2026-06-13, 23:23
  #505
Medlem
Schweiz semifinal nu får dom ge sig i studion alltså
2026-06-13, 23:23
  #506
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Roger lade ju av för några år sen och Wawrinka sjunger på sista versen. Men alpint är väl annars det som folk framför allt förknippar alplandet Schweiz med. Största namnet är Marco Odermatt, som vunnit totala världscupen fyra år i rad.
Om det är allt är det för dåligt.
2026-06-13, 23:24
  #507
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Bara kroppsdelar som får vidröra bollen kan vara offside, t ex kuken.
Ja. Vilket jag skrev i inlägget ovan detta
2026-06-13, 23:24
  #508
Medlem
Uppgjort uppenbart. Qatar-pengar. Uppgjort med 1 poäng för alla lagen i gruppen efter en match.
2026-06-13, 23:24
  #509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nej, Schweiz såg ut som Kanada mot Bosnien, minus tempot och farten.

Men Kanada fegade inte ur i slutet som Schweiz. Och Kanadas missade lägen måste jag ändå ge dem att det var OTUR.

Schweiz hade inte otur, de är bara talanglösa
2026-06-13, 23:24
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Schweiz är värdelösa. Patetiskt land, folk och lag. Att de vann en grupp mot Slovenien, Kosovo och Sverige under danskjävel bevisar INGENTING

Schweiz och Kanada är världens två mest avskyvärda länder.
2026-06-13, 23:25
  #511
Medlem
goseigens avatar
Vi fick väl aldrig se något streck. Hur som helst blir man lätt lurad av vinkeln.

Det är korkat av FIFA att inte visa hur VAR har dragit sitt streck. Folk blir ju bara sura.
2026-06-13, 23:25
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Lemmar du inte får använda för att göra mål med räknas inte som offside. Alltså kan en axel vara offside men inte en hand eller armbåge.
Ok lurig regel som gjord för feltolkningar med andra ord
2026-06-13, 23:26
  #513
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Lagen som hitills har klarat sig bäst oberoende av rank är länderna med liknande värme i hemmaländerna. Det bådar inte gott för vare sig Sverige eller Norge.

Typ 19 grader i Frisco under matchen. Svensk midsommar...

Ingen finsk sauna med andra ord.
2026-06-13, 23:26
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ja. Vilket jag skrev i inlägget ovan detta

Såg ditt först när jag redan postat mitt. Men jag anser mitt inlägg vara bättre formulerat.
2026-06-13, 23:26
  #515
Medlem
Vem är denna "von Knorring" som finns på plats för TV4? Ser ut som överklass, men expert?
2026-06-13, 23:26
  #516
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Räknar man inte arm på offside för armen var i offsideläge

Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Ok för då var det inte offside


Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det stämmer.
Tack!
Arsenal-ikonen Ian Wright är inte imponerad över Fifas val att inte visa grafiken.

– De gör precis som de vill. Det ser vi nu. Det är skandalöst, säger han.

TV4 valde att dra egna linjer för att visa tittarna.

– Det ser ut att vara onside och eftersom det finns semiautomatisk teknik får vi utgå från att den funkar, säger Siavoush Fallahi, expert i TV4
.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/V6GB53/ilskan-efter-straffen-det-ar-skandalost

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in