2026-06-11, 18:21
Avstängd
Kan du och andra kvinnor på apparna förstå det här någon gång, att man känner sig bedrövad av plötslig ghostning och tänker då att man själv gjort/sagt något fel men får liksom aldrig reda på vad.

Ni måste börja förstå att män inte alls är vana med uppmärksamhet från motsatta könet, och det går därför fort att få upp hoppet när man klickar - sen kommer det från ingenstans, den totala tystnaden när man trott att man haft en bra vibb sinsemellan. Sen börjar man ifrågasätta sig själv och undrar om man har det i sig att göra en kvinna tillräckligt intresserad. Man kanske aldrig mer vill prova få till en dejt i värsta fall.

Blir på riktigt konfunderad hur man kan behandla någon man sagt sig tycka om på det viset. Varför vill ni sänka självförtroendet helt på någon som genom förhoppning satt sig i en oviss/sårbar situation? Är nog det värsta man kan göra att inte alls ta ansvar för något och bara försvinna helt.

Gör inte så här om ni vill att män ska kunna lita på er som människor rent generellt. Det skapar bara kaos.
Citera
2026-06-11, 18:30
Avslutad
Om du tycker att du är för ”dålig” för honom (vad det nu är?) men inte belastar honom för det, så kör säger jag. Det är upp till honom.

Om du märker att du belastar honom för det på något sätt - så nej. Då kan det vara idé att börja titta på varför du vill göra det.
Citera
2026-06-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Om du tycker att du är för ”dålig” för honom (vad det nu är?) men inte belastar honom för det, så kör säger jag. Det är upp till honom.

Om du märker att du belastar honom för det på något sätt - så nej. Då kan det vara idé att börja titta på varför du vill göra det.

För dålig menar jag att jag inte är tillräckligt snygg, intressant, hade velat gå ner 5 kg till med innan jag träffar honom i sådana fall
Citera
2026-06-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
För dålig menar jag att jag inte är tillräckligt snygg, intressant, hade velat gå ner 5 kg till med innan jag träffar honom i sådana fall

Så vad gör du ute på nätet om du inte är redo att träffa någon?
Skärp till dig o bjud ut honom på dej. Förklara också att du fick panik förra gången för att du är lite bakom flötet.

Sluta skriv en blogg o ta till dig av det folk skriver.
Citera
2026-06-11, 18:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE...

Du får nog försöka avdramatisera dejtandet, dejta mer eller ändra på det du gör innan som får dig panikslagen. Det kan ju va så att han söker nåt tydligt som du vet att du inte är men annars handlar det inte om hur förträfflig du är. Killar vill ligga så det är helt onödigt att du blir panikslagen. Är han reko så se om ni trivs.
Citera
2026-06-11, 18:47
Avslutad
Citat:

Jo, jag förstår det, men det är ändå upp till honom. Du kan inte avgöra om din bedömning och de 5 kilona är vad han anser är dåligt eller inte.

Eller kan kan du såklart, men då går du högst troligt in med ett kontrollbegär som kommer att göra att det skiter sig rätt omgående ändå.
Citera
2026-06-11, 18:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Har börjat skriva och prata i telefon med en kille som jag tycker är intressant. Jag tycker han ser bra ut och tyckte han hade en intressant profil så det var jag som tog kontakt med honom från början. Nu har vi pratat i telefon ett par gånger och skulle setts i helgen men jag avbokade för fick panik. Alltså han är ju egentligen "för bra" för mig. Han sa på telefon att jag verkar som en härlig person, men det är jag INTE. Och går vi på dejt så kommer han märka att jag inte är det. Så därför fick jag panik och avbokade. Nu har vi knappt hörts den här veckan, och jag tycker det är så skönt! Livrädd för att han frågar ut mig på dejt igen, men det kommer han troligtvis inte göra, tror han tänker att bollen ligger hos mig nu.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag fråga ut honom på dejt, eller ska jag skippa honom och gå vidare. Han är som sagt egentligen för bra för mig, ser bra ut, verkar populär, har vänner och fritidsintressen och så. Verkar liksom ha ett liv till skillnad från mig och det kommer han märka på dejten och sen inte vilja träffa mig igen ändå. Kanske bara gå vidare helt enkelt?

Jag tror du först bör fundera på om du öht vill träffa någon, kanske är du inte riktigt redo för det av någon anledning? Men är du det så är det ju dumt att inte träffa honom och ge det en chans. Det kanske blir jättebra.

Att du inte är perfekt stämmer säkert, ingen är det, garanterat inte han heller om du lär känna honom. Och det är nog fullt troligt att han tänker detsamma.

Men ja, har han frågat dig och du sagt nej, tycker jag bollen ligger hos dig nu om ni ska ses. Men jag tycker du ska ge det en chans. Kontakta honom och be om ursäkt och säg som det är, att du var nervös och fegade ur men undrar om du kan få en ny chans.

Lycka till!
Citera
2026-06-11, 18:58
Medlem
Citat:
Jo men då känns det som att jag alltid måste vara härlig annars kommer han tröttna?
Var bara dig själv. Men, det klart, visst vill du väl vara kärleksfull och omtänksam? Ge honom en kram, så där spontant. Stryka håret ur pannan och vifta på ögonfransarna? Det är att vara härlig; att vara närvarande, att bry sig.
Citera
2026-06-11, 19:52
Avslutad
Citat:
Jo men då känns det som att jag alltid måste vara härlig annars kommer han tröttna?
Jag tror att du gör en för stor grej av att träffas och lära känna någon.
Dessutom tror du dig redan veta vem han är trots att ni bara träffats en gång.
Vilka sjuka fördomar du har om både honom och dig själv.

Vem fan pallar en ”härlig person”?
Jag brukar presentera mina värsta sidor ganska omgående, eller iaf varna för dom.
Det brukar bli blandade reaktioner: personen blir avvaktande, tror att jag skojar, tror att jag överdriver, skrattar, ställer nyfikna frågor, eller bara säger typ ”jaha”.
Bonus tips: Presentera även dina äckliga sidor. Exempelvis kan du varna för ifall du har en fruktansvärd tarmhälsa eller så kan du berätta om hur dålig relation du har med din mor.
Det brukar inte vara uppskattat. Och har du inte skrämt iväg honom då så är han en keeper (förutsatt att han inte är en torr person).
Citera
2026-06-11, 20:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Jag tror att du gör en för stor grej av att träffas och lära känna någon.
Dessutom tror du dig redan veta vem han är trots att ni bara träffats en gång.
Vilka sjuka fördomar du har om både honom och dig själv.

Vem fan pallar en ”härlig person”?
Jag brukar presentera mina värsta sidor ganska omgående, eller iaf varna för dom.
Det brukar bli blandade reaktioner: personen blir avvaktande, tror att jag skojar, tror att jag överdriver, skrattar, ställer nyfikna frågor, eller bara säger typ ”jaha”.
Bonus tips: Presentera även dina äckliga sidor. Exempelvis kan du varna för ifall du har en fruktansvärd tarmhälsa eller så kan du berätta om hur dålig relation du har med din mor.
Det brukar inte vara uppskattat. Och har du inte skrämt iväg honom då så är han en keeper (förutsatt att han inte är en torr person).
Det här skulle jag nog inte rekommendera. Det blir bara osexigt och lite grinigt.

Tycker man om en person så brukar man ju ha lite överseende med vissa saker, men att börja rabbla upp allt man tror är dåligt med sig själv låter bara väldigt ocharmigt och osäkert. Är det verkligen lönt?
Citera
2026-06-11, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det här skulle jag nog inte rekommendera. Det blir bara osexigt och lite grinigt.

Tycker man om en person så brukar man ju ha lite överseende med vissa saker, men att börja rabbla upp allt man tror är dåligt med sig själv låter bara väldigt ocharmigt och osäkert. Är det verkligen lönt?
Det skiter väl jag i
Citera
2026-06-11, 20:10
Medlem
glockenreins avatar
Om du är intresserad är det väl inget som skadar att du frågar om han vill ses? Bara för att du själv tycker du är ointressant behöver inte han tycka det. Lita på dig själv och att du är bra som du är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in