2026-06-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Amadeus har bidragit till många skratt, både för deltagarna och publiken. Kan inte jämföras med Marie.

Dessutom är han funktionsvarierad, eller efterbliven kanske jag ska säga eftersom detta är Flashback. Han borde fått vara kvar enbart pågrund av det. Diskriminering…
2026-06-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReturRetur666
Redan förutbestämt att manshatare Iki vinner i år. Vänstermedian TV4 utsåg henne innan programmet hade börjat.

Hoppsan.
2026-06-10, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReturRetur666
Redan förutbestämt att manshatare Iki vinner i år. Vänstermedian TV4 utsåg henne innan programmet hade börjat.

Nej, hon vann inte men däremot fick hon åka på en räkmacka till finalen. Hon fick sitta och kalla juryn för djävla gubbar, säkert en höjdpunkt för henne, det var antagligen därför hon såg glad ut i tävlingen efteråt.
2026-06-10, 15:50
Medlem
Hade varit kul om två av dem var nära målet samtidigt. Som i finalen hösten 2022 fast ännu jämnare.
2026-06-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Trist vinnare, hade varit lika trist om Iki vunnit.
Carro var mitt hopp.
enig carro nvar en mycket fin tjej
2026-06-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Hur lång är Iki? 145?
Jag är mer nyfiken på hur lång är vinnaren Sonja?
2026-06-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Nej, hon vann inte men däremot fick hon åka på en räkmacka till finalen. Hon fick sitta och kalla juryn för djävla gubbar, säkert en höjdpunkt för henne, det var antagligen därför hon såg glad ut i tävlingen efteråt.

Men alltså, storfavoriterna Ola och Jonas åkte ju ut på eget bevåg trots att alla i tråden dumförklarat tjejerna för att inte rösta ut Jonas. Iki vann plankan och vann dessutom gränslandet över Carro OCH tävlat där för att slippa åka ut. Sen gav hon en vinst till Amadeus visserligen.

Bara för att man inte gillar Iki så behöver man inte säga saker som räkmacka.

Hade hon vunnit hade hon säkert också fått en fördelaktigare klippning så skulle knappast säga att hon är favoriserad av produktionen i och med att hon blivit så avskydd?
2026-06-11, 07:55
Medlem
Får alla som är med läsa sina personliga brev i efterhand?
2026-06-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Men alltså, storfavoriterna Ola och Jonas åkte ju ut på eget bevåg trots att alla i tråden dumförklarat tjejerna för att inte rösta ut Jonas. Iki vann plankan och vann dessutom gränslandet över Carro OCH tävlat där för att slippa åka ut. Sen gav hon en vinst till Amadeus visserligen.

Bara för att man inte gillar Iki så behöver man inte säga saker som räkmacka.

Hade hon vunnit hade hon säkert också fått en fördelaktigare klippning så skulle knappast säga att hon är favoriserad av produktionen i och med att hon blivit så avskydd?

Jag tycker att Iki hade en lätt resa. Som medlem i den större gruppen kunde hon och Marie i praktiken sitta och titta på medan Jonas, Halil och Sonja vann tävlingarna för deras lag.

Sedan på Gränslandet undvek hon att tävla för att komma tillbaka till Robinson för tidigt, att komma in sent med ett immunitetshalsband är ju lättare, kom hon bara till finalveckan var det endast minnestävlingen som skulle ställa till besvär (där kom hon nästsist), i de två följande hade hon nytta av att hon var kort och hade små fötter.

Det jag har emot Iki är hennes mobbning av personer som hon inte gillade, att hon valde en lätt väg till finalen var ett taktiskt drag som ju är tillåtet att använda. Förra säsongens vinnare körde ju en liknande taktik.

Skulle finalen ha gått mellan de tre starkaste hela säsongen igenom hade det varit mellan Ola, Jonas och Halil men gamla meriter räknas som bekant inte.

Men grattis till Sonja, hon jobbade sig hårt igenom Robinson, hon var nog en värdig vinnare.
2026-06-11, 13:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Hoppsan.

🤔😂🤣
2026-06-11, 13:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Jag tycker att Iki hade en lätt resa. Som medlem i den större gruppen kunde hon och Marie i praktiken sitta och titta på medan Jonas, Halil och Sonja vann tävlingarna för deras lag.

Sedan på Gränslandet undvek hon att tävla för att komma tillbaka till Robinson för tidigt, att komma in sent med ett immunitetshalsband är ju lättare, kom hon bara till finalveckan var det endast minnestävlingen som skulle ställa till besvär (där kom hon nästsist), i de två följande hade hon nytta av att hon var kort och hade små fötter.

Det jag har emot Iki är hennes mobbning av personer som hon inte gillade, att hon valde en lätt väg till finalen var ett taktiskt drag som ju är tillåtet att använda. Förra säsongens vinnare körde ju en liknande taktik.

Skulle finalen ha gått mellan de tre starkaste hela säsongen igenom hade det varit mellan Ola, Jonas och Halil men gamla meriter räknas som bekant inte.

Men grattis till Sonja, hon jobbade sig hårt igenom Robinson, hon var nog en värdig vinnare.

Klockren analys 🎯👌
2026-06-11, 13:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Får alla som är med läsa sina personliga brev i efterhand?

Troligen - fast efter de har åkt ut!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in