Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Eftersom hans lön utbetalas från Irland till honom oskattat så är det Rask själv som ska betala in skatt och göra avdrag för en eventuell utmätning.
Jag hoppas att han blir synad i sömmarna av någon som orkar kontakta fogden om hans inkomst.
De kan kanske utmäta hans bankkonto?
När Rask fick 3000 utmätt i höstas så var det någon utbetalning från staten (överskjutande skatt eller liknande). Då kan det utmätas direkt.
Undrar förresten om han har skött bokföringen eller om han kan bli aktuell för ekobrott igen.
Jag undrar själv hur han tar ut sin ersättning från Youtube numera, men "haters" är för lata och för snälla för att anmäla. Alla tror att någon annan gör, eller att myndigheterna utför sitt uppdrag eller läser på Flashback. Eller så skiter man i utfallet men vill påpeka ett uppenbart fusk.
Jag vet vem som tipsade om hur Rask tog Swish till tre olika privata telefonnummer på sina lives back in the days och hur många timmars telefonsamtal det krävdes att nå en gammal (på riktigt gammal) gubbe som fann saken intressant nog att ta tag i.
Uppenbart inte gubben de sände UPP ärenden till, utan den gubben alla yngre kollegorna och cheferna räknat ut som bromsklossen. Han som inte ens visste vad en browser är. Det var sedan åtskilliga pedagogiska timmar att förklara vad Youtube är, vad Swish är, att be den gubben läsa på om lagen att det
inte är gåvor som
inte ska beskattas. Vad en livestream på Youtube är. Sända bevis, då gubben precis som alla andra inte är vaken eller kan se på livestreams utanför arbetstid. Nyckeln var att detta var en rättskaffens anställd som var spyless på att alla amerikanska uttryck var saker som togs för givet att han skulle förstå. Bli idiotförklarad. Och att han ansågs som så passé att han ändå jobbade så långsamt att han fick gå till botten med ärendet helt under radarn. Att hungern i honom väcktes att ta revansch, och bli den mest insatta i hur livestreamers tar Swish till sina privata nummer utan att redovisa det. Han gick i pension med flaggan i topp!
Om du nu VET att Rask inte skattar, och du tycker eller tror han ska synas i sömmarna, så kommer det inte räcka för en åtgärd att du påstår det på Flashback. Men, jag sympatiserar med att du nöjer dig med att veta att du har rätt. Men förvänta dig ingen åtgärd. Rask är en väldigt liten fisk i ett stort hav av fifflare. Och denna gången är han på botten. Har skulder upp över öronen, drar in småslantar. Bor med tre barn man inte gör hemlösa. I klartext: ingen myndighet som Kronofogden eller Skatteverket kommer att punktbevaka Rask för att eventuellt dra en tusenlapp extra någon gång ibland. Ska det ske måste du vara på tårna, du måste presentera bevis som sparar (nej förlåt BEsparar) dem lejonparten av allt arbete.
Då de flesta här tycker att det inte är gynnsamt att familjen i stort ska ha mindre röra sig med, som kommer drabba barnen, så... Det räcker faktiskt gott att Baronen själv skryter om att HANS nya trummor står i hallen som frugan inreder. Att HAN inreder det gemensamma utrymmet frun inte gillar stilen i och barnen inte har talan i, där hon tvingas sova. Hon, som kliver upp 05:30 för att arbeta när han runkar tills hon tar lunch, hon som kommer hem till att han kört en tvättmaskin med kläder HON köpt till barnen. Sen måste han jobba i deras gemensamma utrymmen, för de kanaler han reagerar på släpper sitt content från kl 15. Och när hon somnat delar han nudes till kåta fruntimmer som inte ställer krav på lojalitet, driftighet, tankeverksamhet eller andra attraktiva drag utöver "140k följare och gift kändis som rankar mig 14 år äldre kvinna som spännade, intressant och sexig" för han har hela natten på sig vara vaken. Eller, vaken och vaken -
otrogen som vi tråkiga normies kallar det som Rask kallar för "kåt" med en överenskommelse hans fru valt de ska ha för ett spicy sexliv. De har detta behov som eggar upp dem. Kanske krävs det udda lösningar när den ena jobbar röven av sig och den andra har hela veckan på sig spana in andras rövar och få beröm för sig egen? Just det är deras nöje eller problem, helt ärligt bryr jag mig bara om det då jag tror att han ljuger.
Jag personligen skiter blankt i om han försnillar några tusen från staten istället för att betala tillbaka skulder till staten, när det ÄCKLIGA är att han spenderar pengarna på sig själv. Att han är så öppen med hur han bortprioriterar sin fru och barn, fokuserar på slicka röv på Jockiboi som ser Rask som en dum apa som inte kräver någon lojalitet tillbaka. Det är en grop han gräver till sig själv och ett straff som dokumenteras så gott som dagligen.