2026-06-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Självklart kopierar jag bara i kontakten med dig, eftersom du är totalt resistent i relation till fakta och kunskaper.
Självständigt tänkande är inget du har visat att du kan ta till dig , vilket dina upprepade nonsenssvar på initierade och intelligenta inlägg med all tydlighet visar.
I övrigt tänker jag definitivt självständigt , för jag behöver inga nonsensarkiv att ösa ur likt en papegoja och jag tar reda på fakta innan jag yttrar mig.

Håller du med om din s.k. forskning om Dumpen inte är speciellt vetenskaplig?

Är det fakta för dig?
Citera
2026-06-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Är det fakta för dig?
Jag har aldrig hävdat att den var vetenskaplig, vilket du tydligen har gjort den till.
Avsikten var att få syn på en verklighet som för dig naturligtvis skulle innebära en total katastrof och därför gäller det för dig att förneka den.
Ingen som har wallraffat har någonsin påstått att det är vetenskap , utan det handlar om att avslöja oegentligheter , korruption och lögner.
Det är fakta att det är fredag idag, men det bygger inte på någon vetenskap , förutom möjligen bakgrunden till namnet fredag .
Hade du något mer på hjärtat??
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-12 kl. 13:31.
Citera
2026-06-12, 13:53
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hävdat att den var vetenskaplig, vilket du tydligen har gjort den till.
Avsikten var att få syn på en verklighet som för dig naturligtvis skulle innebära en total katastrof och därför gäller det för dig att förneka den.
Ingen som har wallraffat har någonsin påstått att det är vetenskap , utan det handlar om att avslöja oegentligheter , korruption och lögner.
Det är fakta att det är fredag idag, men det bygger inte på någon vetenskap , förutom möjligen bakgrunden till namnet fredag .
Hade du något mer på hjärtat??

Vad du än kallar ditt wallraffande. Är det fakta för dig, resultatet?
Citera
2026-06-12, 14:00
Medlem
Citat:
Vad du än kallar ditt wallraffande. Är det fakta för dig, resultatet?

Hur något förhåller sig i verkligheten och inte i en fantasivärld får väl ändå att betraktas som fakta.
Att vi just nu diskuterar på Flashback är väl fakta eller är det en chimär?
Citera
2026-06-12, 14:03
Medlem
Citat:
Hur något förhåller sig i verkligheten och inte i en fantasivärld får väl ändå att betraktas som fakta.
Att vi just nu diskuterar på Flashback är väl fakta eller är det en chimär?

Så du anser att ditt wallraffande är objektiv fakta?

Verkar som du har slut på argument när du glider in på filosofi.

Det är en annan tråd.

(FB) Filosofi
Citera
2026-06-12, 14:08
Medlem
Citat:
Så du anser att ditt wallraffande är objektiv fakta?

Verkar som du har slut på argument när du glider in på filosofi.

Det är en annan tråd.

(FB) Filosofi
Ja, om det är objektivt att det är fredag idag är kanske en filosofisk fråga, men den får du nog utröna på egen hand .
För övrigt är väl det bara du som besitter en objektivitet med hjälp av dumpens nonsensarkiv eller?
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-12 kl. 14:12.
Citera
2026-06-12, 14:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Du verkar härma mig. Barn som utsätts för sexuella övergrepp lever hela livet med ett trauma.
Att barn eller övriga som blir mobbade lever med ett livslångt trauma är säkert möjligt men inte så vanligt. Då de flesta svenskar blivit mobbade på ett eller annat sätt.

Har du missat att Sara blivit dömd i en domstol å således fått ett straff också?

Ja Dumpen gör ju det. Du säger det är fel metod men kommer som vanligt inte med några alternativ. Som många andra som klagar.
Vi kan säga så här: De flesta flickor har fått snuskiga blickar riktade mot sig, och för att det är de flesta så är det inget problem med detta? Eller i alla fall om de bara fått lite blickar på sig.

Det kan man utläsa utifrån ditt resonemang om mobbing. Tror inte du tänkt igenom saker, eller så har du inte kapacitet att bearbeta tankar och intryck, detta har du kanske en del begränsningar i?

Många har visst redovisat alternativ, bland annat att inte hänga ut, men att ta upp med de närmaste men då utelämna de närmaste barnen. Att vara mycket tydlig med att de ska söka hjälp och redovisa detta. Att undvika att locka fram drifter som kan vara svåra att bli av med.

Att du inte tycker det är några alternativ får stå för dig, men det är i alla fall redovisade alternativ, förnekar du det så har du fel.

I Dumpens tidiga liv ringde de upp 18 åriga barn och berättade vad deras far gjort.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-12 kl. 14:49.
Citera
2026-06-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vi kan säga så här: De flesta flickor har fått snuskiga blickar riktade mot sig, och för att det är de flesta så är det inget problem med detta? Eller i alla fall om de bara fått lite blickar på sig.

Det kan man utläsa utifrån ditt resonemang om mobbing. Tror inte du tänkt igenom saker, eller så har du inte kapacitet att bearbeta tankar och intryck, detta har du kanske en del begränsningar i?

Många har visst redovisat alternativ, bland annat att inte hänga ut, men att ta upp med de närmaste men då utelämna de närmaste barnen. Att vara mycket tydlig med att de ska söka hjälp och redovisa detta. Att undvika att locka fram drifter som kan vara svåra att bli av med.

Att du inte tycker det är några alternativ får stå för dig, men det är i alla fall redovisade alternativ, förnekar du det så ar du fel.

Andra alternativ är att låta polisen och rättsväsendet sköta problemet , vilket är en självklarhet i en rättsstat och demokrati.
Folkdomstolar och pöbelvälde är ovärdigt en sann demokrati .
Vill man åstadkomma lagändringar så är gängse vägen i en demokrati allmänna debatter, lobbying, intresseorganisationer, expertutlåtanden, politiska partier och demonstrationer.
Stod de engagerade i olika gathörn och slog barn för att få uppmärksamhet för en lag mot aga?
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-12 kl. 15:00.
Citera
2026-06-12, 15:00
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Är det fakta för dig?

På tal om detta med vetenskap och forskning. Har Padde å Sara nån gång uttalat sig om att det kanske vore vettigt att utvärdera deras metoder på just ett vetenskapligt sätt med en eller kanske två helt oberoende experter? (jag har själv inte superkoll på deras poddar så därför jag frågar)
Citera
2026-06-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Att du inte tycker det är några alternativ får stå för dig, men det är i alla fall redovisade alternativ, förnekar du det så har du fel.

I Dumpens tidiga liv ringde de upp 18 åriga barn och berättade vad deras far gjort.

Det är inte mitt problem om du läser ut en hel novell över att jag skrev mobbade och inte lite mobbade. Ska jag låta honom bemöta någon jag inte skrivit? Hur du/han tolkar andemeningen är en sak. Men man kan inte bemöta någon en användare inte skrivit och debattera det.

Det är ju tydligt att Dumpen får ett genomslag som andra projekt inte fått.
Men det betyder inte att de andra som jobbar annorlunda än Dumpen inte behövs.
Citera
2026-06-12, 15:39
Medlem
Citat:
Andra alternativ är att låta polisen och rättsväsendet sköta problemet , vilket är en självklarhet i en rättsstat och demokrati.
Folkdomstolar och pöbelvälde är ovärdigt en sann demokrati .
Vill man åstadkomma lagändringar så är gängse vägen i en demokrati allmänna debatter, lobbying, intresseorganisationer, expertutlåtanden, politiska partier och demonstrationer.
Stod de engagerade i olika gathörn och slog barn för att få uppmärksamhet för en lag mot aga?

Miljörörelsen är ju ganska kontroversiell också med att limma fast sig på vägen och stoppa trafik.
Det behövs extrema metoder, ofta bryts lagar när förändringar sker.

Om Dumpen inte behöves skulle den inte finnas. Det finns uppenbart en plats för Dumpen med det stora problemet med gäddor som finns på nätet.

Angående aga var det en annan tid utan t.ex. internet.
Men jag kan tänka mig att de gjordes allt som krävdes med de medel man hade på den tiden.
Citera
2026-06-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
På tal om detta med vetenskap och forskning. Har Padde å Sara nån gång uttalat sig om att det kanske vore vettigt att utvärdera deras metoder på just ett vetenskapligt sätt med en eller kanske två helt oberoende experter? (jag har själv inte superkoll på deras poddar så därför jag frågar)

Det vet jag inte.

Men det jag kommenterade var att Takanashi låtsades vara en 50+ gubbe i flera månader i något syfte som verkar oklart. För att förstå Dumpen?

Vad tycker du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in