Igår, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förklara varför du är skeptisk, du verkar inte vara det utifrån det du skriver. Jag är skeptisk men allt Dumpen gör är okej är dina signaler. Vi andra är skeptiska till gäddor men det tror du inte, just bara för att vi säger att Dumpen är fel i kvadrat.

Varför vill du att jag utvecklar något jag inte skrev?
Citera
Igår, 15:52
Medlem
rallykalle69s avatar
Spinner vidare på Patriks smörja. Bad AI skriva en likadan text som Mr P , fast motsatta sidan. Förstår ni förnekare nu hur enkelt det är? Tog mig ca 10 sek att skriva prompten.

"Det finns en tystnad i debatten kring Dumpen som är både slående och djupt oroande. Varje gång en ny video publiceras jublar följarna i kommentarsfälten, blinda för de verkliga konsekvenserna av det digitala drevet. Men i skuggan av kamerablixtarna och Swish-kampanjerna glöms en hel grupp bort.

Männens barn.

Männens partners.

Männens föräldrar och syskon.

De har inte chattat. De har inte satt sig i någon bil. De har inte begått något moraliskt övertramp överhuvudtaget. Ändå tvingas de bära den eviga skammen på skolgården, i lunchrummet och i matbutiken på orten.

Det är där Dumpens retorik blir så smärtsamt ihålig.

För i sin jakt på klick och försäljning av hoodies hävdar de stolt att de sätter barns trygghet främst. Men uppenbarligen gäller den tryggheten aldrig förövarna och männens egna barn. De barnen förvandlas istället till acceptabla sidoskador i Dumpens vinstdrivande affärsmodell.

Det är ungefär som att spränga ett helt hyreshus bara för att bli av med en fuktfläck i källaren – reaktionen från omgivningen handlar till slut inte om att man ville städa, utan om att man raserade hela hemmet för oskyldiga människor.

Sanningen är enkel.

Tystnaden skyddar kanske förövaren.

Men Dumpens lynchpöbel krossar de oskyldiga barnen."

Fantastiskt... ja jäklar. För att kasta ihop en 10 sek prompt är det bra likt Patrik. Men för all del, förneka på
Citera
Igår, 15:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Dumpen har nytt skojigt på p g där MILFARNA aka Saras underhuggare Annelie och Stella skall ut och uppfostra svenska folket om pedofili under parollen "En av fyra", magkänslan är att dom vill att svenne skall tro att 25% Sveriges barn utsatts för pedofili vilket är ren lögn.
Blir tjatigt men Dumpenfolket har fultolkat Barnahusundersökningen där 99% av förövarna är jämnåriga pojkar. Kan bli aktuellt med att Hedemo och jag går in och bryter mitt i showen innan det brakar loss fullständigt och dumsvensken i publiken blir matad med det färdigtuggade.

Ja det var lite roligt i början med tjockisen Sture 76 som fjortisarnas fittmagnet online men det kanske räcker nu. Ingen förnekar att problemet existerar men att det skulle gå till så som Dumpen presenterar det, aldrig i livet jag köper det inte. Vad är det för jävla mongounge som inte kan blocka tjockisarna?
Jag undrar, är de validerade, är deras material validerat? En känslig fråga, en svår komplex fråga kräver extra.
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Spinner vidare på Patriks smörja. Bad AI skriva en likadan text som Mr P , fast motsatta sidan. Förstår ni förnekare nu hur enkelt det är? Tog mig ca 10 sek att skriva prompten.

"Det finns en tystnad i debatten kring Dumpen som är både slående och djupt oroande. Varje gång en ny video publiceras jublar följarna i kommentarsfälten, blinda för de verkliga konsekvenserna av det digitala drevet. Men i skuggan av kamerablixtarna och Swish-kampanjerna glöms en hel grupp bort.

Männens barn.

Männens partners.

Männens föräldrar och syskon.

De har inte chattat. De har inte satt sig i någon bil. De har inte begått något moraliskt övertramp överhuvudtaget. Ändå tvingas de bära den eviga skammen på skolgården, i lunchrummet och i matbutiken på orten.

Det är där Dumpens retorik blir så smärtsamt ihålig.

För i sin jakt på klick och försäljning av hoodies hävdar de stolt att de sätter barns trygghet främst. Men uppenbarligen gäller den tryggheten aldrig förövarna och männens egna barn. De barnen förvandlas istället till acceptabla sidoskador i Dumpens vinstdrivande affärsmodell.

Det är ungefär som att spränga ett helt hyreshus bara för att bli av med en fuktfläck i källaren – reaktionen från omgivningen handlar till slut inte om att man ville städa, utan om att man raserade hela hemmet för oskyldiga människor.

Sanningen är enkel.

Tystnaden skyddar kanske förövaren.

Men Dumpens lynchpöbel krossar de oskyldiga barnen."

Fantastiskt... ja jäklar. För att kasta ihop en 10 sek prompt är det bra likt Patrik. Men för all del, förneka på

Ingen har påstått att A.I inte har bra språkmodeller.

Har du infogat Patriks text?

Det finns väl fortfarande en källa till "stilen" på texten?
Citera
Igår, 15:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Varför vill du att jag utvecklar något jag inte skrev?
Nej du skrev det inte, men du signalerar och därför vill jag veta, du har skrivit att du är till del kritisk till det Dumpen gör, om du inte skriver vad du är kritisk till så tror jag dig inte. Lätt att säga "jag är kritisk; men" och därmed kasta ordet kritisk i papperskorgen.
Citera
Igår, 16:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
(...)
Ja det blev bra, Dumpens argumentering fastän tvärt om. Hoppas fiskarna läser, fiskarna är de enda som kan konvertera i organisationen, de tjänar inget och är inte involverade djupt och moraliskt i dumpenskiten.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Citat:
Nej du skrev det inte, men du signalerar och därför vill jag veta, du har skrivit att du är till del kritisk till det Dumpen gör, om du inte skriver vad du är kritisk till så tror jag dig inte. Lätt att säga "jag är kritisk; men" och därmed kasta ordet kritisk i papperskorgen.

Kommentarfunktionen som de hade är dålig.
Det är dåligt att de inte varnar för sidan i början. Med en 18års popup.

Det jag oftast skrivit är att det är ett tillfälligt projekt.
Det märks på grund av hur mycket som ändrats sedan starten.
I början var det en "loose canon".

Men att påstå att överlevarnas berättelser är A.I genererade. Då är man helt i det blå.
Eller den löjliga debatten om att A.I skriver krönikor. Men de kan absolut använda A.I på andra sätt för att förbättra texter. I brist på en redaktör kanske?(som alla andra tidningar på nätet gör)

Fördelarna överväger nackdelarna. Det visar de ju också då de fått igenom en lagändring t.ex.
Och mer kommer nog hända innan de blir nöjda eller sidan tvingas ner.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Kommentarfunktionen som de hade är dålig.
Det är dåligt att de inte varnar för sidan i början. Med en 18års popup.

Det jag oftast skrivit är att det är ett tillfälligt projekt.
Det märks på grund av hur mycket som ändrats sedan starten.
I början var det en "loose canon".

Men att påstå att överlevarnas berättelser är A.I genererade. Då är man helt i det blå.
Eller den löjliga debatten om att A.I skriver krönikor. Men de kan absolut använda A.I på andra sätt för att förbättra texter. I brist på en redaktör kanske?(som alla andra tidningar på nätet gör)

Fördelarna överväger nackdelarna. Det visar de ju också då de fått igenom en lagändring t.ex.
Och mer kommer nog hända innan de blir nöjda eller sidan tvingas ner.
Tack för svar.. Allt är tillfälligt, just uthängningarna blir nog inte så långvarig pga lagens korta arm, och samhället orkar inte med uthängningarna de blir en stor påfrestning inte bara på enskilda.

Det lite märkliga är att berättelserna har samma språkform, det borde inte vara så. Men det kan vara att en viss person korrigerat eller att en AI korrigerat. Men det kan i så fall vara en brist om den som korrigerat inte låtit insändaren godkänna, lätt att det blir fel annars.

Fast inte konstigt att det ifrågasätts då både Patriks krönikor och insändarnas språkform överensstämmer. Vi vet att Sara är mycket bra på AI, hon har nyttjat det längre än de flesta.

Så många är involverade i föreningen och den dör nog inte, men möjligt att den byter namn i framtiden.
Citera
Igår, 16:31
Medlem
Citat:
Tack för svar.. Allt är tillfälligt, just uthängningarna blir nog inte så långvarig pga lagens korta arm, och samhället orkar inte med uthängningarna de blir en stor påfrestning inte bara på enskilda.

Det lite märkliga är att berättelserna har samma språkform, det borde inte vara så. Men det kan vara att en viss person korrigerat eller att en AI korrigerat. Men det kan i så fall vara en brist om den som korrigerat inte låtit insändaren godkänna, lätt att det blir fel annars.

Fast inte konstigt att det ifrågasätts då både Patriks krönikor och insändarnas språkform överensstämmer. Vi vet att Sara är mycket bra på AI, hon har nyttjat det längre än de flesta.

Så många är involverade i föreningen och den dör nog inte, men möjligt att den byter namn i framtiden.

De jag har läst har haft olika toner.
Jag är van läsare så jag skulle nog uppmärksammat om texterna var i samma ton.

Det är möjligt att A.I rättar texter dock de gör t.ex. tidningar.
Citera
Igår, 16:51
Medlem
Citat:
Jag undrar, är de validerade, är deras material validerat? En känslig fråga, en svår komplex fråga kräver extra.

Har läst Annelie Wessmans bok och visst är hon en överlevare och cool men har en känsla av att damerna kommer ta ut svängarna i showen och lägga över Anders 13 år tafatta raggförsök på dessa gamla hingstar online men jag lovar att hålla koll. Jävlar vad det skulle smaka mumsmums för Dumpen om dom kom undan med dessa glädjesiffror "25%" men nja.

Rekommenderar alla att läsa/lyssna på Annelie Wessmans bok. Saras kioskvältare kommer nog snart.
Citera
Igår, 17:15
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men det är sannolikare än att Dumpen sitter och fabricerar berättelser.
Förstår du inte hur sjukt det skulle vara?
De berättelser jag har läst har haft en viss ton och detaljer.
Som tidigare så väljer du att spotta överlevare i ansiktet med din skepsis.

Det är inte sannolikt att alla berättelser på Dumpen är fejk.
Varje berättelse har ju detaljer och en egen ton.

Det skulle vara absurt om det stämde.

Skulle du satsa på den hästen är du väldigt verklighetsfrånvänd.

Så du gillar inte att de fick igenom lagändringen då?

Jag märker att du inte är speciellt insatt.
En annan stor organisation som jobbar mot sexuella övergrepp är Rise – Riksföreningen mot incest och andra sexuella övergrepp i barndomen. Där får inte ens Patrik gå med då de inte tar emot manliga medlemmar. Så de är väl bra att Dumpen och ECPAT och andra får finnas som har olika ingångar på att bemöta problemet?

Du får fortsätta ställa frågor till Skynet(chatgpt).

Det är väldigt sannolikt att dumpen sitter o fabricerar berättelser, och ja det är väldigt sjukt. Du får hålla i hatten dagen du vaknar upp och inser de så du inte får en stroke.
Citera
Igår, 17:28
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ingen har påstått att A.I inte har bra språkmodeller.

Har du infogat Patriks text?

Det finns väl fortfarande en källa till "stilen" på texten?
Klistrade in 3 krönikor från Patrik bara.

>> Skriv en liten text i samma stil som Patrik, men vänd på hela resonemanget.

Done. Prova det här någon gång (efter du gett den lite urklipp från "överlevare")

>> Skriv en artikel om hur jag som vuxen berättar om dom övergrepp jag fick utstå av min styvpappa, gärna lite dramatisk och ta inspiration från Patriks stil.

Osv osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in