Citat:
Ursprungligen postat av
Sillfabrikoren
Alltså det förvånar väl inte mig om de inte filmar under själva stormen. De skulle ju inte göra sig besväret att flytta alla till ett nytt läger på en annan ö om det inte var allvar. Jag kan dock hålla med om att avsnittet inte var speciellt underhållande.
Några bilder på hur det blåser i träden, höga vågor och saker som flyger omkring hade nog höjt nivån på dramatiken. Hela säsongen har vi fått se långa tagningar med drönarkameror över vad som bara ser ut som ett turistparadis. Litet bilder av "stormen" hade vi väl kunnat få se som omväxling? (Fast det kanske ingår i avtalet med "Robinsonfabriken" att tv-bolagen inte får visa några negativa bilder av Filippinerna? Det skulle inte förvåna mig).
Men nej, jag tror inte att det var någon storm. När de kom fram till evakueringslägret så visades flera gånger bilder på en rejäl japansk betongbunker som att det var där de skulle söka skydd. När de sedan befann sig i det "stormsäkra lägret" (bunkern?) så var det enda skydd de hade mot vinden en bokstavligen lövtunn palissad kring deras område. Om det hade blåst tropisk storm, eller "orkan" som någon påstod i dagens avsnitt att det varit, så hade de där rumsavskiljarna av palmblad flugit all världens väg.
Jag vet inte varför de flyttade de tävlande till en annan plats, som kan ha legat precis runt hörnet från deras vanliga läger för allt vad vi tittare vet, men inte fan berodde det på något oväder!
Och ta sedan vågorna som kom rullande när de tävlade i plankan. Berodde de på den redan överblåsta "orkanen" (som någon sade) eller var de i själva verket svallvågor efter en motorbåt som fått köra runt i cirklar för att någonting skulle hända i den "ikoniska" tävlingen? Hmmm...
Jag vet vad jag tror och jag lägger upp ett riktigt Aza-garv rätt i ansiktet på den som köper "orkanen" som orsak.