Åker man ambulans till Växjös lasarettet så har de två intag, ett riktigt akut och ett "mindre" akut.
När man blir intagen så hamnar man så ett traumarum och ligger man på några platser i närheten, (runtomkring sjuksköterskornas station) samtidigt som folk springer ut och in, då kan man få koll på vad som händer.
De skickar även ut på högtalarna om ambulansen är intågande med akuta saker för att meddela en hög arbetsbelastning och längre kötid.
Citat:
Ursprungligen postat av
ATLAS64
märkligt isåfall då ambulansintagen på de flesta ställe inte går via akuten !