2026-06-12, 18:06
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Då var det inga miljooooner som du först menade, viss skillnad. Jag är inte speciellt påläst i denna soppa, men tycker generellt att det är ett bedrövligt drev från vänsterblivna media mot SD. Det finns så sjukt många skandaler att plocka från V eller S om de skulle vilja.

Det gör mig riktigt orolig för hur indoktrinerade vi faktiskt är. Jag kan spontant tycka att det är en skitgrej att investera i ett bolag, pengar hade han nog ändå, eller kanske lånat. Men nu ska man efterhandskonstruera och få honom att framstå som ett fifflande monster. Ska sägas att jag inte röstar på SD, men anser ända att media passerat varje gräns i sitt drev. Samma jävla idioter gjorde världens grej av deras trollfabrik, med rätta, men de har närmast helt glömt bort att skriva om den trollfabrik S har, eller om lotteriskandalen.

Fast nu är ju Tv 4 privatägt av Schibstedt!
Citera
2026-06-12, 18:27
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Fast nu är ju Tv 4 privatägt av Schibstedt!
Det spelar mindre roll, de är lika vänsterblivna och har kritiserats för det.
Citera
2026-06-12, 18:42
Medlem
Tantradyss avatar
Citat:
Då var det inga miljooooner som du först menade, viss skillnad. Jag är inte speciellt påläst i denna soppa, men tycker generellt att det är ett bedrövligt drev från vänsterblivna media mot SD. Det finns så sjukt många skandaler att plocka från V eller S om de skulle vilja.

Det gör mig riktigt orolig för hur indoktrinerade vi faktiskt är. Jag kan spontant tycka att det är en skitgrej att investera i ett bolag, pengar hade han nog ändå, eller kanske lånat. Men nu ska man efterhandskonstruera och få honom att framstå som ett fifflande monster. Ska sägas att jag inte röstar på SD, men anser ända att media passerat varje gräns i sitt drev. Samma jävla idioter gjorde världens grej av deras trollfabrik, med rätta, men de har närmast helt glömt bort att skriva om den trollfabrik S har, eller om lotteriskandalen.

Ehh, vafan har du för moral människa? Du verkar inte kunna skilja på rätt eller fel. Skärp till dig!
Citera
2026-06-12, 18:57
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Ehh, vafan har du för moral människa? Du verkar inte kunna skilja på rätt eller fel. Skärp till dig!
Vi kan väl vänta med att snacka om moral tills han blivit fälld. Det är så jävla mycket mygel i alla partier, men så fort SD gjort något lyfts det fram i rampljuset de luxe. S och V kommer undan, det vet du också, så var är den journalistiska moralen?
Per Hermansson som ska vara politiskt neutral sa i TV4 att det var otroligt glädjande att SD backade. Var fan har man sin moraliska kompass då? Pers uppgift är inte att verka för oppositionen, utan att neutral återge verkligheten. Våra jävla journalister är så vänsterblivna att det är svårt att inte oroa sig över hur indoktrinerade vi blir.
Citera
2026-06-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det lutar mot ÖP.

Låter bra. Hade också kunnat tänka mig att rösta ÖP men vill inte riskera att slänga bort min röst.
Citera
2026-06-12, 20:46
Medlem
Vilken idiot!
Det som verkligen är skrämmande är att det finns så många klappskallar i detta land som röstar på han och hans parti.
Det är verkligen synd om svenska folket som inte har bättre förstånd.
Citera
2026-06-12, 22:38
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Det spelar mindre roll, de är lika vänsterblivna och har kritiserats för det.

Är du lite eljest, ett norsk bolag?
Citera
2026-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Kan du berätta för mig hur du kan anse det vara dina skattepengar & vad får partier göra med de pengar de får in?
Alla skattepengar är mina pengar som skattebetalare. Eller tycker du det är ok att fuska med vissa skattepengar? Du är tokvänster antar jag.
Citera
2026-06-12, 23:53
Medlem
Threadkillers avatar
Värt att nämna även i denna tråd, utifall att det inte skulle ha gjorts:

90 procent av upplagan på 10.000 exemplar av Göran Perssons bok "Se dig själv i andra" köptes in av olika socialdemokratiska föreningar enligt SvD, som även nämner Lars Leijonborgs bok "Global utmaning" ("en stor del" av 4.000 ex köptes in av Folkpartiet). Maud Olofssons "Min dröm för Sverige" trycktes och såldes av partiet, med royalties till partiledaren - vilket precis som i Åkesson-fallet innebär att partiet tog hela den ekonomiska risken.

https://www.svd.se/a/2a92c88d-9b99-3881-8de7-e279f5644ced/stodkop-raddar-politiska-bocker

Åkessons är måhända den "värsta" av dessa affärer. Eller inte, det är svårt att säga, men man kan åtminstone argumentera för det. Men försök inte slå i mig att Åkessons bokaffär med SD är så mycket värre än de andra att det är rimligt med noll reaktion, eller rentav en milt positiv reaktion, på dessa (SvD:s rubrik är "Stödköp räddar politiska böcker") och ett jättedrev om dödsmördarkorruption mot Åkesson/SD.

Inga medier har över huvud taget granskat de andra partiernas bokinköp från partiledarna. Alls.

Jag vill för övrigt minnas att sossarna köpte in en massa av Mona Sahlins böcker också, men orkar inte kolla upp saken just nu. Om så skedde är det begravt i någon notis i SvD eller DN, utan att några frågor ställts. Om ens det.
Citera
2026-06-12, 23:58
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys

Du fördömer alltså sossarnas stödköp av Göran Perssons bok? Något annat vore ju djupt omoraliskt. Särskilt när du så aggressivt undrar över andras moral.
Citera
2026-06-13, 00:02
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Att SDs eget bokförlag köper upp och distribuerar partiledarens bok låter helt naturligt.
”Distribuera” betyder på SD-språk att dom elda upp dom. Bokbål som kännetecknen, jo jag tackar jag.
Citera
2026-06-13, 07:53
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är du lite eljest, ett norsk bolag?
Bolagsstyrningen går inte in i de enskilda redaktionerna och petar. Och du menar att jag är eljest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in