har varit på samma ställe och jobbar på det
välkommen den obligatoriska livskrisen
finns en del terapigrupper i städer, även na och aa
googla om det finns gratisterapi, typ från psykologstudenter
gå gärna med i aktivitet/sportgrupp pokemongo, brädspel, discgolf är härliga människor
även studieförbund, folkhögskola
passa på nu i sommar då finns andra möjligheter
gå 1h per dag, se över din diet
inse att samhället är dysfunktionellt
det svåraste av allt, hitta nåt att se fram emot nästa vecka
vad som helst, lyxig middag, se en gammal film, spela tv spel
planera inför midsommar, finns många "öppet midsommarbord"
egentligen är terapi nr 1 2 och 3 men det kan vara svårt att hitta bra sådan
svårt att ge terapi här men en enkel sak är att ersätta borde måste med gillar vill ska
"jag kan ha fel", lita inte 100% på dina tankar
lyssna på dina goda inre röst, inte den som skäller och hunsar dig
le i spegeln
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/16q6dgt/tips_p%C3%A5_hur_man_tar_sig_ur_depression_och/
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/2f4gox/hur_hanterar_ni_depression/
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/11832gl/seri%C3%B6s_hur_tar_man_sig_ur_isolering_och_depre ssion/
vi är på nån mysko semester här på jorden
ibland börjar det "ösregna" och det känns hemskt och blött
då måste man fokusera att komma på "torra fötter"
usch låter hemskt men jag är flashbackare inte författare
finns två klistrade trådar här ovan att läsa