2026-06-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Kom med något eget din vänster mupp
Jag har redan gjort det.
Citera
2026-06-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Och så börjar du prata partier i en tråd som handlar om individer. Hur många partier har du i din umgängeskrets?
Men jag trodde du ifrågasatte Tidös väljare... Eller? Jag ifrågasätter de över 30 procenten som fortsätter rösta på sossarna no matter what
Citera
2026-06-12, 22:43
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Men just nu har vi två fel och ingen här kräver deras avgång.

Över en kärrings hönshus?

Så om du har ett jobb, där du utför en massa bra, sköter dig exemplariskt på alla vis.
Alla är nöjda med dig.
Men, så råkar din kärring fakturera ett jävla hönshus fel.
Ska du verkligen få sparken från ditt jobb då?

Parkera din fula Volvo och tänk efter en stund.
Citera
2026-06-12, 23:44
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Andra partiledares böcker? Vart hittade du den informationen?
Och skattebetalarnas pengar… Det är ett jävla moraliserande över skatter och då är det struntsummor. Uffe har för fan köpt mer skit för skattepengar än jag betalar i skatt.
Jag bryr mig egentligen inte men så försvarar jag inte heller skattesänkningarna som gjorts.
Ta bara gnället om konst. Helvete vad ofta det gnälls över att skattepengar läggs på konst i olika kommuner medan Uffes jävla knäckebrödstavla inte ens fått en tråd.

Tja, ett exempel är "Se dig själv i andra" av Göran Persson. 90 procent av upplagan på 10.000 exemplar köptes in av olika socialdemokratiska föreningar enligt SvD, som även nämner Lars Leijonborgs bok "Global utmaning" ("en stor del" av 4.000 ex). Maud Olofssons "Min dröm för Sverige" trycktes och såldes av partiet, med royalties till partiledaren - vilket precis som i Åkesson-fallet innebär att partiet tog hela den ekonomiska risken.

https://www.svd.se/a/2a92c88d-9b99-3881-8de7-e279f5644ced/stodkop-raddar-politiska-bocker

Som sagt, Åkessons är måhända den "värsta" av dessa affärer. Eller inte, det är svårt att säga, men man kan åtminstone argumentera för det. Men försök inte slå i mig att Åkessons bokaffär med SD är så mycket värre än de andra att det är rimligt med noll reaktion, eller rentav en milt positiv reaktion, på dessa (SvD:s rubrik är "Stödköp räddar politiska böcker") och ett jättedrev om dödsmördarkorruption mot Åkesson/SD.

Inga medier har över huvud taget granskat de andra partiernas bokinköp från partiledarna. Alls. Jag vill minnas att sossarna köpte in en massa av Mona Sahlins böcker också.

Det är en uppenbar slagsida, en uppenbar agenda, från våra vänstervridna pissmedier, och det är därför Tidöväljare protesterar.
Citera
2026-06-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Men jag trodde du ifrågasatte Tidös väljare... Eller? Jag ifrågasätter de över 30 procenten som fortsätter rösta på sossarna no matter what
Ja. Men om du tittar noga i TS så ser du att det är individer
Citera
2026-06-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Över en kärrings hönshus?

Så om du har ett jobb, där du utför en massa bra, sköter dig exemplariskt på alla vis.
Alla är nöjda med dig.
Men, så råkar din kärring fakturera ett jävla hönshus fel.
Ska du verkligen få sparken från ditt jobb då?

Parkera din fula Volvo och tänk efter en stund.
Hönshus
Herrgård där gratisjobb ger välbetalda jobb.
Den som inte jobbar gratis är kärringen som tar ut prästlön och hyra
En matta
En knäckebrödstavla när man inte ska lägga pengar på konst
Ett NYTT gym
Lånar ut Harpsund till en privat fest för sina kinabarn
Lånar ut Harpsund till en svägerska
Fixar bidrag till samma svägerskas någonting fint greja
Landerholm
Somliga har fått sparken för mindre.
I en annan del av riksdagshuset sitter en kille som vill ha lag och ordning samtidigt som han umgås med gängkriminella.
Fuskar med skatter när han håller privata fester för partipengar (styrkt genom handlingar)
Tydligen ska han även skrivit en bok som sedan köptes för partipengar som är skattepengar.

Exemplariskt?
Citera
2026-06-13, 00:45
Medlem
Citat:
Och där förminskade du.
Men, det är en jävla skillnad på regering/parti mot enskilda individer.
Ja jag ”förminskar” det för det är helt ovidkommande när det gäller att avgöra vilken politik man vill skall forma Sveriges framtid. Att någon papperslös städade Magdalena Anderssons bostad för en icke avtalsenlig lön eller att sossarna fyller sin partikassan med hjälp av samvetslösa telefonförsäljare som prackade på oförståndiga gamlingar lotteriprenumerationer spelar noll roll för mig i mitt beslut om vem eller vad jag röstar på i riksdagsvalet. Om man låter sådana saker, som i sammanhanget är att betrakta som struntsaker, påverka eller till och med avgöra vad man röstar på så är man i mitt tycker så pass oinsatt att man inte borde ha någon rösträtt.
Citera
2026-06-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Tja, ett exempel är "Se dig själv i andra" av Göran Persson. 90 procent av upplagan på 10.000 exemplar köptes in av olika socialdemokratiska föreningar enligt SvD, som även nämner Lars Leijonborgs bok "Global utmaning" ("en stor del" av 4.000 ex). Maud Olofssons "Min dröm för Sverige" trycktes och såldes av partiet, med royalties till partiledaren - vilket precis som i Åkesson-fallet innebär att partiet tog hela den ekonomiska risken.

https://www.svd.se/a/2a92c88d-9b99-3881-8de7-e279f5644ced/stodkop-raddar-politiska-bocker

Som sagt, Åkessons är måhända den "värsta" av dessa affärer. Eller inte, det är svårt att säga, men man kan åtminstone argumentera för det. Men försök inte slå i mig att Åkessons bokaffär med SD är så mycket värre än de andra att det är rimligt med noll reaktion, eller rentav en milt positiv reaktion, på dessa (SvD:s rubrik är "Stödköp räddar politiska böcker") och ett jättedrev om dödsmördarkorruption mot Åkesson/SD.

Inga medier har över huvud taget granskat de andra partiernas bokinköp från partiledarna. Alls. Jag vill minnas att sossarna köpte in en massa av Mona Sahlins böcker också.

Det är en uppenbar slagsida, en uppenbar agenda, från våra vänstervridna pissmedier, och det är därför Tidöväljare protesterar.
Ok. Jag tror på dina fakta.
Så, var det allt annat.
Citera
2026-06-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Ja jag ”förminskar” det för det är helt ovidkommande när det gäller att avgöra vilken politik man vill skall forma Sveriges framtid. Att någon papperslös städade Magdalena Anderssons bostad för en icke avtalsenlig lön eller att sossarna fyller sin partikassan med hjälp av samvetslösa telefonförsäljare som prackade på oförståndiga gamlingar lotteriprenumerationer spelar noll roll för mig i mitt beslut om vem eller vad jag röstar på i riksdagsvalet. Om man låter sådana saker, som i sammanhanget är att betrakta som struntsaker, påverka eller till och med avgöra vad man röstar på så är man i mitt tycker så pass oinsatt att man inte borde ha någon rösträtt.
Ja, Maggans städerska har jag kritiserat.
Lite kul hur struntsaker får andra på fall medan ni förminskar all skit som de där pysslar med.
Ska jag förstå dig rätt när det är ok med konstanta småsaker? Innan du svarar så har vi snart en regering du antagligen kommer ogilla.
Citera
2026-06-13, 01:34
Medlem
Citat:
Ja, Maggans städerska har jag kritiserat.
Lite kul hur struntsaker får andra på fall medan ni förminskar all skit som de där pysslar med.
Ska jag förstå dig rätt när det är ok med konstanta småsaker? Innan du svarar så har vi snart en regering du antagligen kommer ogilla.
Men kom igen nu för fan! Om du propagerar för t.ex. sossarna för att du tror eller tycker att de har den bästa politiken för Sverige och dess medborgare så är det helt ok, jag kan till och med respektera det om du framför välgenomtänkta argument.
Men du har konsekvent genom hela den här tråden framfört som argument att en del politiker som du ogillar agerar omoraliskt eller korrupt och därför skall man inte rösta på dem. Det är trams. Det är att sila mygg och svälja kameler.
Om en politiker korpar åt sig en mille av skattebetalarnas pengar så är det i mina ögon en bagatell jämfört med en politiker som förespråkar en politik som kostar skattebetalarna miljarder.
Jag ogillar såklart båda beteendena men vad som är värst måste ju rimligtvis för varje sund människa framstå som självklart
Citera
2026-06-13, 08:03
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Hönshus
Herrgård där gratisjobb ger välbetalda jobb.
Den som inte jobbar gratis är kärringen som tar ut prästlön och hyra
En matta
En knäckebrödstavla när man inte ska lägga pengar på konst
Ett NYTT gym
Lånar ut Harpsund till en privat fest för sina kinabarn
Lånar ut Harpsund till en svägerska
Fixar bidrag till samma svägerskas någonting fint greja
Landerholm
Somliga har fått sparken för mindre.
I en annan del av riksdagshuset sitter en kille som vill ha lag och ordning samtidigt som han umgås med gängkriminella.
Fuskar med skatter när han håller privata fester för partipengar (styrkt genom handlingar)
Tydligen ska han även skrivit en bok som sedan köptes för partipengar som är skattepengar.

Exemplariskt?

Vissa får inte ens fängelse för att fösa in miljoner problemmänniskor i Sverige och fullständigt köra välfärden ner i gruset.
Men det är klart att det ska jämställas med lite krafs,, och en fest du inte blev bjuden på, för om fått vara med så hade inte suttit här och gnällt, eller hur?
Citera
2026-06-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Vissa får inte ens fängelse för att fösa in miljoner problemmänniskor i Sverige och fullständigt köra välfärden ner i gruset.
Men det är klart att det ska jämställas med lite krafs,, och en fest du inte blev bjuden på, för om fått vara med så hade inte suttit här och gnällt, eller hur?
Jaja. Jag förstår. Du föredrar korrupta individer som följer politiska beslut före hederliga individer som kan göra samma jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in