2026-06-13, 20:12
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Man ser på flickorna att deras pappa är Maori.

Gör man? Jag har träffat många därborta, tycker varken han eller hans far har direkt maoriska drag.

Känns mer som att de kidnappat identiteten, ungefär som när jänkare får för sig att de är "Vikingar".
Citera
2026-06-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Ibland är hat större än sansad tanke.

Antagligen har han varit helt galet arg på sin exfru. Det är så ibland att andras olycka går före egen lycka.

Djup depression också, kan leda till att man tror att världen är bättre utan en själv och så tar man mad sig barnen in i döden för att slippa lämna dem ensama kvar. Den förklaringen har jag hört när mammor tagit barnen och sig själv av daga i alla fall
Citera
2026-06-13, 20:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
För att hämnas.

Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Rent evolutionärt, varför ta död på sin avkomma?

Hämnd.

För att orsaka så mycket lidande gentemot mamman/f. d. hustrun som det bara går. Tyvärr inte alls så ovanligt.
Citera
2026-06-13, 20:20
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Gör man? Jag har träffat många därborta, tycker varken han eller hans far har direkt maoriska drag.

Känns mer som att de kidnappat identiteten, ungefär som när jänkare får för sig att de är "Vikingar".
Jodå det tycker jag, flickorna har månögon, bred näsrygg och runda näsor.
Flickorna liknar sin pappa.
Citera
2026-06-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Ni är några här som är uppenbart cp-skadade. "det enda sättet för honom att hämnas"
Du borde låsas in bara för yttrat dina efterblivna åsikter.. va tyst!

Insels som tycker att ALLT är kvinnans fel. Mannen är bara ett oskyldigt stackars offer.
Citera
2026-06-13, 20:23
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Jodå det tycker jag, flickorna har månögon, bred näsrygg och runda näsor.
Flickorna liknar sin pappa.

De är typ ~25% Maorier ifall hans pappa nu verkligen skulle vara det, sen finns det såklart vissa dominanta drag. Jag tycker hans pappa ser mer lebanesisk ut än Maorier, ingen expert, bara varit i NZ ~4-5 månader, men vet ingen som ser ut som dessa.
Citera
2026-06-13, 20:28
Medlem
RostskyddsRaymonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Psykiatrireformen och dess konsekvenser.
Du har så rätt så rätt. Orsaken till många, om inte nästintill alla, händelser av det här slaget.
Citera
2026-06-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Tänker du efter lite själv så om någon grupp är så högt representerat inom något som 92% så är det en grupp av hög relevans. Det är naturligtvis inte det samma som att alla män är ett problem. Men som kvinna är det däremot ett stort problem eftersom du aldrig vet vilken man som kan bli hotfull mot dig, eller som här mot dina barn. Det är ingen slump att kvinnor blir rädda för män som de misstänker är hotfulla.
Biologiskt kön = sällsynt dålig förklaring till de flesta beteenden. Hade jag påstått motsatsen om kvinnor hade det skrikits mansgris. Men fördomen om män är rationell, man kan inte veta om man har otur. Det är analogiskt sett förmodligen helt onödigt, statistiskt sett, att låsa dörren, ändå gör vi det. Vi vill ha gjort det den 1000:e gången även om det var onödigt 999 gånger.
Citera
2026-06-13, 20:30
Medlem
Går man upp i luften kan man väl få tryck i hjärnan så då är väl ambulans säkrare på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Märkligt att de inte kan få åka helikopter, även om man kör i 200 tar det sin tid att åka från Växjö till Lund.

Men det är ju 50-års bröllopsfirande av kungaparet i dag samtidigt, vet inte om det gör att helikoptrar är uppbundna.
Citera
2026-06-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusodlare
Givetvis. Ja exp är öppen i mitten. och där ligger även en del patienter som kräver tillsyn osv uppkopplade. och resten ligger på rum eller längs med ena väggen en bit bort.

Men jag har ju svårt att se att källan är någon random person som sett och hört detta som legat på akuten. Utan det är uppenbart att det är vårdpersonal/polis som berättat detta till TuddeliTudd som har sagt uppgifterna här på Flashback.

Det håller jag med dig om, speciellt med tanke på att andra säger att det förekommit korrekt information tidigare i andra fall som bara inblandade kan ha vetat om. Man har ju inte sån "tur" mer än en gång att man hör något så allvarligt.
Citera
2026-06-13, 20:39
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Har missat händelsen och orkar inte läsa ikapp allt. Någon som har status på barnen?
Citera
2026-06-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Går man upp i luften kan man väl få tryck i hjärnan så då är väl ambulans säkrare på det sättet.

Nä precis snabbast är inte alltid bäst. Efter hjärntrauma vill man nog ha en lugn och stabil transport... positiv också tänker jag att de är så pass stabila att de kan transporteras 🙏🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in