remisser mm. Både A och hennes mamma skulle behöva att ngn som förklarar med stora bokstäver vad som kan hända. Vad är det för läkare som skriver ut ögonsalva på recept utan att ha sett patienten ? Heidi och Alice verkar ta mig f-n inte fatta allvaret i detta eller ngt överhuvudtaget. Hur i hela fridens namn kan Heidi arbeta på Chalmers och dessutom ha gett ut en bok, hålla föreläsningar mm. Heidi kanske också har ngn form av personlighets störning såsom Alice, det finns ju ingen normal mamma som inte ser det onormala i typ allt som Alice gör ?
Citera
2026-06-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Jag blir på ren svenska f-bannad 🤬 om det nu är så att Alice har en tandinfektion som spridit sig till ögat, mm . Har man ont i käken så vill man inte äta ngt som behöver tuggas, trots detta lagar Alice till kyckling spett..... Fattar inte Alice eller hennes mamma att en obehandlad infektion kan ge sepsis vilket är livsfarligt. Alice sa ju att hon aldrig skulle söka vård igen efter det att hon låg inlagd strax efter nyår, ändå håller hon på med sina journaler, söker läkare skriver egna remisser mm. Både A och hennes mamma skulle behöva att ngn som förklarar med stora bokstäver vad som kan hända. Vad är det för läkare som skriver ut ögonsalva på recept utan att ha sett patienten ? Heidi och Alice verkar ta mig f-n inte fatta allvaret i detta eller ngt överhuvudtaget. Hur i hela fridens namn kan Heidi arbeta på Chalmers och dessutom ha gett ut en bok, hålla föreläsningar mm. Heidi kanske också har ngn form av personlighets störning såsom Alice, det finns ju ingen normal mamma som inte ser det onormala i typ allt som Alice gör ?

Jag ännu konstigare är ju att hennes mamma på story när de var i Turkiet satt och sa hur farligt det är med obehandlad tandinfektion att det kan gå ner på hjärtat speciellt när Alice haft ”problem med hjärtat”/organsvikt säger hon.
Citera
2026-06-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Jag ännu konstigare är ju att hennes mamma på story när de var i Turkiet satt och sa hur farligt det är med obehandlad tandinfektion att det kan gå ner på hjärtat speciellt när Alice haft ”problem med hjärtat”/organsvikt säger hon.

Reagerade också på att hon säger så sen bara lutar sig tillbaka som ingenting när dom kommer hem igen
Citera
2026-06-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Klipp tilll att hon några timmar senare är ute och shoppar på Normal….
Jag undrar om hon njuter av att vara sjuk? Om man har tandvärk brukar ju även aptiten och hungerkänslor försvinna. För jag kan för allt i livet inte förstå varför man inte uppsöker tandläkare akut i hennes situation? Hon hade ju problem redan innan semestern? Klart det eskalerar då om man inte tar itu med det. Jag har aldrig litat på att en läkare på ett hotell i Turkiet hade skrivit ut rätt sorts antibiotika. Hon behöver ju få en grundligare tandundersökning. Antagligen är det nåt annat grundproblem i hennes mun som orsakar infektionen som måste ordnas, därför antibiotikan inte verkar ha bitit.

Jag misstänker att hon vill låta besvären gå så långt som möjligt, så att det blir mer allvarligt med följdbesvär. En kraftigt inflammerad tand som går obehandlad kan ju i värsta fall leda till ex blodförgiftning eller tandlossning
Citera
2026-06-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73

Hon vill att det ska gå så långt (om nu en inflammation ens finns i alice mun, jag tvivlar på det)
Citera
2026-06-14, 09:12
Medlem
Hon kanske faktiskt försöker ta livet av sig på ett sätt som är orsakat av sjukdom och inte hon som gör det…
Citera
2026-06-14, 10:24
Medlem
Det är tydligt att hon inte kan flytta hemifrån eller ha ett jobb. Hon kan ju inte ta hand om sig själv. Oavsett vilken komplex personlighetsstörning hon har så är det såhär den yttrar sig… att strunta i all tips och råd, allt sunt förnuft, för att låta det gå så långt att alla kan säga ”stackars Alice, vilken otur!”
Mamma Heidi sätt ner foten!!! Det blir en orosanmälan annars på denna toxiska duo
Citera
2026-06-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Hon vill att det ska gå så långt (om nu en inflammation ens finns i alice mun, jag tvivlar på det)
Hon skrev nåt om att hon sökt tandvård, men att det inte räcker utan behöver få hjälp med bakterien o verkar inte själv förstå varför hon har så dåligt immunförsvar.
Citera
2026-06-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Det är tydligt att hon inte kan flytta hemifrån eller ha ett jobb. Hon kan ju inte ta hand om sig själv. Oavsett vilken komplex personlighetsstörning hon har så är det såhär den yttrar sig… att strunta i all tips och råd, allt sunt förnuft, för att låta det gå så långt att alla kan säga ”stackars Alice, vilken otur!”
Mamma Heidi sätt ner foten!!! Det blir en orosanmälan annars på denna toxiska duo
Rätt tänk, men en anmälan leder troligen ingenstans. Soc har viktigare saker gissar jag.
Citera
2026-06-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Jag misstänker att hon vill låta besvären gå så långt som möjligt, så att det blir mer allvarligt med följdbesvär. En kraftigt inflammerad tand som går obehandlad kan ju i värsta fall leda till ex blodförgiftning eller tandlossning

Ja det är tydligt att hon älskar uppmärksamheten hon får av att vara sjuk, eller om det är som ett självskadebeteende. Kanske både och. Så sorgligt. Om hon vore ett barn hade hon garanterat blivit tvångsomhändertagen av soc sen länge, speciellt om vården fått reda på att mamman smusslade in poroteinbars trots att A riskerade refeedingsyndrome. Så uppenbart för utomstående att mamman spelar en stor roll i upprätthållandet av As sjukdom och beteende. Kommer att sluta illa är jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in