Citat:
Ursprungligen postat av
Tyskland123
Tack. Tycker hon är fin, svag för lugg
Mycket befogad fråga dock, eftersom Vicky är ett diminutiv av latinska namnet Victoria eller grekiska namnet Vasiliki.
Men det är väl vanligt nu att pantade Svenssons döper sina barn till gulliga smeknamn, istället för det faktiska namnet. Jag tycker nog att det är förminskande och fördummande - som att man inte riktigt tar ett liv på allvar.