2026-06-13, 23:12
  #469
Medlem
Ezzelinos avatar
ITV:s studio misstänker att Freuler var offside innan det dömdes straff:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/V6GB53/schweiz-vann-over-qatar-i-vm-efter-omdiskuterad-straff

Citat:
Straffen var den första i VM 2026 och Schweiz första någonsin i ett världsmästerskap. Men Remo Freuler, som blev kapad av målvakten Mahmoud Abunada, var i en misstänkt offsideposition.

VAR:s granskning ändrade inte domslutet, men Fifas grafik visades inte i tv.

– Vi tänker alla samma sak här i studion och det gör alla där hemma också – målet är offside. Fifa är arrangör och de har bevisen från det automatiserade beslutssystemet, varför visar de dem inte för oss? frågar sig experten och fotbollsikonen Gary Neville enligt Sky Sports.

Han fortsätter:

– Det är nästan som en diktatur i sättet de håller inne med bevisen och inte visar dem för fansen. Det är löjligt. Bevisa för oss att det inte är offside. Var finns transparensen?
2026-06-13, 23:12
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Qatar är asiatiska mästare. Kom ihåg det. Det är inget dåligt lag

🤣🤣🤣🤣🤣
2026-06-13, 23:13
  #471
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Så jävla skönt att flensostluktande fejklandet Schweiz med 70% multikulti utländska spelare som tror dom är något fick den stenhårt i 2an

Schweiz SJUKT VÄRDELÖSA, vad har de för historia? Ingenting. Lallar lite i kvalet men har inget att komma med i mästerskapen

Finns ingen vinnarkultur i Schweiz gällande lagsport i alla fall. Förlorat 5 VM finaler i hockey pratar du inte bort...
För övrigt är Roger Federer till hälften sydafrikansk.
2026-06-13, 23:13
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Lagen som hitills har klarat sig bäst oberoende av rank är länderna med liknande värme i hemmaländerna. Det bådar inte gott för vare sig Sverige eller Norge.

Fast det var bara 19 grader i gaystaden idag. Det är qatarierna som borde gått och huttrat.
2026-06-13, 23:13
  #473
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
ITV:s studio misstänker att Freuler var offside innan det dömdes straff:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/V6GB53/schweiz-vann-over-qatar-i-vm-efter-omdiskuterad-straff
Det såg allihopa.
2026-06-13, 23:14
  #474
Medlem
Detta är varför man gillar VM, alltid lite skrällar. Älskar det men schweiz får skylla sig själva såklart.
2026-06-13, 23:14
  #475
Medlem
Hade tippat på Schweiz men blev ännu gladare för Qatar nu, vilken överraskning. Gläds med dem. Kul!
2026-06-13, 23:14
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu är det ju nääästan så man taggar till lite på VM. Så rättvist med tanke på hur jävligt Schweiz spelade.

Schweiz är värdelösa. Patetiskt land, folk och lag. Att de vann en grupp mot Slovenien, Kosovo och Sverige under danskjävel bevisar INGENTING
2026-06-13, 23:14
  #477
Medlem
Grupp B - dödens grupp
2026-06-13, 23:15
  #478
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Så jävla skönt att flensostluktande fejklandet Schweiz med 70% multikulti utländska spelare som tror dom är något fick den stenhårt i 2an

Schweiz SJUKT VÄRDELÖSA, vad har de för historia? Ingenting. Lallar lite i kvalet men har inget att komma med i mästerskapen
Hm....säger kanske en hel del om Sveriges kvalitéer och chanser i detta VM-slutspel
2026-06-13, 23:16
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Qatar är asiatiska mästare. Kom ihåg det. Det är inget dåligt lag
Alla spelare i truppen spelar i inhemska ligan förutom någon som åkte ur spanska andradivisionen, det är ett riktigt pisslag som inte skulle ha haft någon chans att kvalificera sig om de tillhört UEFA.
2026-06-13, 23:16
  #480
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Ja jättekul att de inte tillåts vinna på en felaktig straff. Lyckas man inte göra ett enda spelmål på 90 minuter mot ett lag som är sämre än Superettan, då ska man inte få 3 poäng.

SOLKLART offside före straffen

Men lägg av Qatar är inte så värdelösa. Blir så less på alla experter som verka utgå från VM 2022 när de uttalar sig om Qatar. De är välorganiserade och är duktig på de saker ett sånt lag måste vara på. Dvs försvaret

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in