2026-06-10, 13:03
Medlem
Jag undrar även hur mycket kosher-folket betalar Jimmie Åkesson för att vurma för dem så som han gör. Jimmie Åkesson och SD är ju som bekant helt kosher idag, ja så mycket att det är skrattretande.

Detta gäller ju dock inte bara SD ska tilläggas. KD är ju lika illa där Ebba och Alice Måwe sitter och skriver så mycket kosher-positiva saker dagligen på sociala medier att det är läskigt.

#AfS2026
Senast redigerad av Avalancheking 2026-06-10 kl. 13:07.
Citera
2026-06-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Jimmie och gänget omkring honom har ju lurat brallorna av den så kallade nationella rörelsen i Sverige.

Allt handlar i slutändan bara om att sko sig på skattebetalarnas bekostnad, sedan tar Jimmie & Co på sig kippan och kysser muren i Israel.

Det enda som betyder något för honom är hans egna pengar, ännu mer pengar än han har tillgång till och dom intressen som betalar honom som han kan sälja vad som helst till, som svenskt näringsliv och olika friskoleföretag. Också Israel såklart, det enda denna märkliga figur orkar engagera sig kring och när Israel kritiseras, då måste såklart korrupta Åkesson säga ifrån och markera, det är alltid viktigt Helt jävla sanslöst är vad det är!
Citera
2026-06-10, 13:15
Medlem
Ett och annat har han i alla fall snappat upp under sina resor till "Det Heliga Landet".

Han går konsekvent från klarhet till klarhet ändå lille Jimmie.
Citera
2026-06-10, 13:29
Medlem
Välkommen in i matchen!

Det finns en anledning till att ingen åker dit för korruption i detta avlånga kukland

kan du lista ut varför
Citera
2026-06-10, 13:35
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är mycket nu, som Stefan Sauk sa.

Upplägget är inte ovanligt och verkar inte gå emot svensk lagstiftning.
Citera
2026-06-10, 13:59
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
Ska vi gissa att konsensus i tråden kommer vara precis som varje gång när SD gör något dumt som att köpa ladd eller pilla på barn.

Det var inte fel.
Om det var fel gör andra samma fel.
Om andra gör samma fel är det värre när de gör det.
Om det är värre när andra gör fel ska man inte prata om SDs fel.
Om man pratar om SDs fel är man avlönad av sossarna.
Är man avlönad av sossarna har man fel.
Det är ju ingen hemlighet att SD attraherar den lågutbildade och äldre generationen, dvs människor som inte kan bete sig på nätet och även IRL.
Citera
2026-06-10, 14:02
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Jo fast böckerna var ju osäljbara, de fick elda upp de flesta.

Även om priset per bok är konstigt lågt, Jimmie fick ju med dealen in 1,7 miljoner i bolaget.

Förmodligen har man lämnat ut dem gratis till gräsrötter inom SD och sedan resten majoriteten av böckerna fick man elda upp. Förmodligen höga lagerhållningskostnader att lagra tiotusentals böcker.

Den gavs ut 2018 och köptes upp av ADBO runt den tiden också vad jag kan läsa.
Normal försäljningstid på en utlaga kan väll ofta handla om upp till 10 tals år. Vet inte var du får osäljbar från? JÅ är en ganska unik livs-karriär i svensk historik, oavsett vad man tycker om SD kan hans tankar vara interessant även lång tid framåt.

Gissar den skrevs för att ingå i det politiska arbetet och SD besörjde med produktionskostnad, vilket är helt ok
Senast redigerad av frdk 2026-06-10 kl. 14:10.
Citera
2026-06-10, 14:21
Medlem
Han har ju inte bara sin höga lön från det allmänna för sitt partiledarskap och sin riksdagsplats. Han har även ersättning från SD. Utöver detta har han ersättning från Sölvesborgs kommun där han är verksam i kommunpolitiken, detta parallellt medan han besitter en riksdagsplats.
Räkna på detta, någon!
Citera
2026-06-10, 14:31
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Knasigaste jag läst idag.

Ja! Det uppehör att vara skattepengar när de överförts till SD.

Barnbidraget upphör att vara skattepengar när det betalats ut.

Jag köper inte mat till mina barn för skattepengar bara för att jag tar emot barnbidrag.

LL
Citera
2026-06-10, 14:53
Medlem
Det är ju statliga pengar i botten som ska går till partiet. Förmodligen kan SD disponera dessa ganska fritt. Men stora frågan är nog hur medlemmarna i SD:s lokala/regionala distrikt uppfattar att ledningen styr stora summor till sina egna fickor. Som gräsrot skulle jag bli rätt förbannad. Antar att det gnisslas internt. Blir nog rätt blodigt när/om partiet börjar förlora väljare. Politik är en smutsig bransch med knivhugg från de mest oväntade håll.
Citera
2026-06-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Ja! Det uppehör att vara skattepengar när de överförts till SD.

Barnbidraget upphör att vara skattepengar när det betalats ut.

Jag köper inte mat till mina barn för skattepengar bara för att jag tar emot barnbidrag.

LL
Märklig jämförelse. Kan du utveckla! Om du behöll pengarna så att de inte kom dina barns behov till godo är det kanske jämförbart?
Senast redigerad av Postino 2026-06-10 kl. 15:11.
Citera
2026-06-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Det kanske bara är jag men SD får väl göra vad de vill med sina pengar & vill de nu sprida sin messias ord genom att köpa hans bok & dela ut den/sälja den får de väl göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Ja, men inte med mina skattepengar. Du tycker alltså att korruption är ok om det är sd?

Kan du berätta för mig hur du kan anse det vara dina skattepengar & vad får partier göra med de pengar de får in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in