Citat:
Ursprungligen postat av
AcademicDream
Jag tror det blir svårt mot Nederländerna. Försvarsspelet ser trots allt inte klockrent ut.
Bergvall borde starta istället för Nygren som var rätt anonym.
Bergvall borde starta, ja. Det är vår överlägset bästa offensiva mittfältare.
Problemet är att han kan vara lite tveksam defensivt. Han behöver en väldigt stark mittfältare bredvid sig som är bra defensivt för att få ut så mycket av sina offensiva kvalitéer som möjligt.
Någon sådan mittfältare har inte Sverige så i nuläget så är det nog bättre att Bergvall kommer in i 65-70:e minuten istället.