Citat:
Ursprungligen postat av
Vem0th
Undvik Tuborg Classic, jag gillar Tuborg både vanliga 4,2an och ekologiska svensktillverkade eftersom dessa slinker ned utan problem, skapar inga konflikter och bara svalkar ned en.
Men jäklar humlen smakar så uppenbart konstgjord det tar över allt och skapar konflikt i hela kroppen. Den är faktiskt äcklig och det krävs mycket från en öl för mig att kallas äcklig.
Skitprodukt, skeppa den tillbaka till Danmark.
Håller helt med. Eller håller med, det du ger uttryck för är objektiv sanning. Den som inte håller med tror väl jorden är platt också.
Grön har en lite säregen men uppfriskande gräsig smak. Vid rätt tillfälle sitter den som en smäck.
Classic är bara sunk. Men om du tycker den är rälig, testa Tuborg Guld, den tar priset vad gäller konstgjordhet.
Guld är dock inte den värsta bland danska fulöl. Far from it. Under mina år till sjöss i ungdomen fick jag uppleva att kretsarna i helvetet vad gäller dansk fulöl är hundrafaldiga.
Giraf Gold exempelvis. När man smakat förstår man direkt varför den heter så roligt som den heter. Det är giraffpiss på burk helt enkelt.
Faxes sortiment är också i en liga för sig. Frågan är om det precis som giraffpisset är öl alls utan mer att likna vid smaksatt fimpvatten med varierande alkoholstyrka.
Dansk öl är verkligen antingen extremt industriell eller hantverksmässig, och det kan man ju inte annat än älska dem för.