2026-06-03, 19:48
Medlem
Weihenstephaner Original Helles finns nu på systemet en mycket god öl perfekt till käket! En annan väldigt god lager jag kan tipsa om är Kloster Andechs Spezial Hell! Man måste beställa minst 6 st på bolaget men det är värt besväret! Deras Doppelbock dunkel är också exeptionell för den som vill ha en mörk öl i världsklass!

Vill man ha en god ljus bocköl har många bolag kvar Wieninger Maibock på hyllorna för tillfälligt sortiment. Dyra förvisso men fina grejer! Värt att testa. Ville ge lite tips bara till alla som älskar bira
Citera
2026-06-03, 20:19
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Carlsbergs Hoppy Lager var inte så dum
Nä, den är ganska bra, fast jag föredrar Falcons motsvarighet som heter hoppfull. Ingen av dessa finns tyvärr inte som folköl (vad jag vet), det är synd.
Citera
2026-06-03, 23:11
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nä, den är ganska bra, fast jag föredrar Falcons motsvarighet som heter hoppfull. Ingen av dessa finns tyvärr inte som folköl (vad jag vet), det är synd.

Hoppy Lager finns både som starköl, folköl och alkoholfri.
Citera
2026-06-05, 18:40
Medlem
Imnshos avatar
Härmed utnämner jag Gambrinus till kungen av pilsner. 🍻
Citera
2026-06-05, 18:41
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Vilken är er favorit bland 3,5%-folköl som man kan köpa i vanliga affärer?
Perlenbacher. Lidl.
Citera
2026-06-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Perlenbacher. Lidl.
Köper du den på flaska eller burk?
Citera
2026-06-05, 18:44
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Köper du den på flaska eller burk?
Burk. Men finns där både på flaska och burk 0,5 samt burk 0,33.
Citera
2026-06-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Weihenstephaner Original Helles finns nu på systemet en mycket god öl perfekt till käket! En annan väldigt god lager jag kan tipsa om är Kloster Andechs Spezial Hell! Man måste beställa minst 6 st på bolaget men det är värt besväret! Deras Doppelbock dunkel är också exeptionell för den som vill ha en mörk öl i världsklass!

Vill man ha en god ljus bocköl har många bolag kvar Wieninger Maibock på hyllorna för tillfälligt sortiment. Dyra förvisso men fina grejer! Värt att testa. Ville ge lite tips bara till alla som älskar bira

Weihenstephaner är en fantastiskt god öl!
Citera
2026-06-11, 22:12
Medlem
Vem0ths avatar
Undvik Tuborg Classic, jag gillar Tuborg både vanliga 4,2an och ekologiska svensktillverkade eftersom dessa slinker ned utan problem, skapar inga konflikter och bara svalkar ned en.

Men jäklar humlen smakar så uppenbart konstgjord det tar över allt och skapar konflikt i hela kroppen. Den är faktiskt äcklig och det krävs mycket från en öl för mig att kallas äcklig.

Skitprodukt, skeppa den tillbaka till Danmark.
Citera
2026-06-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Undvik Tuborg Classic, jag gillar Tuborg både vanliga 4,2an och ekologiska svensktillverkade eftersom dessa slinker ned utan problem, skapar inga konflikter och bara svalkar ned en.

Men jäklar humlen smakar så uppenbart konstgjord det tar över allt och skapar konflikt i hela kroppen. Den är faktiskt äcklig och det krävs mycket från en öl för mig att kallas äcklig.

Skitprodukt, skeppa den tillbaka till Danmark.

Håller helt med. Eller håller med, det du ger uttryck för är objektiv sanning. Den som inte håller med tror väl jorden är platt också.

Grön har en lite säregen men uppfriskande gräsig smak. Vid rätt tillfälle sitter den som en smäck.

Classic är bara sunk. Men om du tycker den är rälig, testa Tuborg Guld, den tar priset vad gäller konstgjordhet.

Guld är dock inte den värsta bland danska fulöl. Far from it. Under mina år till sjöss i ungdomen fick jag uppleva att kretsarna i helvetet vad gäller dansk fulöl är hundrafaldiga.

Giraf Gold exempelvis. När man smakat förstår man direkt varför den heter så roligt som den heter. Det är giraffpiss på burk helt enkelt.

Faxes sortiment är också i en liga för sig. Frågan är om det precis som giraffpisset är öl alls utan mer att likna vid smaksatt fimpvatten med varierande alkoholstyrka.

Dansk öl är verkligen antingen extremt industriell eller hantverksmässig, och det kan man ju inte annat än älska dem för.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-06-13 kl. 12:38.
Citera
2026-06-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Härmed utnämner jag Gambrinus till kungen av pilsner. 🍻

Är den ens kungen av tjeckisk pilsner? Kungen av pils är, i alla fall i mina memoarer, Rothaus Tannenzäpfle. Humlekyssen av Tenntang och Hallertau man får lämnar efter sig en kärlek som är evig. En skam att den inte finns i ordinarie sortiment på Systemet.
Citera
2026-06-13, 13:14
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Är den ens kungen av tjeckisk pilsner? Kungen av pils är, i alla fall i mina memoarer, Rothaus Tannenzäpfle. Humlekyssen av Tenntang och Hallertau man får lämnar efter sig en kärlek som är evig. En skam att den inte finns i ordinarie sortiment på Systemet.
Jag utgår givetvis från standardsortimentet på Bolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in