Citat:
Och så börjas det igen. Klart du kommer med att jag föredrar ett annat partis politik när vi pratar om specifikt två individer som inte ens lever som de lär.
Men kom igen nu för fan! Om du propagerar för t.ex. sossarna för att du tror eller tycker att de har den bästa politiken för Sverige och dess medborgare så är det helt ok, jag kan till och med respektera det om du framför välgenomtänkta argument.
Men du har konsekvent genom hela den här tråden framfört som argument att en del politiker som du ogillar agerar omoraliskt eller korrupt och därför skall man inte rösta på dem. Det är trams. Det är att sila mygg och svälja kameler.
Om en politiker korpar åt sig en mille av skattebetalarnas pengar så är det i mina ögon en bagatell jämfört med en politiker som förespråkar en politik som kostar skattebetalarna miljarder.
Jag ogillar såklart båda beteendena men vad som är värst måste ju rimligtvis för varje sund människa framstå som självklart
Men du har konsekvent genom hela den här tråden framfört som argument att en del politiker som du ogillar agerar omoraliskt eller korrupt och därför skall man inte rösta på dem. Det är trams. Det är att sila mygg och svälja kameler.
Om en politiker korpar åt sig en mille av skattebetalarnas pengar så är det i mina ögon en bagatell jämfört med en politiker som förespråkar en politik som kostar skattebetalarna miljarder.
Jag ogillar såklart båda beteendena men vad som är värst måste ju rimligtvis för varje sund människa framstå som självklart
Klart en mille är en bagatell om den representerar rätt parti medan de som röstar på samma politiker inte har den rätten. Vi är politikernas arbetsgivare.
Är det ok om jag snor en mille från min arbetsgivare inom statlig förvaltning?
Ps. Vart har jag skrivit något om att rösta på dem? Du kanske är en av alla som röstar på Jimmie. I så fall tycker jag att du ska syna valsedeln lite mer noga. Chansen är rätt liten att just din politiker finns med på din valsedel.
Själv röstar jag på ett parti medan jag kritiserar enskilda politiker som lever med en dålig vandel.
Du är faktiskt korkad om du inte förstår skillnaden mellan parti och individ.