2026-06-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S1G1N4
AFS syn på ryssland är för mig och många jag känner en för stor tröskel att passera.

Dåså håll dig till SD då. Extremt bra att det finns två typer av invandringskritiska partier. Det är just Israel och Rysslandfrågan som gjort att jag gått från SD till AfS.
Citera
2026-06-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Mediatäckningen och att övriga stabilt ligger mellan 2 och 2,5%.
Mediatäckningen är ingenting emot vad den var i AfS första val 2018, och vad övriga ligger på säger absolut ingenting eftersom AfS bara kommer att få en bråkdel av dessa procentenheter.
Citera
2026-06-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det är intressant att se människors inlägg i kommentarsfältet på Youtube. Minst 90% verkar tycka att Gustav Kasselstrand vann debatten.

Tobbe Larsson kommenterar och analyserar debatten mellan Gustav Kasselstrand och Josef Barkenbom:

https://frihetsnytt.se/film-forsta-gaangen-detta-debatteras-ar-judarna-fortfarande-guds-utvalda-folk/

Missförstå mig rätt (om jag låter som en "partypooper") men ett kommentatorsfält på Tuben kan till stora delar vara en "ekokammare" och behöver inte spegla autentisk opinion tex.

Men visst, man ska väl inte helt räkna ut AFS på det lokala planet?
Citera
2026-06-14, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Mediatäckningen är ingenting emot vad den var i AfS första val 2018, och vad övriga ligger på säger absolut ingenting eftersom AfS bara kommer att få en bråkdel av dessa procentenheter.

Haha vi får väl se. Som du ser siar jag inga mirakelsiffror utan 0,7%. Dvs en bråkdel.
Du är antingen obotlig defaitist eller ett sånt där SD-troll som är ute för att demoralisera.
Citera
2026-06-14, 12:32
Medlem
Lumbagos avatar
För någon timme sedan släppte Frihetsnytt ett specialprogram om AFS:
Citat:
Tar AfS väljare från Sverigedemokraterna? - Oscar Overgaard
Kan Alternativ för Sverige gå framåt i valet eller står partiet inför sitt största bakslag hittills? Oscar Gård analyserar AfS möjligheter, Sverigedemokraternas utveckling, väljarrörelserna och vad som kan avgöra valet 2026. Missa inte denna djupgående valanalys.
https://youtu.be/-ihOudipgfY?si=X7vpuGWQuEiiT8AY
Citera
2026-06-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Haha vi får väl se. Som du ser siar jag inga mirakelsiffror utan 0,7%. Dvs en bråkdel.
Du är antingen obotlig defaitist eller ett sånt där SD-troll som är ute för att demoralisera.
Jag är varken eller. Jag är en realist som tycker att det är löjligt när folk gång på gång spår framgång utan någon grund. Vilket är vad AfS:are nu har gjort under 8 års tid.

Inför valet 2022 kallade sig AfS Sveriges snabbast växande parti och försäkrade att man skulle nå 1% av rösterna. Vad som sedan hände var att man istället krympte.

Det finns faktiskt ingenting som säger att AfS inte kommer att fortsätta krympa i detta val. Din gissning på 0,7% grundar sig inte i någonting annat än rent önsketänkande.
Citera
2026-06-14, 12:39
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
För någon timme sedan släppte Frihetsnytt ett specialprogram om AFS:

https://youtu.be/-ihOudipgfY?si=X7vpuGWQuEiiT8AY

AfS hjälper de rödgröna att vinna.

Mer massinvandring av analfabeter och mer saft/bullar till kriminella tack vare AfS.

Härligt.

Citera
2026-06-14, 12:43
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ja alltså nu har jag inte 180 högskolepoäng i statsvetenskap (kandidatexamen) Det är mest en gissning från mig som är lekman. Det har gått ett par valrörelser och det känns som att uppförsbacken blir mer "brant". Men jag kan ta miste

Man ska väl aldrig räkna bort det helt nej. Är det nån särskild kommun/kommuner du tror på?
När det gäller enskilda kommuner, så behåller jag gärna mina funderingar för mig själv.
Men om jag skall ge ett mer generellt svar, så är mitt tips att du håller ett öga på vad som händer i Skåne.
Skåne fick ganska tidigt erfara nackdelarna med massinvandringen. Skåningar har ryggrad och är inte rädda för att ha en åsikt, även om åsikten inte sammanfaller med den rådande pk-normen.

Om jag fortsätter att snegla på resultatet i kyrkovalet, så visar siffrorna, att bland de tio kommuner där AFS fick bäst resultat, så var sex stycken av dessa Skåne-kommuner.
Citera
2026-06-14, 13:06
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Vi har idag betydligt mer alternativ-media jämfört med år 2018.

Dessutom har det tillkommit många aktörer som är aktiva på sociala medier.
Dessa når ut till människor som inte konsumerar de tillrättalagda nyheterna från SVT.

AFS syns relativt bra ute på nätet.
I höstas kom en ny utgåva av "Maktbarometern - En kartläggning av makt i våra största digitala kanaler"
Ur politisk synvinkel, är sidan 43 i rapporten intressant.

Rapporten visade att AFS förra året hade en räckvidd på nätet, som motsvarar 21 mandat i riksdagen.
Några av partierna i 8-klövern har tappat ordentligt, jämför med den förra barometern som gavs ut år 2021.
Citat:
Om räckvidd och engagemang hade varit grund för partiernas mandat i riksdagen. Partiernas totala räckvidd räknas om till procent och delas procentuellt upp.
https://medieakademin.se/wp-content/uploads/2025/10/Maktbarometern-2025.pdf
Citera
2026-06-14, 13:17
Medlem
Citat:
Vi har idag betydligt mer alternativ-media jämfört med år 2018.

Dessutom har det tillkommit många aktörer som är aktiva på sociala medier.
Dessa når ut till människor som inte konsumerar de tillrättalagda nyheterna från SVT.

AFS syns relativt bra ute på nätet.
I höstas kom en ny utgåva av "Maktbarometern - En kartläggning av makt i våra största digitala kanaler"
Ur politisk synvinkel, är sidan 43 i rapporten intressant.

Rapporten visade att AFS förra året hade en räckvidd på nätet, som motsvarar 21 mandat i riksdagen.
Några av partierna i 8-klövern har tappat ordentligt, jämför med den förra barometern som gavs ut år 2021.

https://medieakademin.se/wp-content/uploads/2025/10/Maktbarometern-2025.pdf
Den här tråden var en av Flashbacks mest aktiva under 2018. Hypen var enorm. Alla svenskar som hade ett djupare intresse för politik visste då vad AfS var och stod för.

Sanningen är snarare att denna hype bara har blivit mindre för varje år. AfS är idag mindre omtalat än vad de var under de två senaste riksdagsvalen.

Det är bara inbitna AfS:are som fortsätter att inbilla sig att intresset för AfS växer, trots att alla relevanta siffror tyder på motsatsen.
Citera
2026-06-14, 13:35
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
AfS hjälper de rödgröna att vinna.

Mer massinvandring av analfabeter och mer saft/bullar till kriminella tack vare AfS.

Härligt.

Tidö-gänget har under mandatperioden delat ut några hundratusen nya svenska medborgarskap.

Individerna som nu har blivit "svenskar" har rätt att rösta i riksdagsvalet.
Det är inte alls säkert att dessa röster hamnar på ett ställe som gynnar Tidö-gänget.

Tidö-gänget lämnar efter sig ett Sverige som är betydligt mindre svenskt, jämfört med hur vårt vackra land såg ut när de tillträdde.

Om du hade bemödat dig med att kika lite på vad Alternativ för Sverige vill åstadkomma, så ser du att AFS bland annat vill ha en omfattade, tvingande återvandring.
Med AFS-politik är det många kriminella som slipper saft o bulle. I stället får de en biljett hem till sina hemländer.
Citera
2026-06-14, 13:41
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Tidö-gänget har under mandatperioden delat ut några hundratusen nya svenska medborgarskap.

Individerna som nu har blivit "svenskar" har rätt att rösta i riksdagsvalet.
Det är inte alls säkert att dessa röster hamnar på ett ställe som gynnar Tidö-gänget.

Tidö-gänget lämnar efter sig ett Sverige som är betydligt mindre svenskt, jämfört med hur vårt vackra land såg ut när de tillträdde.

Om du hade bemödat dig med att kika lite på vad Alternativ för Sverige vill åstadkomma, så ser du att AFS bland annat vill ha en omfattade, tvingande återvandring.
Med AFS-politik är det många kriminella som slipper saft o bulle. I stället får de en biljett hem till sina hemländer.

Diskuterar över huvud taget inte vad AfS vill genomföra eftersom det är helt irrelevant vad ett mikroskopiskt parti på 0,1% vill genomföra.

Resultatet av att rösta på AfS blir att rödgröna kommer närmare vinst. Det är det enda som spelar politisk roll, den som inte förstår det borde bli av med sin rösträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in