2026-06-12, 06:12
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Jepp

Ingen. Men om du frågar kommer du bara få ett enda svar.... i synnerhet om hennes make står bredvid. Med hans 4 hustrur.
https://islam.ru/en/sites/default/files/img/news/2011/06/poligami.jpg

Tusentals kvinnor i slöja går ute själva.. Prova fråga.
Hur många i Sverige är gifta med fler än en? Inte många.

Du lever ditt liv via falsk information på nätet.
Citera
2026-06-12, 06:13
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tillräckligt många för att veta att kvinnor som självmant väljer att bära heltäckande Niqab/Burka följer en extrem tolkning av Islam som inte hör hemma i Sverige. En Burka/Niqab är ungefär lika mycket en slags uniform för islamism som en armbindel med ett hakkors är en uniform för en nazist.

Nu pratar vi om slöja inte Niqab
Citera
2026-06-12, 06:14
Avstängd
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Mycket bra, jag har länge stört mig på de där nunnorna i klostret som går med slöja

Du ser inget skillnad på att bli tvingad att ta på sig slöja som flicka, och att som vuxen kvinna söka upp ett kloster och gå igenom hela jävla antagningsprocessen för att bli Jesuspingvin?
Citera
2026-06-12, 06:15
Avstängd
Glödskals avatar
Det är inte vara lätt att vara förtryckt svartskallekvinna. Hennes egna familj tvingar henne till underkastelse, rasister hatar henne och antirasisterna är helt med på förtrycket så länge som det retar upp vita män.
Citera
2026-06-12, 06:17
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Ja vad säger Islam om det hela? Vad är anledningen till att kvinnor bär slöja? Varför finns det muslimska moralpoliser som går runt och ser till att detta efterföljs? Vad tycker kvinnorna i Iran om det hela?

Jag vet att du medvetet spelar dum för sakens skull, ingen går på det där. Slöjan, burkan och allt där mellan är rent förtryck.

Konstigt att folk på vänsterkanten är så emot detta, jag trodde ni var feminister? Varför vill ni tillåta kvinnoförtryck?

Jag skiter fullständigt i Iran eller Afghanistan. Vi bor i Sverige. Här fins inget tvång. Här finns det frihet. Det är den friheten ni vill ta bort och införa tvång.

Varför kvinnor ska ha slöja? För att det står i deras bok. Det deras tro, samma tro som Jesus mamma och som nunnor har.
Citera
2026-06-12, 06:22
Avslutad
Inte bara SD, Ebba Busch var väl först ut

(FB) Ebba Busch: Förbjud burka och niqab – medan vi kan
Citera
2026-06-12, 06:38
Avstängd
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Precis. Det är just det som det handlar om. Förbjud allt som SD går runt och stör sig på. Det blir deras fall i slutändan

Citat:
Ursprungligen postat av Syron
För att det är valår och man måste galvanisera nassarna så de går och röstar. Om man inte lovar dem allt de önskar utan minsta möjlighet att utföra det, vad har då populister kvar?

Om kvinnoförtryck retar upp SD så jublar ni. Kvinnorna skiter ni. Sen kan ni påstå att jag ljuger men alla ser ju hur ni agerar.
Citera
2026-06-12, 06:49
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror faktiskt att det skulle vara bra. Slöjan skiljer ut muslimska flickor och kvinnor, triggar fördomar (som kan vara både sanna och falska) hos omgivningen och gör att invandrarkvinnorna får svårare att få jobb, svårare att få svenska vänner o.s.v..

Jag tror att du också, innerst inne (tänk efter nu!) upplever en kvinna med slöja som mer främmande och omöjlig att närma sig, än en slöjfri kvinna med exakt samma färger, brytning, kläder i övrigt o.s.v.. Slöjan är en så stark symbol för det främmande och lite (eller mycket) skrämmande.

Fina ord, men det du egentligen säger är ju ”anpassa er så kommer ni som genom ett trollslag att betraktas som tillhörande oss”.

Men det hjälper ju inte. Det är ju den här tråden och hela Flashback ”bevis” för, eftersom det i denna och i andra trådar högljutt argumenteras för att de ska ut härifrån oavsett om de anpassar sig eller ej; ”de hör inte hit”.
Citera
2026-06-12, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Nä men man kan förbjuda sånt som skadar/förnedrar/förtrycker människor.

Jag gillar inte att feta gubbar går runt nakna i offentligheten, och det är därför det också är förbjudet.

Konstigt exempel. Det är väl ändå en annan dignitet. Och det finns inte i "folkviljan" att godkänna något sådant.

Problemet är att det är så många kvinnor som inte upplever en sjal som förtryckande, utan tvärtom känner att den symboliserar deras identitet. Då blir det hårt om folk utifrån ska tvinga av dem slöjan.
Det är kränkande.
Och hur tänker du och SD om alla andra grupper som har sjal, tex ortodoxa kvinnliga judar (peruk), eller nunnor?
Jag är ganska övertygad om att SD inriktar sig specifikt mot muslimer.
Och om man inte vill kasta ut alla muslimer, så blir det onödiga spänningar i samhället. Det spär på ytterligare. Vill du det?

Jag tror det skulle vara annorlunda om du lär känna några muslimer med slöja. Då kommer du upptäcka att det inte är så farligt.
Citera
2026-06-12, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Om kvinnoförtryck retar upp SD så jublar ni. Kvinnorna skiter ni. Sen kan ni påstå att jag ljuger men alla ser ju hur ni agerar.
Hur mycket bryr du dig själv om muslimska kvinnor?.
Citera
2026-06-12, 07:08
Avstängd
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Konstigt exempel. Det är väl ändå en annan dignitet. Och det finns inte i "folkviljan" att godkänna något sådant.

Problemet är att det är så många kvinnor som inte upplever en sjal som förtryckande, utan tvärtom känner att den symboliserar deras identitet. Då blir det hårt om folk utifrån ska tvinga av dem slöjan.
Det är kränkande.
Och hur tänker du och SD om alla andra grupper som har sjal, tex ortodoxa kvinnliga judar (peruk), eller nunnor?
Jag är ganska övertygad om att SD inriktar sig specifikt mot muslimer.
Och om man inte vill kasta ut alla muslimer, så blir det onödiga spänningar i samhället. Det spär på ytterligare. Vill du det?

Jag tror det skulle vara annorlunda om du lär känna några muslimer med slöja. Då kommer du upptäcka att det inte är så farligt.

Återigen denna nunnejämförelse. I Sverige finns mindre än hundra vuxna kvinnor som tagit ett radikalt kliv genom att leva i kloster. Det är inte rimligt att flickor skall underkasta sig slöja bara för att någon skruvad virrpanna gått i kloster.

Judarnas kvinnoförtryck borde också förbjudas. Om det inte görs samtidigt som slöjförbudet så är förbudet åtminstone ett steg på vägen. I alla händelser är det elakt att inte hjälpa musliska döttrar bara för att judarna lämnas ifred.

Fan. Antirasisterna är kvinnoförtryckarnas viktigaste allierade.
Citera
2026-06-12, 07:09
Avstängd
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur mycket bryr du dig själv om muslimska kvinnor?.

Skit i mig och bry dig om dem. Du visar ju bara det är JAG som är viktig för dig. Inte dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in