2026-06-04, 18:39
  #2581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Alltså det förvånar väl inte mig om de inte filmar under själva stormen. De skulle ju inte göra sig besväret att flytta alla till ett nytt läger på en annan ö om det inte var allvar. Jag kan dock hålla med om att avsnittet inte var speciellt underhållande.

Några bilder på hur det blåser i träden, höga vågor och saker som flyger omkring hade nog höjt nivån på dramatiken. Hela säsongen har vi fått se långa tagningar med drönarkameror över vad som bara ser ut som ett turistparadis. Litet bilder av "stormen" hade vi väl kunnat få se som omväxling? (Fast det kanske ingår i avtalet med "Robinsonfabriken" att tv-bolagen inte får visa några negativa bilder av Filippinerna? Det skulle inte förvåna mig).
Men nej, jag tror inte att det var någon storm. När de kom fram till evakueringslägret så visades flera gånger bilder på en rejäl japansk betongbunker som att det var där de skulle söka skydd. När de sedan befann sig i det "stormsäkra lägret" (bunkern?) så var det enda skydd de hade mot vinden en bokstavligen lövtunn palissad kring deras område. Om det hade blåst tropisk storm, eller "orkan" som någon påstod i dagens avsnitt att det varit, så hade de där rumsavskiljarna av palmblad flugit all världens väg.
Jag vet inte varför de flyttade de tävlande till en annan plats, som kan ha legat precis runt hörnet från deras vanliga läger för allt vad vi tittare vet, men inte fan berodde det på något oväder!
Och ta sedan vågorna som kom rullande när de tävlade i plankan. Berodde de på den redan överblåsta "orkanen" (som någon sade) eller var de i själva verket svallvågor efter en motorbåt som fått köra runt i cirklar för att någonting skulle hända i den "ikoniska" tävlingen? Hmmm...
Jag vet vad jag tror och jag lägger upp ett riktigt Aza-garv rätt i ansiktet på den som köper "orkanen" som orsak.
__________________
Senast redigerad av GregersWerle 2026-06-04 kl. 18:48.
2026-06-04, 19:27
  #2582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotalisten
Vad är det för bleka ”sår”/märken nästan alla har på överarmarna? Har de skavt sig på nåt eller vad?
Ovanligt mycket plåster & bandageringar på alla i år också, eller? Som att de snubblat omkring och gjort sig illa till höger och vänster.
De har fått "Filippinska tatueringar" (Filippina venerea). En exotisk sjukdom som huvudsakligen grasserar i Manillas hamnkvarter. Oerhört smittsam vid könsumgänge men tämligen ofarlig. Behandlas med antibiotika, vanligtvis injicerat penicillin. Lämnar dock stora bestående (och avslöjande) ärr på huden. Ett gammalt sjömanstrick var därför att låta tatuera över ärren, därav det vardagliga namnet på åkomman.
__________________
Senast redigerad av GregersWerle 2026-06-04 kl. 19:35.
2026-06-04, 20:11
  #2583
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Nej de tog bort honom strategiskt för få en röst mindre, vi snackar en dag tidigare.

Du kan ju inte på allvar mena du tror de tog bort hans röst för han längtade hem?
Han blev ju utröstat, de som satt i juryn hade förlorat i tävlingar. Så där har vi orsaken.

Carros nackdel var inte så farlig ändå, efter första plankan hade alla lika smal eller bred planka att stå på.
2026-06-04, 20:18
  #2584
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
snälla du, moderatorerna kan ju endast ta ansvar för deras forum, du är smått låg intelligent va?

Det jag menar är att dessa appar som är större media än Flashback, spoilar mer än vad detta forumet gör.
2026-06-04, 20:20
  #2585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Han blev ju utröstat, de som satt i juryn hade förlorat i tävlingar. Så där har vi orsaken.

Carros nackdel var inte så farlig ändå, efter första plankan hade alla lika smal eller bred planka att stå på.
nejdu kolla förra säsongen, alla som fick exit avsnitt fick rösta, dvs produktionen bestämmer vilka som vinner.,
2026-06-04, 20:31
  #2586
Medlem
Spoilar en som inte vinner så klicka inte om du inte vill veta.
2026-06-04, 21:13
  #2587
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Han blev ju utröstat, de som satt i juryn hade förlorat i tävlingar. Så där har vi orsaken.

Carros nackdel var inte så farlig ändå, efter första plankan hade alla lika smal eller bred planka att stå på.

Ja, Aza blev utröstad. Det blev ju även Halil, så det kan inte vara orsaken. Halil var ju med nu i röstningen.
__________________
Senast redigerad av LoppeliLoppan 2026-06-04 kl. 21:17.
2026-06-04, 22:04
  #2588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Spoilar en som inte vinner så klicka inte om du inte vill veta.

Hur vet du det?
2026-06-04, 22:20
  #2589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackordet
Hur vet du det?

Kan ha nära kontakt med någon i produktionen
2026-06-04, 22:35
  #2590
Medlem
Amadeus måste vara en av de skönaste karaktärerna någonsin, så synd att han pkte
2026-06-04, 22:42
  #2591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Kan ha nära kontakt med någon i produktionen

Hoppas du har rätt
2026-06-04, 23:00
  #2592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Spoilar en som inte vinner så klicka inte om du inte vill veta.
Fake news

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in