2026-06-15, 12:07
  #121
Medlem
VM-guld!!!!
Citera
2026-06-15, 12:22
  #122
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Jag tror det blir svårt mot Nederländerna. Försvarsspelet ser trots allt inte klockrent ut.

Bergvall borde starta istället för Nygren som var rätt anonym.

Bergvall borde starta, ja. Det är vår överlägset bästa offensiva mittfältare.

Problemet är att han kan vara lite tveksam defensivt. Han behöver en väldigt stark mittfältare bredvid sig som är bra defensivt för att få ut så mycket av sina offensiva kvalitéer som möjligt.

Någon sådan mittfältare har inte Sverige så i nuläget så är det nog bättre att Bergvall kommer in i 65-70:e minuten istället.
Citera
2026-06-15, 12:35
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Han valde att pissa på Sverige istället genom att tydligt markera att han är en smutsig muslim som borde deporteras
Är han inte kristen? Tackade ju Gud i intervjun.
Citera
2026-06-15, 12:42
  #124
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
tunisiens målvakt kan vara de värsta jag skådat.
så vi kan redan nu se att tunisien kommer hamna sist i gruppen med all säkerhet.
sverige kommer få pisk av holland rätt säker på det.
blir en kul duell mellan van dijk o isak då båda spelar i liverpool
Samt Bergvall och van de ven i Tottenham
Citera
2026-06-15, 12:43
  #125
Medlem
Ilimitados avatar
Säga vad man vill, men Sveriges offensiv är sylvass. Där kommer alla lag få det tufft. Om bara Potter har fått ihop försvaret så kan det här bli riktigt roligt.
Citera
2026-06-15, 12:49
  #126
Medlem
Förstörde lite av glädjen när Ayari skulle be till Allah efter målen. Sånt håller inte svenskar på med.
Citera
2026-06-15, 12:55
  #127
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pompom08
Är han inte kristen? Tackade ju Gud i intervjun.
Finns även en gud inom islam du vet
Citera
2026-06-15, 12:56
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
tunisiens målvakt kan vara de värsta jag skådat.
så vi kan redan nu se att tunisien kommer hamna sist i gruppen med all säkerhet.
sverige kommer få pisk av holland rätt säker på det.
blir en kul duell mellan van dijk o isak då båda spelar i liverpool

Gjorde han någon räddning öht? Vad jag minns från natten tror jag inte det. Sådana bjudningar lär man inte få igen.
Citera
2026-06-15, 12:57
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Bergvall borde starta, ja. Det är vår överlägset bästa offensiva mittfältare.

Problemet är att han kan vara lite tveksam defensivt. Han behöver en väldigt stark mittfältare bredvid sig som är bra defensivt för att få ut så mycket av sina offensiva kvalitéer som möjligt.

Någon sådan mittfältare har inte Sverige så i nuläget så är det nog bättre att Bergvall kommer in i 65-70:e minuten istället.

Nja, Bergvall är ju en mer allround tvåvägsspelare, central mf, och Nygren mer av en anfallare. För övrigt så är det väl Karlström som har rollen som defensiv mf. Jag tror balansen blir bättre med Bergvall. Han jobbar och sliter och kan driva bollen framåt.
Citera
2026-06-15, 13:12
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Bergvall borde starta, ja. Det är vår överlägset bästa offensiva mittfältare.

Problemet är att han kan vara lite tveksam defensivt. Han behöver en väldigt stark mittfältare bredvid sig som är bra defensivt för att få ut så mycket av sina offensiva kvalitéer som möjligt.

Någon sådan mittfältare har inte Sverige så i nuläget så är det nog bättre att Bergvall kommer in i 65-70:e minuten istället.

Vet inte om jag håller med om det, han tvekar knappast att gå in i närkamper och han jobbar hårt. Men sedan är knappast Nygren mer defensiv.
Citera
2026-06-15, 13:13
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Förstörde lite av glädjen när Ayari skulle be till Allah efter målen. Sånt håller inte svenskar på med.

Det som är lite märkligt är att Ayari är ihop med Dejan Kulusevskis syster och fått barn med henne. De är inte gifta och systern är dessutom kristen. Dejan själv har i alla fall tidigare gått ut och surrat om sin kristna tro. Med bakgrund av detta är det som sagt lite märkligt att slita fram bönemattan…
Citera
2026-06-15, 13:17
  #132
Medlem
Tunisierna riktigt usla lirare.Kommer att förlora varje match i gruppen.Sverige var si så där.Blir knepigare mot Nederländerna så klart som amen i kyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in