2026-06-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Finns även en gud inom islam du vet

Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Det som är lite märkligt är att Ayari är ihop med Dejan Kulusevskis syster och fått barn med henne. De är inte gifta och systern är dessutom kristen. Dejan själv har i alla fall tidigare gått ut och surrat om sin kristna tro. Med bakgrund av detta är det som sagt lite märkligt att slita fram bönemattan…
Det faktum att han säger "gud" istället för "allah" och Dejans syster inte konverterat, dom är ogifta och har precis fått barn tillsammans väl rätt starka tecken på att han är hyfsat liberal muslim. Folk verkar tro att alla muslimer är som Bin Laden när det finns ett brett spektra. Finns gott om muslimer (i liberala demokratier) som är öppet homosexuella, dricker öl och äter bacon, precis som det finns kristna som gör abort och äter skaldjur och judar som äter cheeseburgare och jobbar på sabbaten.
Senast redigerad av joxmoose 2026-06-15 kl. 13:25.
Citera
2026-06-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det faktum att han säger "gud" istället för "allah" och Dejans syster inte konverterat är väl rätt starka tecken på att han är hyfsat liberal muslim. Folk verkar tro att alla muslimer är som Bin Laden när det finns ett brett spektra. Finns gott om muslimer (i liberala demokratier) som är öppet homosexuella, dricker öl och äter bacon, precis som det finns kristna som gör abort och äter skaldjur och judar som äter cheeseburgare och jobbar på sabbaten.

Han framstår ju som väldigt religiös med tanke på att han gör ”sujud”. Men ja, det finns ju uppenbarligen nåt ”liberalt” i honom eftersom han begår nämnda ”synder”. Menade mest att det finns nåt intressant och motsägelsefullt i hans sätt att vara.
Citera
2026-06-15, 13:47
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Gabriel Gudmundsson bröt VM-premiären.
Efteråt ger vänsterbacken ett lugnande besked.
- Det var ingen skada, säger han.

Skönt
Citera
2026-06-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Förstår inte varför du skriver här! Fotboll är förbrödrande vad gäller religion. Alla är med. Att du inte skäms. För övrigt bor Ayari i England.

Och? han spelar för Sverige då ska han jubla för Sverige och inte hålla på med massa muslims skit

Han säger ju själv i tidningen att "jag är stolt svensk" "Tunisien är mitt andra land"

Bete dig som en svensk då
Citera
2026-06-15, 14:09
Medlem
Henrik Larsson har fått kicken av Tunisien mitt under vm

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/n14xGd/uppgifter-tunisien-sparkar-forbundskaptenen-efter-forlusten-mot-sverige
Citera
2026-06-15, 14:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Och? han spelar för Sverige då ska han jubla för Sverige och inte hålla på med massa muslims skit

Han säger ju själv i tidningen att "jag är stolt svensk" "Tunisien är mitt andra land"

Bete dig som en svensk då
Självklart är Tunisien och Islam första prioritet. Det går inte att ignorera sitt ursprung. Förhoppningsvis får vi se några fler svenskar göra mål framöver
Citera
2026-06-15, 14:23
Bannlyst
Tunisien kan inte spela fotboll. Mot bra lag som Japan och Nederländerna har Sverige inte en chans.
Citera
2026-06-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Samt Bergvall och van de ven i Tottenham
Juste. glömde det! även gakpo på plan
Citera
2026-06-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Gjorde han någon räddning öht? Vad jag minns från natten tror jag inte det. Sådana bjudningar lär man inte få igen.
Jo nån räddning men han gjorde några grova tabbar oxå, tunisien hade nog haft problem med curacao/kap varde/haiti
Citera
2026-06-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Tunisien kan inte spela fotboll. Mot bra lag som Japan och Nederländerna har Sverige inte en chans.
Sant, det är om sverige tar ledningen så kan man grisa till sig ett kryss typ
Citera
2026-06-15, 14:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tänkte att det kunde vara dags att släppa fram Dr. Sadness.

Vi borde skicka ett stort tack till Tunisien här. På dom 3 första målen var det väldigt släpphänt agerande av Tunisierna. På första så var målvaktens ingripande i förstaläget väldigt tafatt, på andra så var även där målvaktens ingripande väldigt tveksamt, inte direkt tavlor kanske nån av dom men inte långt ifrån. Vid tredje målet så bjuds Isak på bollen näst intill på silverfat, Isak småjoggar för att åtminstone störa backen lite, då bestämmer han sig för att dribbla och tappar konceptet helt.

Men framför allt för hur Tunisien tog sin an matchen. Vi har sett i massvis med matcher hur enkelt det är att störa Sverige, sätt lite press så skiter vi på oss direkt. Tunisien verkade istället gå in i matchen med planen att göra det så enkelt som möjligt för Sverige..
Citera
2026-06-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Snaaaaarrrrk vi har haft religionsfrihet i Sverige sen 1951 det är hög tid att acceptera det nu.

Absolut. Jag har aldrig sagt nåt annat.
Det jag förespråkar är att vi ska ta bort Islams erkännande som religion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in