2026-06-11, 13:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebygden
Skulle ni anlita Sonja för att sälja er bostad?

En mäklare är en mäklare. De arbetar inte för någon välgörenhetsorganisation och är inte heller några Volontärarbetare = de uppbär lön för att utföra sitt arbete bra och att få ett bra omdöme av sina kunder för att ha utfört ett bra arbete och det omdömet är superviktigt för att de ska få gott renomé och för att kunna få nya kunder = fler jobb!

Så mitt svar är Ja.
Senast redigerad av CS128 2026-06-11 kl. 13:28.
2026-06-11, 17:26
Medlem
sonja är en värdig vinnare
2026-06-11, 17:28
Medlem
hur fan står det till i skallen på en om man hejar på Iki
2026-06-11, 19:36
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
hur fan står det till i skallen på en om man hejar på Iki

Fanns det någon som gjorde det ?
2026-06-12, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Fanns det någon som gjorde det ?
Har inte sett någon som hejade på Iki (bortsett från Marie då). I finalen var det ju bara Sonja eller Carro som folk ville skulle vinna. Själv höll jag benhårt på Sonja men sedan så ska jag erkänna att jag hellre sett Iki än Carro som segrare. Carro är en sjukt obehaglig människa.
2026-06-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Jag tycker att Iki hade en lätt resa. Som medlem i den större gruppen kunde hon och Marie i praktiken sitta och titta på medan Jonas, Halil och Sonja vann tävlingarna för deras lag.

Sedan på Gränslandet undvek hon att tävla för att komma tillbaka till Robinson för tidigt, att komma in sent med ett immunitetshalsband är ju lättare, kom hon bara till finalveckan var det endast minnestävlingen som skulle ställa till besvär (där kom hon nästsist), i de två följande hade hon nytta av att hon var kort och hade små fötter.

Det jag har emot Iki är hennes mobbning av personer som hon inte gillade, att hon valde en lätt väg till finalen var ett taktiskt drag som ju är tillåtet att använda. Förra säsongens vinnare körde ju en liknande taktik.

Skulle finalen ha gått mellan de tre starkaste hela säsongen igenom hade det varit mellan Ola, Jonas och Halil men gamla meriter räknas som bekant inte.

Men grattis till Sonja, hon jobbade sig hårt igenom Robinson, hon var nog en värdig vinnare.

Ja, det ser lätt ut att stanna längre på gränslandet men kom inte utan visst risktagande. Nu hade de ju tur att det inte riktigt kom några starka fysiska spelare dit (utom Sonja som var där och vände)

Jag ser väl inte riktigt den mobbning ni ser, hon säger ifrån till Lasse och följer sin pakt när det gällde vikter på Carro men där är väl tolkningen olika.

Jag är iaf glad att Sonja vann, duktig fysiskt och har uppenbarligen lyckats bra i det sociala spelet överlag (tittarna mer upprörda över att hon svek Lasse än han var tex).

Nu ska jag fortsätta se Survivor 50 (US) där alla är mot alla på en helt annan nivå.
2026-06-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Fake news

Hur gick det med detta tycker du?
2026-06-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Hur gick det med detta tycker du?
Hen kanske skrev så där för att trolla.

Att losern Carro skulle torska visste man ju på förhand. Sämst när det gäller. Precis som Ola och Aza. Ingen av de tre skulle kunna vinna ens om det var de tre i final.
2026-06-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Någon med plus som vill droppa några citat?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wrRgdL/robinson-2026-sa-gick-det-sen?utm_source=social&utm_medium=paidtraffic&utm_c ampaign=abmarknad-plus_robinson2026-sgds&utm_id=120252007365250670&utm_content=1202520 07365260670&utm_term=120252007365240670&fbclid=PAb 21jcAST3JhleHRuA2FlbQEwAGFkaWQBqziQrI8GjnNydGMGYXB wX2lkDzU2NzA2NzM0MzM1MjQyNwABp58MTccUI6T __KW5WjZOFTczXbULCZEyFl8iVpnOiLEVcdCevT2CnZYBFYHf_ aem_uziTiaucNKIr0dSoNO0xAw
Citat om vadå?
2026-06-14, 17:58
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Citat om vadå?

Antagligen frågar de om någon som har aftonblaskan kan skriva ut artikeln här
2026-06-14, 18:06
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Nej, hon vann inte men däremot fick hon åka på en räkmacka till finalen. Hon fick sitta och kalla juryn för djävla gubbar, säkert en höjdpunkt för henne, det var antagligen därför hon såg glad ut i tävlingen efteråt.
Iki borde blivit hemskickad efter läggmatchen på Gränslandet, tyvärr så är inte lättmatch ett regelbrott. Skönt att hon inte vann, om hon hade vunnit då hade hon varit den deltagare som varit minst värdig att vinna.

Ikis utbrott på Örådet när Marie vart utröstad förstår jag inte. Om Marie varit med i finalen och vunnit, då hade hon varit den näst minst värdiga att vinna då hon glidit genom säsongen.

Citat:
Med tanke på alla läggmatcher och avhopp på Gränslandet är det många som fått lättköpta chanser att komma därifrån tillbaka till Robinson. Gränslandet är en idiotisk idé som borde skrotas. Om man tänker bort Gränslandet skulle Carro, Sonja, Amadeus och Iki alla åkt hem i stället för att nu vara i final.
Jag håller med om att Gränslandet borde skrotas.

Märkligt att folk gav Hanna en fribiljett in i Robinson utan mothugg, detta fenomen har även hänt i andra säsonger. Om man är där då vill man väl in i Robinson igen annars hade man kunnat åka hem.

Går tillbaka till Robinson 2023 våren, skandalen då Zeki attackerade Dennis B (den äldre). Oklart om Zeki knuffade eller tryckte ner Dennis, filmteamet satt och fikade och hann inte få med allt. Säsonger efter detta då har det varit lugnare i Gränslandet, tjafs och småbråk finns kvar. Uppenbart att produktionen infört striktare trivselregler där. Även om de spelar emot varandra/är fiender så beter sig som vänner för det mesta. Blir inte mycket drama i Gränslandet nuförtiden.

Hoppas nästa säsong blir bättre.
2026-06-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Citat om vadå?

Citat ur PLUS-artikeln i länken jag skickade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem