2026-06-14, 09:56
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Rangordna most awkward scenes från årets säsong:

1) Varje klipp där sexolog-Suzanne förekommer.

2) Henke ska dra igång partystämningen bland oengagerade återträffsdeltagare med glasartad blick genom att riva av sitt succénummer "Krokodilen". Och illustrera hur man gör krokodilkäftarna för att pigga upp riktigt.

3) Sebastians och Amandas fyra timmars terapisamtal där Amanda upprepar om och om och om igen i en alldeles för detaljerad loop hur han har kränkt hennes person på oförlåtliga sätt.

Haha oj jävlar vad svårt!
1
3
2

Klarar inte av när sexologtanten ska vara avslappnad kring sex. Vissa saker behöver man inte prata om i offentliga rummet.
Citera
2026-06-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det jag tar med mig av återföreningsavsnittet är viktutvecklingen hos vissa deltagare.

Amanda har ökat kraftigt i vikt.
Emilia har exploderat i vikt.
Sebastian har gått upp rejält och blivit en riktig tjockis, men det utseendet passar honom. Han bär sina kilo väl. En riktigt mysig man.
Anna verkar ha tappat några kilon. Att hon måste ta avstånd från Åkesson helt utan anledning visar väl ganska bra vilken liten lortmänniska hon är.

Sämsta säsongen hittills.
Jag tycker Amanda analyserar sönder varje mening, i hennes sällskap hade jag somnat efter 3 minuter. tycker oxå hon har en blick som inte ser helt frisk ut
Citera
2026-06-14, 11:00
Medlem
Huzzahs avatar
Tycker Jasmin ska förlåta Henke.
Du är jättesöt Jasmin! Riktigt svinigt gjort när man är nyförälskad men ni verkar ju gilla varandra på riktigt.
Citera
2026-06-14, 11:01
Medlem
Huzzahs avatar
Gillar för övrigt pantjejen, hon verkar genuint mysig och snäll.
Citera
2026-06-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Tycker Jasmin ska förlåta Henke.
Du är jättesöt Jasmin! Riktigt svinigt gjort när man är nyförälskad men ni verkar ju gilla varandra på riktigt.

Nej för i helvete, befria Jasmine! Det var det beslut som gjorde mig mest lättad av allt, att hon stod på sig trots hans "öh kolla jag har fixat kaffe ska vi inte försöka igen nu". Hon förtjänar så mycket bättre än att behöva dra omkring med ett vuxet barn. Det finns ju ändå män som är kapabla att förena ett sinne för humor och "spex" med ett djup, ett ansvarstagande och ett konsekvenstänk. En sådan ska hon träffa.
Citera
2026-06-14, 11:51
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Nej för i helvete, befria Jasmine! Det var det beslut som gjorde mig mest lättad av allt, att hon stod på sig trots hans "öh kolla jag har fixat kaffe ska vi inte försöka igen nu". Hon förtjänar så mycket bättre än att behöva dra omkring med ett vuxet barn. Det finns ju ändå män som är kapabla att förena ett sinne för humor och "spex" med ett djup, ett ansvarstagande och ett konsekvenstänk. En sådan ska hon träffa.

Ja jag funderade på det sen om jag hade kunnat förlåta ett sånt dumskalletramp så tidigt i relationen när det är mycket känslor hela tiden och det hade jag nog inte. Och ja han verkar alldeles för tafatt för henne så jag tar tillbaks att jag skrev så. Han verkade dock verkligen ångra sig så förhoppningsvis gör han inte om det.
Citera
2026-06-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Jag tycker Amanda analyserar sönder varje mening, i hennes sällskap hade jag somnat efter 3 minuter. tycker oxå hon har en blick som inte ser helt frisk ut

Amanda påminner en del om Lina som bl a sågade Alex humorböcker för att de inte var tillräckligt pk. Lina verkade också vilja visa upp i "vad hände sen" att "kolla på mig nu har jag hittat någon som är mycket mer lyckad och värdig mig och nu så ska vi faktiskt flytta till en sekelskiftesvilla, losers". En något skitnödig utstrålning av att vilja upplysa både GVFÖ-maken och omvärlden om att jag är lite finare, lite bättre och lite mer etiskt och moraliskt upphöjd och föra fram bevisning om det på olika sätt.

Men Amanda verkar ha ett mer osunt och trängande behov av att få frossa i detta under GVFÖ-strålkastarnas offentlighet för att få kora sig själv till någon form av vinnare med bäst i klassen-mentalitet. Är antagligen därför hon gnäller för att ha berövats två minuters tid i Updejt och ska nu ta revansch med att köra "sitt eget instagram-updejt" i stället.
Citera
2026-06-14, 12:11
Medlem
Facebacks avatar
Det var en del i Amandas KBT behandling från att få möta sin Gärningsman på en säker allmän plats, få träffa personen som har Objektifierat henne med smaklösa kommentarer om glass! Offerkoftan hon stickade inför träffen höll henne säkert varm och trygg under mötet.
Amanda vet inte heller vad Sebastian kan få för sig under fest sammanhang med alkohol inblandat, kanske blir hon våldtagen? Bästa att inte ta reda på detta och åka hem istället! Har Amanda inte sparkat på Sebastian tillräckligt?

Stackars Sebastian helt krossad och fördärvad, Amanda var en åktur ingen stackars sate bör få uppleva!

Henke visar sig vara jävla Betacuck som hela tiden ska tycka synd om sig själv! Vem fan åker hem och videopratar med sin fru efter att man varit på lokal och gett en tjej en kyss på hals och "Tagit på"?!!Han har haft kul! Sånt håller man bara käft om! Men inte Henke inte!! Typiskt svagbegåvat!
Senast redigerad av Faceback 2026-06-14 kl. 12:24.
Citera
2026-06-14, 12:12
Medlem
Har nu kollat på vad hände sen, och jag tål verkligen inte Amanda! Jag fattar att Sebastian kanske inte var ett under av lyhördhet, men det är heller inte charmigt att vara största offerkoftan! Hela hon kändes SÅ pretentiös. Undrar förresten hur många som hoppas på en ny karriär som influencers efter sitt deltagande? Heeelt orelaterad fråga förstås…

Jasmine underskattar sig själv, hon är jättesöt och trots att hon måste känna sig ledsen/sårad så jobbar hon stenhårt på att få alla att trivas på festen.

Önskar Emilia kärlek, det förtjänar hon verkligen.
Citera
2026-06-14, 12:19
Medlem
ABB87s avatar
Flera av deltagarna som pluffsat på sig ordentligt Kan inte låta bli att undra om det varit ångestdämpande hetsätning. Stackarna
Citera
2026-06-14, 13:00
Medlem
Spider-Girls avatar
Henke försöker komma med analytiska förklaringar till att han hånglade upp de där tjejerna på fyllan, men det handlar om hans impulskontroll och konsekvenstänk- vilket ligger i hans ADHD. Och hos honom är de bristerna på en nivå som alltid kommer att påverka Jasmine negativt.
Bra att hon stod stark!

Sebastian vill fortfarande inte riktigt ta ansvar för sitt beteende och framstår som lite sorglig och patetisk.

Det ligger på produktionen att de tog in deltagare som har så otroligt mycket kvar att lösa innan de ska vara med i ett sånt här program.
Citera
2026-06-14, 13:03
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Har nu kollat på vad hände sen, och jag tål verkligen inte Amanda! Jag fattar att Sebastian kanske inte var ett under av lyhördhet, men det är heller inte charmigt att vara största offerkoftan! Hela hon kändes SÅ pretentiös. Undrar förresten hur många som hoppas på en ny karriär som influencers efter sitt deltagande? Heeelt orelaterad fråga förstås…

Jasmine underskattar sig själv, hon är jättesöt och trots att hon måste känna sig ledsen/sårad så jobbar hon stenhårt på att få alla att trivas på festen.

Önskar Emilia kärlek, det förtjänar hon verkligen.

Håller med i mycket, och framförallt kring Jasmine. Hon är en helt underbar person - högt tempo, absolut - men hon är så självmedveten och visste att hon och Henke ibland krockade där, men hon visade så stor hänsyn till honom och lyfte honom verkligen.

Och ja - hon är jättesöt men framförallt en underbar person som verkligen sprider glädje och omtanke kring de som är nära henne.

Jag förstår att Henke ångrar sig bittert, för jag har svårt att se att han någonsin kommer finna en så fantastisk person som Jasmine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in