2026-06-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Lagstiftning som togs av en S regering med 50+%
Kanske Tidö skall ta fram en lag som gynnar dom ekonomiskt?
Både SD och M sålde lotter. De förändrade lagen när den inte gynnade dem själva. Typiskt beslut i egoismens anda.
Vilket år tog S-regeringen med 50+%? Jag vill bara kolla fakta så du inte bara hittar på saker för att försvara korruptionen från vissa Tidödelegater.
Citera
2026-06-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Dvs du upprepar, att högerpolitiker ska vara helt annorlunda människor än vänsterpolitiker och ha en MYCKET högre moral än vänsterpolitiker (vilket, som sagt, inte framstår som ett seriöst förslag)
Nej, det är inte det jag säger. Det är återigen din helt felaktiga tolkning. Jag tycker politiker ska avstå från handlingar de finner klandervärda helt oavsett vilken sida de tillhör och oavsett om de blir granskade eller ej.

Citat:
Nja.. jag förmodar att man invänder mot en biased granskning.
Med andra ord flytta fokus till granskningen istället för den egna handlingen.

Citat:
Det verkar som du föreslår, att högerpolitiker stillatigande ska acceptera, att media och vänsterpolitiker fokuserar betydligt mer på högerpolitikers handel och vandel och avstå från att föra den här skevheten på tal. Är skeptisk till att det självklart vore bättre.
Nej, det är inte det jag föreslår. Det är alldeles utmärkt att föra sådant på tal. Men det är lustigt att du verkar tro att det är omöjligt att ta upp den problematiken utan att begå samma fel själv.
Citera
2026-06-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Så konstigt tråd. Har du sniffat lim ? Garv

Vad försöker du säga? Att alternativet är bättre?
Nej det är mycket mycket sämre
Du förstår inte vad jag skrivit? Då förstår jag varför du försvarar förskingringen av skattemedel
Citera
2026-06-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Att som politiker inte sköta sin vandel och sina juridiska åtaganden är alltid ett problem, oavsett vilket parti den tillhör.

Vilken politik man vill att landet ska styras med påverkas dock ganska lite av det, för dom flesta.

Man får se det som en möjlighet att rensa i dom egna leden och som ett misslyckande att det inte redan är gjort, antigen genom att inom det egna partiet påpeka och lösa felaktigheter eller i värsta fall utesluta medlemmar.
Helt enig. Men varför försvarar då Tidöväljarna det som nu kommit fram? Ok, inte alla. Hade det varit Magda och Nooschi så hade det skrikits om deras avgång
Citera
2026-06-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Du förstår inte vad jag skrivit? Då förstår jag varför du försvarar förskingringen av skattemedel
Eh.
Sniffat lim ?
Så det är absolut inte en förskingring av skattemedel att ta in 150 000 arbetslös från utlandet på ett år hahaha.
Malmö stad håller fortfarande inte budget med S i ledningen 😪😂😂😂😂
Citera
2026-06-11, 21:00
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Helt enig. Men varför försvarar då Tidöväljarna det som nu kommit fram? Ok, inte alla. Hade det varit Magda och Nooschi så hade det skrikits om deras avgång
Jag ser det som att respektive sida försvarar sina egna misslyckanden, och att man aktivt söker motståndarnas misslyckanden för att "kvitta" mot sina egna.

Så här när det närmar sig val dyker väl mycket upp som "sparats" för framtida behov.

Väntar på mer information gällande Jimmies klantigheter innan jag väljer någon åsikt, men är det så allvarligt som det framställs så är det en besvikelse att han inte har bättre ordning. Och då röstar jag ändå inte på SD.
Citera
2026-06-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Vadå jävlas? SD är mainstream och största parti i Tidöblocket.
Kommer rösta på SD pga av er

Bra jobbat!
Citera
2026-06-11, 21:29
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jo, jag med kan skapa en tråd som översvämmar forumet just nu men med vinklingen åt andra hållet.

Tidöväljarna och då specifikt SD-väljarna har en hög dubbelmoral.
Men ska betala skatt och vara en god medborgare.
Man ska inte begå brott.
Begår man brott ska man straffa hårdare än tidigare.
Etc
Etc

Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.
Det hänvisas till att Uffe minsann betalade för hönshuset. Jo, när det uppdagades på samma sätt som Monas Toblerone.
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.
När det kommer till Allah Åkesson så väller det in kommentarer om att det rör sig om så små summor samt att partiet själva bestämmer vad ee ska göra med sina pengar.

Tidös väljare väljer att blunda, försvara och förminska korruptionen som sker framför deras ögon samtidigt som de medverkar till att medborgarna ska uppvisa en god vandel.

Varför kan ni inte kräva era företrädares avgång på samma sätt ni gör mot andra partier?
Hur kan ni ha så svårt att kritisera era egna företrädare?

Och på svaret på frågan: Ammen durå.
Jo, jag har våldgästat Magdas budgetpromenad när jag var sur på förra regeringen.
I dag däremot ska jag gå ur Svenska kyrkan då Uffes skenäktenskapskärring är en del av korruptionen. Jag kan tyvärr inte sluta betala skatt men jag kan sluta betala kyrkoskatt till en förening som betalar ut lön till en person som sedan tar ut 22papp i månaden för att låta folk arbeta gratis för henne och hennes cirkusclown.
Uffe har uppträtt otroligt illa. Egentligen borde hans tidigare bostadsaffärer diskvalificerat honom för Statsministerposten. Vad Åkesson hittat på har jag inte orkat sätta mig in i.

Med detta sagt är alternativet till Tidö att låta Miljötalibanerna och Centerpartiet förgöra landet när S agerar dörrmatta för att få styra landet utåt. Sverige klarar inte av 4 år med S+V+C+Mp. Det är 3 extermistpartier och ett parti som gör allt för att få makten och som sålt ut alla sina principer för att få styra. Vet någon ens vad S står för längre? Är man för kärnkraft eller är den för dyr? Vill man ha restriktiv invandring eller bygger vi inga murar? Hur ska dom ha det?

S borde byta partinamn till Flipper och anta en delfin som partilogga istället.
Senast redigerad av Teu 2026-06-11 kl. 21:32.
Citera
2026-06-11, 22:02
Medlem
Tropicalss avatar
Eftersom det till 99 % är onda människor som röstar vänsterut så är det självklart att rösta rätt. De som röstar i den rödgröna röran är såna som värderar förövare högre än offer, lättja över flitighet, och konfiskering/stöld över arbete. Det är dessa människor som värderar bidragsparasiter över att göra sjukvården bättre. Alla som inte förtjänar något ska ges något, bidrag över lön och slösande över sparande.
Citera
2026-06-11, 22:17
Medlem
Tja a du undrar jag med ......
Citera
2026-06-11, 22:28
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Men så fort en Tidöpolitiker begår ett brott eller gör något en vanlig medborgare inte ska göra så försvarar ni dem.

Vad får dig att tro att Tidöväljare försvarar Tidöpolitiker, när Tidöpolitiker begår lagbrott?

Citat:
Det hänvisas till att man kan göra misstag när både svägerska och barn får låna Harpsund för privata fester.

Varför ska man bli upprörd över att Harpsund används, så som det är tänkt att användas och såsom det alltid har använts? D.v.s. som en fritidsbostad till statsministern med familj. Blir du även upprörd när grannens barn, lånar sina föräldrarnas sommarstuga?
Citera
2026-06-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Vad får dig att tro att Tidöväljare försvarar Tidöpolitiker, när Tidöpolitiker begår lagbrott?

Varför ska man bli upprörd över att Harpsund används, så som det är tänkt att användas och såsom det alltid har använts? D.v.s. som en fritidsbostad till statsministern med familj. Blir du även upprörd när grannens barn, lånar sina föräldrarnas sommarstuga?
Ehm, nej. Det har aldrig varit en festlokal för statsministerns familj och släkt. Det är skillnad på att de är på statsministerns fester mot att hålla egna.
Jag tror inte, jag ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in