2026-06-12, 15:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Varför drog inte Facebookgruppen igång en första maj demonstration, första maj är ett dedikerat datum för att belysa orättvisor- orättfärdigheter. Men att datumet ofta länkas till vänster har nog gjort att det förbjudits av Dumpens styrelse, de hatar vänster fastän de bedyrar att politik inte berör dem. Svårt att få ekonomisk vinning av det dessutom.
Citera
2026-06-12, 15:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det vet jag inte.

Men det jag kommenterade var att Takanashi låtsades vara en 50+ gubbe i flera månader i något syfte som verkar oklart. För att förstå Dumpen?

Vad tycker du om det?
Vad såg du för skaderisker med det? Hästar och hundar skiter på backen, detta hanterar man, inte gnäller om det.
Citera
2026-06-12, 15:55
Medlem
Citat:
Miljörörelsen är ju ganska kontroversiell också med att limma fast sig på vägen och stoppa trafik.
Det behövs extrema metoder, ofta bryts lagar när förändringar sker.

Om Dumpen inte behöves skulle den inte finnas. Det finns uppenbart en plats för Dumpen med det stora problemet med gäddor som finns på nätet.

Angående aga var det en annan tid utan t.ex. internet.
Men jag kan tänka mig att de gjordes allt som krävdes med de medel man hade på den tiden.
Ok, jag förstår att du förespråkar folkdomstolar och pöbelvälde framför demokrati, men det samhället vill inte jag ha. Jag respekterar om du föredrar anarki
De vet att det de gör är olagligt och de tar sina straff och dessutom drabbar det inga familjer och barn med förföljelser och trakasserier på olika sätt . De familjerna är väldigt många och inte få som är din extrema lögn. Din människosyn är riktigt rutten och du borde skämmas istället för att sitta här och yvas! USCH !!!
Citera
2026-06-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vad såg du för skaderisker med det? Hästar och hundar skiter på backen, detta hanterar man, inte gnäller om det.

Problemet är att han använder det som argument. Då han inte dokumenterade det är det obegripligt.

Trust me bro argument.
Citera
2026-06-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, jag förstår att du förespråkar folkdomstolar och pöbelvälde framför demokrati, men det samhället vill inte jag ha. Jag respekterar om du föredrar anarki
De vet att det de gör är olagligt och de tar sina straff och dessutom drabbar det inga familjer och barn med förföljelser och trakasserier på olika sätt . De familjerna är väldigt många och inte få som är din extrema lögn. Din människosyn är riktigt rutten och du borde skämmas istället för att sitta här och yvas! USCH !!!

Ambulanser och dylikt som måste fram då?

Hur vet du hur många det är?
Citera
2026-06-12, 15:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Problemet är att han använder det som argument. Då han inte dokumenterade det är det obegripligt.

Trust me bro argument.
Okej, då förstår jag, du litar inte på att hen talar sanning, sanningen är svår att utläsa här i diverse poster.
Citera
2026-06-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ambulanser och dylikt som måste fram då?

Hur vet du hur många det är?

Det har publicerats flera gånger och anhöriga har uttalat sig . Hur vet du att det är få? Dumpens nonsensarkiv igen??
Citera
2026-06-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Okej, då förstår jag, du litar inte på att hen talar sanning, sanningen är svår att utläsa här i diverse poster.
Att jag wallraffade på nätet och utgav mig för att vara 50+ och ragga fjortisar , för att få syn på om det verkligen var så att fjortisar dreglade efter 50 plussare på nätet , har orsakat ett outplånligt trauma hos mr Buffalo. Han gillar nämligen inte verkligheten och borde anlita dumpens traumaenhet för terapi.
Till min stora glädje , men till hans stora sorg var det ingen fjortis som svarade mig , inte ens ett hej.
Citera
2026-06-12, 16:07
Medlem
Citat:
Miljörörelsen är ju ganska kontroversiell också med att limma fast sig på vägen och stoppa trafik.
Det behövs extrema metoder, ofta bryts lagar när förändringar sker.

Om Dumpen inte behöves skulle den inte finnas. Det finns uppenbart en plats för Dumpen med det stora problemet med gäddor som finns på nätet.

Angående aga var det en annan tid utan t.ex. internet.
Men jag kan tänka mig att de gjordes allt som krävdes med de medel man hade på den tiden.
Miljörörelsen rör sig frammåt utan de idioterna som beteer sig som rövhattar.
Ärligt får miljörörelsen en sämre bild av allmänheten av dessa störande moment speciellt när trafik stoppad och räddningstjänsten inte kommer fram med sina bilar och folks liv sätts i fara. Något som dessa extremister får skit för gång på gång på gång.

Det är en bra jämförelse dock. Det går att föra diskutionen frammåt utan att limma frast sig eller förstöra monument så som stonehenge. För diskutionen går frammåt och många lagar med mera har ändrats utan dessa demonstrationer även om de tar till sig utav "äran"
Citera
2026-06-12, 16:27
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Åter igen initierat. Förvänta dig inga andra svar än upprepningar ur dumpens nonsensarkiv .

Tack. Ja, det verkar tyvärr inte bättre. Det blir snabbt rundgång när de fasta fraserna utmanas med lite vanlig juridik och medicinska fakta. Skönt att se att det finns fler här inne som föredrar att hålla huvudet kallt och diskutera utifrån hur verkligheten faktiskt ser ut och hur den är.

Citat:
Du citerar något jag inte skrivit. Jag skrev inte "lite" mobbade. Jag skrev mobbade.
Uthängningen mot personen ska slå hårt mot gäddan. Det är hela poängen.
Att omgivningen drabbas på olika sätt är vi inte överens om.
Det finns säkert några fall då de slagit snett då de snart är uppe i 800 gäddor.
Men de flesta människor har empati nog att förstå att det är svårt för de anhöriga.
Sedan så har vi ju anhörighjälpen från Dumpens sida och uppmaningen till tittare att inte kontakta anhöriga.

Jag menar att de går att jämföra med miljörörelsen som också fått domstolen efter sig. Inget annat.

Vi är nog inte överens där att rättsstaten är perfekt som den är utan Dumpen.

De flesta förändringar görs genom att bryta mot lagen. Man kan säga att Dumpen är lite av en civil olydnad på sitt sätt. Då domstolen jagar Sara.

Okej, låt oss skippa ordet lite då, om det fick dig att tappa tråden.

Din poäng var ändå att eftersom de flesta svenskar blivit mobbade så är ett livslångt trauma inte så vanligt. Det är fortfarande en helt hårresande bortförklaring. Att bli retad i skolan eller utfryst på en arbetsplats är fruktansvärt, det kan både du och jag hålla med om, men det går inte ens att jämföra med att få sitt namn, bild, hemadress och arbetsplats uthängt på nätet för all framtid. Det är en digital avrättning som helt medvetet är designad för att maximera traumat.

Sedan motsäger du dig själv så det sjunger om det. Du skriver först att syftet är att det ska slå hårt mot gäddan men i nästa mening köper du Dumpens PR-snack om deras anhörighjälp och att tittarna inte ska kontakta familjen. Förstår du inte att det är en omöjlig ekvation? Man kan inte detonera en social kärnvapenbomb i en mans liv (en kvinnas också) och sen låtsas som att tryckvågen inte pulveriserar hans barn och fru som bor under samma tak. Att skicka med en disclamer är bara ett fegt sätt att försöka tvätta sina egna händer rena från de sidoskador man aktivt orsakar.

Att du sedan fortsätter att kalla Dumpen för "civil olydnad" visar bara att du helt har missat definitionen. Civil olydnad handlar om att man öppet och utan våld bryter mot en specifik lag för att belysa en orättvisa och att man själv tar konsekvenserna och straffet för det. Det handlar aldrig om att starta ett privat aktiebolag, tjäna miljoner på klick och ta sig rätten att kränka andra enskilda medborgares lagstadgade rättigheter genom grova förtalsbrott om och om igen.

Ingen har påstått att rättsstaten är perfekt, inte ens jag gör det, buffalo. Men skillnaden mellan oss är att jag vill laga bristerna i systemet genom demokratiska spelregler, mer resurser till polisen och skärpta lagar. Du vill ersätta systemet med en kommersiell lynchpöbel som helt saknar insyn och som dessutom har blivit dömda i tingsrätten för att de bryter mot landets lagar. Det är inte civil olydnad, det är vinstdrivande laglöshet i min värld.
Citera
2026-06-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Tack. Ja, det verkar tyvärr inte bättre. Det blir snabbt rundgång när de fasta fraserna utmanas med lite vanlig juridik och medicinska fakta. Skönt att se att det finns fler här inne som föredrar att hålla huvudet kallt och diskutera utifrån hur verkligheten faktiskt ser ut och hur den är.

Okej, låt oss skippa ordet lite då, om det fick dig att tappa tråden.

Din poäng var ändå att eftersom de flesta svenskar blivit mobbade så är ett livslångt trauma inte så vanligt. Det är fortfarande en helt hårresande bortförklaring. Att bli retad i skolan eller utfryst på en arbetsplats är fruktansvärt, det kan både du och jag hålla med om, men det går inte ens att jämföra med att få sitt namn, bild, hemadress och arbetsplats uthängt på nätet för all framtid. Det är en digital avrättning som helt medvetet är designad för att maximera traumat.

Sedan motsäger du dig själv så det sjunger om det. Du skriver först att syftet är att det ska slå hårt mot gäddan men i nästa mening köper du Dumpens PR-snack om deras anhörighjälp och att tittarna inte ska kontakta familjen. Förstår du inte att det är en omöjlig ekvation? Man kan inte detonera en social kärnvapenbomb i en mans liv (en kvinnas också) och sen låtsas som att tryckvågen inte pulveriserar hans barn och fru som bor under samma tak. Att skicka med en disclamer är bara ett fegt sätt att försöka tvätta sina egna händer rena från de sidoskador man aktivt orsakar.

Att du sedan fortsätter att kalla Dumpen för "civil olydnad" visar bara att du helt har missat definitionen. Civil olydnad handlar om att man öppet och utan våld bryter mot en specifik lag för att belysa en orättvisa och att man själv tar konsekvenserna och straffet för det. Det handlar aldrig om att starta ett privat aktiebolag, tjäna miljoner på klick och ta sig rätten att kränka andra enskilda medborgares lagstadgade rättigheter genom grova förtalsbrott om och om igen.

Ingen har påstått att rättsstaten är perfekt, inte ens jag gör det, buffalo. Men skillnaden mellan oss är att jag vill laga bristerna i systemet genom demokratiska spelregler, mer resurser till polisen och skärpta lagar. Du vill ersätta systemet med en kommersiell lynchpöbel som helt saknar insyn och som dessutom har blivit dömda i tingsrätten för att de bryter mot landets lagar. Det är inte civil olydnad, det är vinstdrivande laglöshet i min värld.
Ja tack sluta gärna citera ord jag inte skrivit.

Men du hittar ju bara på. Dumpen har aldrig publicerat namn, hemadress eller arbetsplats.
Är det stora allmänintresset Dumpens fel menar du?

Det går ju att ta reda på information när tidningar publicerar känslig information också.
Ska man förbjuda tidningar då?

Hur tycker du Dumpen ska precisera sin påverkan då? De hänger ju inte ut anhöriga utan endast gäddan.

Sedan som jag skrivit förut så har du en cynisk bild på världen. Det är inte så att alla människor är onda och försöker krossa familjer. De flesta tycker nog synd om anhöriga vad de måste gå igenom.
Men man måste kläcka några ägg för att göra omelett. Gäddan kan ha väldigt många lik i garderoben.

Som jag skrev tidigare så är Sara dömd i en domstol om du missade det.
Jag skrev "lite av en civil olydnad på sitt sätt". Du får tolka det som du vill.

Det jag menar är att de gör något extremt för att påverka. Ungefär som miljörörelsen som limmar fast sig på vägen. Och ibland blockerar ambulansen.
Citera
2026-06-12, 16:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Att jag wallraffade på nätet och utgav mig för att vara 50+ och ragga fjortisar , för att få syn på om det verkligen var så att fjortisar dreglade efter 50 plussare på nätet , har orsakat ett outplånligt trauma hos mr Buffalo. Han gillar nämligen inte verkligheten och borde anlita dumpens traumaenhet för terapi.
Till min stora glädje , men till hans stora sorg var det ingen fjortis som svarade mig , inte ens ett hej.
Jag förstår att även om du sparat din kommunikation så behöver du en hemsida för att redovisa detta. Dumpen har en hemsida och de vill vara neutrala och är öppna för sanningen, så fråga dem om de vill upplåta utrymme på deras sida.

Kan vara så att de är generösa med det, för de vill verkligen inte att gubbar ska ragga och att barn ska falla, så de blir säkert glada för att få veta att detta fenomen är litet. Och att de kan andas ut och vetskapen att detta är i det närmsta löst får de att andas ut och känslan i magen blir betydligt mer neutral. Dumpen kan återgå till att ha ett normalt liv såsom vi andra har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in