2026-06-15, 14:29
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Har funderat på det här med Henriks "misstag" som verkade komma lite från ingenstans. Han verkade inte alls sugen på att flytta och hade kanske hoppats på en annan lösning eller mer kompromiss från Jasmine's sida rörande detta. Kanske spelade det in på något sätt i att han "lät" det hända för att han undermedvetet inte ser att det skulle funka med Jasmine trots allt?
Eller så hände det inte alls...
Citera
2026-06-15, 14:52
Medlem
Angående Jasmine
Jasmine, 37 år, frilans inom event och media, Fårö/Stockholm:

https://www.svt.se/kultur/har-ar-deltagarna-i-nya-gift-vid-forsta-ogonkastet

Är det jobbet så jävla viktigt så man inte kan göra det i en annan stad.

Jag tror att deltagarna ljuger jättemycket för experterna innan programmet, de sitter nog och säger att jag kan flytta till världens ände med min kärlek, men sen när det blir verklighet så "näpp inte utanför Stockholm" .
Men hon förväntade sig att Henke skulle sälja sin gård då?

Henke å sin sida vad menar han med att han vill fortsätta ska han tvinga henne till Bua då eller?
Senast redigerad av Maria222 2026-06-15 kl. 14:56.
Citera
2026-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Exakt. En annan man hade kunnat säga så och då hade hon bara skrattat och varit chockad på ett roat sätt. Hon gnäller på att han är för snäll men kräver att han bara ska krypa för henne iallafall.

Jag har hela tiden tyckt att Anna hade behövt en äldre och erfarnare karl. Men de söker sig inte dit. Stabila människor vill nog inte vara med där.
Citera
2026-06-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det handlar inte om kontrollbehov utan att de är helt nykära och nygifta och så fort Jasmine åker till en annan stad så strular Henke som ett barn som inte klarar att vara själv.
Dessutom, för Jasmin som har en pappa som är alkoholist är det nog ett varningstecken med någon som har dåligt ölsinne och noll impulskontroll vid alkoholintag!

Det är lite som jag tolkar det också, inte så att han varit otrogen men att Jasmin ser ett beteende som skrämmer henne och vet att det sannolikt inte kommer bli bättre. Tror säkert att de tycker mycket om varandra och känner stor sympati, men hon vill inte vara en mamma till Henke utan hon vill ha en stabil man hon kan luta sig emot. Hade attraktionen varit större hade han antagligen kommit undan med detta, han har ju inte stoppat in den precis.....
Citera
2026-06-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
På slutet i avsnittet tyckte jag nån muttrade om (Emilia kanske) om att vissa skulle komma tillbaka i XL versionen.
Anna säger något om ”Så ni ska också vara med nästa säsong?”, och glasskillen svarar ”Precis, jag ska vara med i XL”. Men det lät inte som att det var allvarligt menat.
Citera
2026-06-15, 15:57
Medlem
Fan, hela det här avsnittet skar i hjärtat. Henke, din jävla klant.

Fina människor allihop (Sebastian undantaget) som förhoppningsvis hittar kärleken längre fram. Kul för Amanda (som fått oförtjänt mycket skit) att hon verkar hittat någon det klickat ordentligt med.
Citera
2026-06-15, 16:49
Medlem
Ja men lite så. Det dåliga med Henke är att han gjorde det i ganska tidigt i relationen men som sagt Jasmine kunde bli arg och sen aldrig mer att det får hända. Typ så.
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hon visade att Henke som person inte var så viktig för henne, att ett litet felsteg inte kunde förlåtas.
Citera
2026-06-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja men lite så. Det dåliga med Henke är att han gjorde det i ganska tidigt i relationen men som sagt Jasmine kunde bli arg och sen aldrig mer att det får hända. Typ så.

Ja, jag trodde verkligen deras kärlek var starkare. Från Henkes sida var det ju det, han gjorde ett misstag och det kan alla göra.
Citera
2026-06-15, 17:26
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Fjantig reaktion av Jasmine. Vad försöker hon bevisa, och för vem? Hade fattat om hon var 22 men hon närmar sig 40 och hakar upp sig på en sån skitgrej. Men aja hennes val.

Henrik duckade i alla fall en kula som slipper flytta till bögholm av alla ställen. Hade inte Gotland varit ett bättre val?

Fjantig? Om något är fjantigt så är det den där lönnfeta tocken som inte kan stå emot lite känslopåslag utan ska kyssa och ta på andra tjejer när han nyss gift sig. Mycket opålitlig och accepterar man det får man finna sig i ett äktenskap med konstant otrohet. Föreställ när de fått barn, lite sömn, vardagstjafs, för lite sex kanske osv..och han skulle gå ut med kompisar och ta en öl. Har man redan varit otrogen innan så är det upplagt för otroget där om något.
Tvärtom tror jag, när man är 22 kanske man skulle haka upp sig på ”en sån grej”, för man inte kan se den större bilden men när man är 40 bör man utvecklat det och inser att en sån kille kommer bara innebära problem.
Citera
2026-06-15, 17:28
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hon visade att Henke som person inte var så viktig för henne, att ett litet felsteg inte kunde förlåtas.

Så märkligt sätt att tänka-det är ju HAN som genom sina handlingar visar att Jasmine inte var så viktig för honom.
Citera
2026-06-15, 17:40
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstas-golfkung
Sofi har mer manlig pondus än John

Amanda beskriver hur hon ”hela sommaren gått i spinn och målat upp väldigt mycket scenarion som varit påfrestande”. Hon kan inte släppa det där skämtet, helt otroligt. Så jvla obehaglig och beräknande människa. He really dodged a bullet. För att inte påstå sig ha autism känns hon väldigt mycket som en tvärjobbig autist

Det är något allvarligt fel på den människan. Att det har växt till något ”fantasimonster” hos henne osv. Hon tar allvarligheten ifrån riktiga kränkningar och övergrepp tycker jag (även om ingen annan egentligen kan avgöra om någon blivit kränkt eller övergripen).
Jag skulle inte bli förvånad om hon utsatts för sexuella övergrepp eller liknande och nu spelar upp de känslorna igen. Medvetet eller omedvetet.
Citera
2026-06-15, 17:44
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Eller så hände det inte alls...

Henrik framstår inte som den typen som skulle fabricera den här typen av historia som en utväg ur relationen, speciellt inte med tanke på hur det han berättar ser ut. Det är för specifikt och udda, t,ex kyssen på halsen istället för bara hångel, att det var två tjejer som hånglade först osv.

Dessutom skulle i så fall hans ångest och försök att in i det sista hoppas vinna tillbaka Jasmine vara skådespel, och så bra skådespelare framstår han inte heller som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in