2026-06-13, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Men kom igen nu för fan! Om du propagerar för t.ex. sossarna för att du tror eller tycker att de har den bästa politiken för Sverige och dess medborgare så är det helt ok, jag kan till och med respektera det om du framför välgenomtänkta argument.
Men du har konsekvent genom hela den här tråden framfört som argument att en del politiker som du ogillar agerar omoraliskt eller korrupt och därför skall man inte rösta på dem. Det är trams. Det är att sila mygg och svälja kameler.
Om en politiker korpar åt sig en mille av skattebetalarnas pengar så är det i mina ögon en bagatell jämfört med en politiker som förespråkar en politik som kostar skattebetalarna miljarder.
Jag ogillar såklart båda beteendena men vad som är värst måste ju rimligtvis för varje sund människa framstå som självklart
Och så börjas det igen. Klart du kommer med att jag föredrar ett annat partis politik när vi pratar om specifikt två individer som inte ens lever som de lär.
Klart en mille är en bagatell om den representerar rätt parti medan de som röstar på samma politiker inte har den rätten. Vi är politikernas arbetsgivare.
Är det ok om jag snor en mille från min arbetsgivare inom statlig förvaltning?
Ps. Vart har jag skrivit något om att rösta på dem? Du kanske är en av alla som röstar på Jimmie. I så fall tycker jag att du ska syna valsedeln lite mer noga. Chansen är rätt liten att just din politiker finns med på din valsedel.
Själv röstar jag på ett parti medan jag kritiserar enskilda politiker som lever med en dålig vandel.
Du är faktiskt korkad om du inte förstår skillnaden mellan parti och individ.
Citera
2026-06-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ja. Men om du tittar noga i TS så ser du att det är individer
Men du ifrågasätter varför Tidöväljare till synes inte reagerar pga skandaler... Håller med dig! Tidö har varit bristfälligt och många ohederliga idioter har haft med det att göra! Dock håller jag inte med om att ansvarsutkrävandet är nämnvärt lägre än för den andra sidan, där folk tycks rösta på framförallt sossarna no matter what, och inte heller att den andra sidan ens i liten mån skulle vara bättre för Sverige... Skulle bli katastrof!
Citera
2026-06-13, 13:37
Medlem
Citat:
Och så börjas det igen. Klart du kommer med att jag föredrar ett annat partis politik när vi pratar om specifikt två individer som inte ens lever som de lär.
Klart en mille är en bagatell om den representerar rätt parti medan de som röstar på samma politiker inte har den rätten. Vi är politikernas arbetsgivare.
Är det ok om jag snor en mille från min arbetsgivare inom statlig förvaltning?
Ps. Vart har jag skrivit något om att rösta på dem? Du kanske är en av alla som röstar på Jimmie. I så fall tycker jag att du ska syna valsedeln lite mer noga. Chansen är rätt liten att just din politiker finns med på din valsedel.
Själv röstar jag på ett parti medan jag kritiserar enskilda politiker som lever med en dålig vandel.
Du är faktiskt korkad om du inte förstår skillnaden mellan parti och individ.

Du verkar ju jävligt trög.
Att göra skillnad mellan parti och individ är ju precis vad jag gör och precis vad du inte gör.
Alltså, när jag röstar så är den avgörande saken vilken politik som partiet vill driva. Du tycks anse att det viktigaste är hur de individuella företrädarna för partiet beter sig.
Citera
2026-06-13, 13:55
Medlem
Citat:
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.
Din tråd handlar inte om sakpolitik. Du vill bara använda skandaler för att folk ska tänka på ett visst sätt. Vad är ditt slutmål?
Citera
2026-06-13, 15:29
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Jaja. Jag förstår. Du föredrar korrupta individer som följer politiska beslut före hederliga individer som kan göra samma jobb.

Nu märker jag att det är (S) Surfittepartiet, som går igång på alla cylindrar haha

Jag drabbades av en ryslig tanke, när vi ändå går mot OT.
Tänk att vara ihop med en missunnsam, avundsjuk kommunist, vilken trist personlighet att ha och göra med.
Yuck, det är bara att titta på stilen så känner man..
Citera
2026-06-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Du verkar ju jävligt trög.
Att göra skillnad mellan parti och individ är ju precis vad jag gör och precis vad du inte gör.
Alltså, när jag röstar så är den avgörande saken vilken politik som partiet vill driva. Du tycks anse att det viktigaste är hur de individuella företrädarna för partiet beter sig.
Junholt och Sahlin?
Citera
2026-06-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Din tråd handlar inte om sakpolitik. Du vill bara använda skandaler för att folk ska tänka på ett visst sätt. Vad är ditt slutmål?
Ja, jag skrev att jag härmade andra trådar
Citera
2026-06-13, 17:02
Medlem
Citat:
Junholt och Sahlin?

Juholts fiffel med bostäder anser jag vara en struntsak, i övrigt en helt ok politiker.
Sahlins otaliga skandaler bryr jag mig inte heller om, hon var däremot en fullständig katastrof som partiledare och potentiell statsminister. Jag tror dock inte att hennes alla klavertramp påverkade vilken politik hon ville föra. Tyckte man om den så kan jag förstå om man röstade på sossarna
Citera
2026-06-13, 17:22
Medlem
Nygammalts avatar
Citat:
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?
/.../
Eller så slutar man kräva avgång för struntsaker.
Nu finns det väl i och för sig knappt några politiker som avgår längre, oavsett orsak. Även om det vore stor nytta och en god gärning för landet i fall politiker avgick när de faktiskt agerat illa, men att förvänta sig en avgång av en politiker hänger nog samman med att de i så fall har ett respektabelt och vanligt jobb att återgå till, annars avgår de ogärna och sitter gärna kvar, med mediestrategers hjälp. Något egentligt ansvar tar man inte för felsteg.

Jag håller med om att man bör avkräva ansvar av alla. Jag håller dock inte med om att Tidö- eller SD-väljare skulle vara sämre än andra i fråga om hyckleri. Jag vill inte stötta politiker som beter sig illa eller agerar omdömeslöst. Jag vill inte heller stötta riksdagspolitiker som plötsligt byter åsikt bara för att det passar dem. De borde ta ansvar de också och lämna sin plats allt oftare än vad som sker. Men alla sitter kvar. Oavsett avgångskrav och protester.
Citera
2026-06-13, 23:04
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man måste ju såklart jämföra hur vi hade det före 2021, vart vi var påväg då, och hur det ser ut i samhället idag?

Elpriser, matpriser, bensinpriser är vad som driver landet framåt eller bakåt.

Nu går saker och ting äntligen framåt igen, vilket det verkligen inte gjorde fram till 2021.

Man kan styra ett land på politik som får att allt skena åt fel håll.

Bensinpriserna har Tidö inte så mycket kontroll över som de vill får oss att tro. Visst hade de rödgrönas reduktionsplikt en negativ effekt på dieselpriset p.g.a. brist på RME, men bräsnlepriset styrs mest av vad OPEC får för sig, och nu råkar de ha sålt mer än vanligt de senaste åren. Elpriset har väl inte Tidö bidragit till på något sätt, de har inte gjort ett jota för att säkra vår elförsörjning.

Vad gick bakåt 2021 som går framåt nu? Har inte matpriserna gått upp i raketfart sedan dess?
Citera
2026-06-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Bensinpriserna har Tidö inte så mycket kontroll över som de vill får oss att tro. Visst hade de rödgrönas reduktionsplikt en negativ effekt på dieselpriset p.g.a. brist på RME, men bräsnlepriset styrs mest av vad OPEC får för sig, och nu råkar de ha sålt mer än vanligt de senaste åren. Elpriset har väl inte Tidö bidragit till på något sätt, de har inte gjort ett jota för att säkra vår elförsörjning.

Vad gick bakåt 2021 som går framåt nu? Har inte matpriserna gått upp i raketfart sedan dess?

Ingen påverkan? De har redan sänkt en hel del och ska väl sänka med typ 3kr litern snart. Det är inte småpengar.

Hade sossarna plus MP haft makten i dessa dagar när det är galna priser på bensin så hade det kanske kostat 30 kr litern just nu. Vi såg ju 26 kr litern när dom var vid makten så det är inte orimligt att tro att det skulle vara 30 kr liten idag med de problem vi ser i världen.
Citera
2026-06-13, 23:13
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ingen påverkan? De har redan sänkt en hel del och ska väl sänka med typ 3kr litern snart. Det är inte småpengar.

Hade sossarna plus MP haft makten i dessa dagar när det är galna priser på bensin så hade det kanske kostat 30 kr litern just nu. Vi såg ju 26 kr litern när dom var vid makten så det är inte orimligt att tro att det skulle vara 30 kr liten idag med de problem vi ser i världen.

Och för några månader sedan var den uppe i nästan 26kr igen, och Tidö kunde inte göra NÅGONTING för vi i Europa har minimal kontroll över oljepriset, det bestämmer Gulf-staterna, och med tanke på de nationalistiska åsikterna som många Tidöväljare verkar hysa så borde det väl vara en prioritering att frigöra oss från vårt beroende av dem. Alltså satsa på att fasa ut vårt petroleum-beroende.

Det är inte hållbart att sänka bränslepriserna genom minskade skatter. Samma med den sänkta matmomsen. Det är bara valfläsk så att de får sitta kvar längre och berika sina vänner och sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in