2026-06-04, 21:01
Medlem
Gruppens matcher:

Söndag 14/6

22.00: Nederländerna–Japan, Arlington (TV4 och TV4 Play)

Måndag 15/6

04.00: Sverige–Tunisien, Monterrey (SVT och SVT Play)

Lördag 20/6

19.00: Nederländerna–Sverige, Houston (TV4 och TV4 Play)

Söndag 21/6

06.00: Tunisien–Japan, Monterrey (SVT och SVT Play)

Fredag 26/6

01.00: Japan–Sverige, Arlington (SVT och SVT Play)
01.00: Tunisien–Nederländerna, Kansas City (SVT och SVT Play)
Citera
2026-06-04, 23:09
Medlem
WetCigarettes avatar
En liten tröst efter våra skitprestationer är att Nederländerna inte heller haft det lätt. 0-1 mot Algeriet igår. Däremot bytte de hela laget under matchen men det behöver vi inte tala så högt om.

Oavsett hur jävla dåliga vi varit kommer jag titta på varje match med optimism. Det här satans jävla gnället och pessimismen som alla svenskar ägnar sig åt så fort det är viktiga landslagsmatcher kommer jag att hålla mig borta ifrån.

Ska man känna så inför och under varje match så kan man lika gärna byta kanal. Slog upp tablån för nyfikenhetens skull. Skulle spontant säga att Gränsbevakarna Australien på Kanal 9 är ett lämpligt kanalbyte på måndag morgon om ni blir för tjuriga på premiärmatchen.
Citera
2026-06-04, 23:25
Medlem
Värmen kommer vara Sverige störrsta utmanning. Man bör nog innan matchstart låta alla spelare värma upp i bastu eller något 🤣🤣🤣🤣🤣🤣. Kan inte ens tänka mig att Sverige ska möta Nederländerna. Tror nog att den matchen kommer vara den tuffaste att kolla på men jag tror på er Sverige 🎉🫡🇸🇪🇸🇪🇸🇪Stort lycka till 🛫🛬🏟
Citera
2026-06-05, 00:27
Medlem
sverige spöar dom alla och är solklar etta när omgångarna är spelade.

isak får sitt definitiva genombrott och sprutar in mål
Citera
2026-06-05, 01:08
Medlem
3-0 Sverige-Tunisien
1-1 Nederländerna-Sverige
0-1 Japan-Sverige
Tro mig
Citera
2026-06-05, 07:43
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
3-0 Sverige-Tunisien
1-1 Nederländerna-Sverige
0-1 Japan-Sverige
Tro mig

Önsketänk.

2-0 tun-swe
3-0 ned-swe
2-1 jap-swe

Mer realistiska siffor
Citera
2026-06-05, 10:57
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Önsketänk.

2-0 tun-swe
3-0 ned-swe
2-1 jap-swe

Mer realistiska siffor
Att alla kan vara så tvärsäkra. Tycker aldrig det varit svårare att tippa resultaten än denna gång.

Ska man gå på kvalgruppsspelet blir det torsk i varje match. Ska man gå på playoff- och träningsmatcherna blir det blandad kompott.

Det enda jag som boende i fiendeland kan säga är att Japan inte slår Sverige. Det har väl bara hänt en gång och det var fanimej på Farbror Svens tid. 1-1 låter inte otroligt.
Citera
2026-06-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Att alla kan vara så tvärsäkra. Tycker aldrig det varit svårare att tippa resultaten än denna gång.

Ska man gå på kvalgruppsspelet blir det torsk i varje match. Ska man gå på playoff- och träningsmatcherna blir det blandad kompott.

Det enda jag som boende i fiendeland kan säga är att Japan inte slår Sverige. Det har väl bara hänt en gång och det var fanimej på Farbror Svens tid. 1-1 låter inte otroligt.
Varför slår inte Japan Sverige?
Citera
2026-06-05, 12:10
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:

Hade väl heller aldrig hänt att vi torskat mot kosovo gånger 2
Citera
2026-06-05, 12:10
Medlem
Ezzelinos avatar
The Guardian går igenom alla lag och alla spelare i VM, om någon vill friska upp kunskaper om de japanska, tunisiska och holländska spelarna:

https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2026/jun/04/world-cup-2026-complete-player-guide
Citera
2026-06-05, 12:49
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Varför slår inte Japan Sverige?

Av ungefär samma anledning som att England inte slog Sverige under en - vad var det? - trettioårsperiod; det känns bara overkligt. Dessa små japaner mot stora svenskar. Men det får man väl äta opp.

Minns jag sa likadant om Danmark när de mötte Japan i VM 2010, att det finns inte en snöbolls chans i helvetet att Japan vinner. Det slutade 3-1. Till Japan.

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Hade väl heller aldrig hänt att vi torskat mot kosovo gånger 2

Haha, svider extra när man betänker vilken ny nation det är dessutom.

Jaja, oddsen talar emot Sverige men det skiter jag i för stunden.
Citera
2026-06-05, 13:32
Medlem
Citat:
Av ungefär samma anledning som att England inte slog Sverige under en - vad var det? - trettioårsperiod; det känns bara overkligt. Dessa små japaner mot stora svenskar. Men det får man väl äta opp.

Minns jag sa likadant om Danmark när de mötte Japan i VM 2010, att det finns inte en snöbolls chans i helvetet att Japan vinner. Det slutade 3-1. Till Japan.

Haha, svider extra när man betänker vilken ny nation det är dessutom.

Jaja, oddsen talar emot Sverige men det skiter jag i för stunden.
Japan har dock utvecklats enormt. Medans Sverige backat. Tror Japan vinner 3-1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in