Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
För dig kanske men jag (och de flest med mig) har inha som helst problem med att se skillnad på när en moderator skriver som moddrator och när denne skriver som vanlig användare.
Ingen vettig användare kan ju anse att en moderator även är moderator när denne skriver i forumdelar denne inte ens modererar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Lite udda analogi, men om vi tänker på andra forumdelar som andra arbetsplatser, så ja. Om Pelle är chef på företag A, men även jobbar på företag X, så spelar hans chefskap på företag A ingen roll när han jobbar på företag X.

Fast om du retar upp en moderator, så kommer han eller hon att komma ihåg det även han/hon inte kan göra något åt dig just i den tråden. Det finns alltid en risk att han/hon försöker trycka till dig senare, t.ex. i en omröstning om ifall du ska stängas av eller inte. Vi kan förstås inte veta hur ofta detta sker, men man ska inte vara FÖR naiv heller.
Detta ÄR nackdelen med moderatorer som samtidigt är inblandade i forumet som vanliga medlemmar. Sedan fattar jag också att Flashback inte har råd att anställa professionella moderatorer, och att människor som inte själva är inblandade i forumet som vanliga medlemmar inte skulle ha någon lust att moderera det gratis. Så det är de här premisserna vi får leva med.