Citat:
Ursprungligen postat av
TrollRoll
Tänker du efter lite själv så om någon grupp är så högt representerat inom något som 92% så är det en grupp av hög relevans. Det är naturligtvis inte det samma som att alla män är ett problem. Men som kvinna är det däremot ett stort problem eftersom du aldrig vet vilken man som kan bli hotfull mot dig, eller som här mot dina barn. Det är ingen slump att kvinnor blir rädda för män som de misstänker är hotfulla.
Biologiskt kön = sällsynt dålig förklaring till de flesta beteenden. Hade jag påstått motsatsen om kvinnor hade det skrikits mansgris. Men fördomen om män är rationell, man kan inte veta om man har otur. Det är analogiskt sett förmodligen helt onödigt, statistiskt sett, att låsa dörren, ändå gör vi det. Vi vill ha gjort det den 1000:e gången även om det var onödigt 999 gånger.