Citat:
Ursprungligen postat av
Stiinis
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.
Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?
Det är upp till honom vad han ser i dig.
Låt inte din kassa självkänsla eller självförtroende styra vem du ska träffa.
Om du gillar honom, varför inte bara se vad som händer?
Dessutom låter det som att du placerat honom på ett piedestal. Varför skulle han vara ”så himla bra” bara för att han verkar populär, har vänner och fritidsintressen?
Han kanske är ett rötägg när du väl lärt känna honom?
Hoppas inte, för din skull.