2026-06-12, 02:32
Medlem
Puffgeckos avatar
Varför inte uppfylla något av dom tidigare löftena istället för att lova något mer?
Citera
2026-06-12, 03:07
Avstängd
Kvinnan har för låg status i Sverige för att detta förslag ska gå igenom
Citera
2026-06-12, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har inte folk lärt sig efter påskupploppen att inte jävlas med förorten, en förort som ingen rår på för övrigt.

Haha. En passiv vänsterpolis som lät undermänniskor göra som de ville. Skulle Sverige bestämma sig för att sätta hårt mot hårt så hade dessa jättebabys gråtit högt och dragit på offerkoftorna. Vad tror du egentligen? De är förvuxna barn. En förort som ingen rår på 😄😄 Polis hade rensat där på en kvart bara de fick ett OK från politiskt håll.

Självklart ska vi förbjuda allt religiöst förtryck i Sverige. Varför ska folk ha slöja och niqab i Sverige? Religion är något privat, spöka ut sig i religiösa rituella kläder kan man göra hemma eller i ett religiöst land.
Citera
2026-06-12, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Haha det är så otroligt att svenskar är villiga att ta bort rättigheter från kvinnor bara för att de stör sig på ett klädesplagg. Detta är ju komedi. Uppskattar i alla fall ärligheten istället för att försöka motivera det med förtyck, vi alla vet att det är BS.

Rättigheter för kvinnor...herregud. Sällan man läst så korkade argument. Sen när är islam för rättigheter? Det handlar endast om förbud och kontroll, och man ska frukta gud istället för att leva i harmoni med gud. Islam måste ut ur Europa och det här bara början. På sikt kommer islam att terrorklassas och förbjudas. Ju fler islamistiska terrordåd vi får desto snabbare går det.
Citera
2026-06-12, 04:09
Medlem
Kommer det här vara tillåtet? https://digitaltmuseum.se/011013845993/portratt-av-en-gammal-kvinna-med-huckle
Citera
2026-06-12, 04:09
Medlem
Mycket bra, jag har länge stört mig på de där nunnorna i klostret som går med slöja
Citera
2026-06-12, 04:38
Medlem
bioaccs avatar
Det börjar med slöja och slutar med keps, eftersom statens ansiktsigenkänningssystem måste få fri sikt och ha möjlighet att räkna ut vad den permanenta underklassen går och tänker på om dagarna.
Citera
2026-06-12, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.
Vad skiljer det här förslaget från någon som vill bära en halloween mask / klädsel på dig 24/7?
Kommer det också att vara förbjudet?
Citera
2026-06-12, 05:07
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkiblu

Tydligen ja.

I helvete heller. Såna som du ska alltid ha något att reta sig på, bara för sakens skull.
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-06-12 kl. 05:38.
Citera
2026-06-12, 05:28
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Mycket bra, jag har länge stört mig på de där nunnorna i klostret som går med slöja

Precis. Det är just det som det handlar om. Förbjud allt som SD går runt och stör sig på. Det blir deras fall i slutändan
Citera
2026-06-12, 05:36
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Varför inte uppfylla något av dom tidigare löftena istället för att lova något mer?

För att det är valår och man måste galvanisera nassarna så de går och röstar. Om man inte lovar dem allt de önskar utan minsta möjlighet att utföra det, vad har då populister kvar?
Citera
2026-06-12, 05:40
Medlem
Får intrycket av att det är en höger fråga att förbjuda slöja, KD vill förbjuda burka och nikab.
L har väl tidigare haft vissa som vill förbjuda slöja.

Jag tror aldrig någon får veta om det är tvång eller frivilligt att bära slöja, de mödrar som tvingar sina döttrar kommer väl aldrig säga det. Sedan kanske det är så att många kvinnor
som växt upp i det ser det som helt normalt
Senast redigerad av mangne 2026-06-12 kl. 05:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in